Genel
Giriş Tarihi : 24-12-2020 17:34   Güncelleme : 24-12-2020 17:34

Pandemi Döneminde Kargo Şikayetleri Arttı

İzolasyon dönemiyle birlikte evlerde kalmaya başlayan tüketiciler, online kanallar üzerinden ihtiyaçlarını karşılamaya başladı. İnsanların tüketim alışkanlıklarının baştan aşağı değiştiği bu dönemde şikâyetler de geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 400 oranında artış gösterdi.

Pandemi Döneminde Kargo Şikayetleri Arttı

Çin’in Wuhan şehrinde ortaya çıkan Koronavirüs salgını tüm dünyayı derinden sarstı. Salgınla birlikte birçok sektör durma noktasına geldi. Yaşanan bu durum tüketicilerin memnuniyetsizliğine de neden oldu. Kargo-lojistik sektörü yüzde 400 ’lük artış oranıyla şikâyet sayısında birinci. Pandemi sürecinde online alışveriş yoğunlaştı. Kargo gönderim sayısı bir önceki yıla göre yüzde 1000’lere kadar arttı. Yoğun mesai harcayan Kargo firmaları gönderileri zamanında ulaştıramayınca veya hiç adrese teslim etmeyince şikayet oranları aldı başını gitti.

Kargo şikayetlerinin her geçen gün daha da arttığını söyleyen Malatya Tüketici Hakları Derneği Zuhal Dişer, bu hususta firmalara çağrıda bulundu. Gönderi teslimi noktasında yetersizliklerin göz ardı edilmemesi gerektiğini savunan Başkan Dişer, “ Koronavirüs döneminde evlerine kapanan insanların tüketim alışkanlıkları ve satın alma davranışları değişim gösterdi. Online kanalları sıkça kullanan tüketicilerin memnuniyetsizlikleri de arttı. 2019 ila 2020 yılını karşılaştırdığımızda kargo şikayet sayıları bir önceki yıla göre yüzde 500’lere çıktı. Kargolar hasarlı, açılmış veya hiç ulaşmadığı halde ulaştı şeklinde not düşülebiliyor. Bu hususta Kargo firmalarının acil şekilde iyileştirmeye gitmesi gerekiyor.” sözlerini kullandı. 

Genel manada yıllardır ismi duyulan ve tecrübeli firmaların yoğunluğa cevap veremediğini ve Tüketicilerin mağdur edildiğini söyleyen Dişer, ”Alanında tecrübeli birçok firma Pandemi döneminde taleplere cevap veremedi. Bu sürecin sancılı geçtiğinin farkındayız ancak, Tüketicilerimizin mağdur edilmesi hiçbir şekilde kabul edilemez. Sorun belli ve çözüm bulunmuyor ise bu firmalar ile ilgili şikayetler de haliyle artacaktır. Bu hususta firmaların daha hassas davranmalarını Tüketiciler adına istiyoruz.” dedi.  

Ebubekir Atilla – ÖZEL HABER