• DOLAR
    7,8511
  • EURO
    9,3115
  • ALTIN
    484,83
  • BIST
    1,1859

Malatya’da Bakan Rüzgarı Esti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu dün Malatya’daydı. Malatya’da yapımı devam eden ve yapılması planlanan yatırımları değerlendiren Bakan Karaismailoğlu, Hava Limanında iner inmez ayağının tozu ile yıllık 2.5 Milyon yolcu kapasiteli Yeni Terminal Binası Projesinin detaylarını paylaştı. Ardından bir takım ziyaretlerde bulunan Karaismailoğlu, 16 ilin ulaşım ağının güçlendirildiği Kömürhan Köprüsü’nün son kaynağını yaptıktan sonra,  Kuzey Çevre Yolu Şantiyesinde İncelemede bulundu.

Malatya’da Bakan Rüzgarı Esti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu dün Malatya’daydı. Malatya’da yapımı devam eden ve yapılması planlanan yatırımları değerlendiren Bakan Karaismailoğlu, Hava Limanında iner inmez ayağının tozu ile yıllık 2.5 Milyon yolcu kapasiteli Yeni Terminal Binası Projesinin detaylarını paylaştı. Ardından bir takım ziyaretlerde bulunan Karaismailoğlu, 16 ilin ulaşım ağının güçlendirildiği Kömürhan Köprüsü’nün son kaynağını yaptıktan sonra,  Kuzey Çevre Yolu Şantiyesinde İncelemede bulundu.

Malatya’daki yatırımları incelemek için gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Malatya Valiliği, Büyükşehir Belediyesi, PTT Baş Müdürlüğü ve Ak Parti İl Başkanlığı’nı ziyaret ettikten sonra, Kömürhan Köprüsü Şantiyesi, Tohma Köprüsü Şantiyesi ve Kuzey Çevreyolu Şantiyesinde incelemelerde bulundu. Malatya’ya adım atar atmaz Malatya’da yapılacak yeni havaalanı terminal binası için açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, “Her noktada sürekli büyüyen ekonomisi ile Malatya’nın uluslararası ulaşımın ve ticaretin baş aktörü olan havayolu taşımacılığına olan ihtiyaçlarının arttığını da çok iyi biliyoruz. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatlarıyla 2003 yılında başlayan devrim niteliğindeki havayolu yatırımları bu alanda tüm Türkiye’de olduğu gibi Malatya’da da çok önemli gelişmeleri beraberinde getirdi. 2003 yılında bin 96 olan uçak trafiği 2019 yılında yüzde 392 artış ile 5 bin 389’a yükseldi. 89 bin olan yolcu sayısı 750 bini aştı. Mevcut kapasitesi 500 bin yolcu olan terminal binamızın kapasitesini daha önce artırmıştık. Bu sayede son 18 yılda Malatya ekonomisi büyüdü, refahı arttı ve daha fazla yatırıma ihtiyaç duyuldu. Havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin giderek yükselmesi nedeni ile yapılan genişletmelerin ileriye yönelik ihtiyacı karşılayamayacağını tespit ettik. Bu amaçla; yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine uygun, Malatya’ya yakışan yeni bir terminal binasının inşasına karar verdik, proje çalışmalarını tamamladık. 2 Kasım 2020 tarihinde Malatya Havalimanı Terminal Binası ve Mütemmimleri Yapımı ihalesini gerçekleştireceğiz. Malatya’ya 26 bin 765 metrekare büyüklüğünde 2,5 milyon yolcu kapasiteli yeni bir terminal binası kazandıracağız. Sadece terminal binası yapmakla kalmayacak; 2 bin 495 metrekare büyüklüğünde Isı ve Güç Merkezi Binası, 112 metrekare Apron Bariyer Binası, Havalimanı Giriş Nizamiye Binası, Havalimanı İç Bağlantı Yolları, otopark, arıtma tesisi ve 48 bin 900 metrekarelik Apron ve Yer Hizmetleri Araç Sahası’nı da inşa edeceğiz. Malatya’ya dört başı mamur, hiçbir eksiği olmayan modern bir havalimanı yapıyoruz.” ifadelerini kullandı.

MALATYA’YA YATIRIMLAR 6 MİLYAR 637 MİLYON TL’YE ULAŞTI

Ak Parti İl Başkanlığını ziyaret eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, burada basın mensupları ile bir araya geldi. Malatya’da karayolu çalışmalarında 1993-2002 yılları arasında 325 milyon TL harcama yapıldığını, 2003-2020 yılları arasında ise bu tutarın yüzde bin 944 artışla 6 milyar 637 milyon TL’ye ulaştığını dile getiren Karaismailoğlu, “Bugün itibariyle toplam proje tutarı 4 milyar 923 milyon lira olan 8 karayolu projesine de devam ediyoruz. Türkiye ve Malatya 18 yılda gerçek hizmet siyasetini gördü, dev projeler ile tanıştı. Son 18 yılda Malatya’nın sadece ulaşım ve erişim hizmetleri için 8 milyar 690 milyon lira yatırım yaptık. 2003 yılı öncesinde Malatya’nın kaç kilometre bölünmüş 36 kilometre idi, bugün bu uzunluk 432 kilometre. Malatya’yı, Elazığ’a, Diyarbakır’a, Kahramanmaraş’a ve Adıyaman’a bölünmüş yollarla bağladık. Yani 80 senede 36 kilometre, 18 senede 396 kilometre Hiç BSK kaplamalı yolu yok iken, 302 kilometre BSK kaplamalı yol yaparak Malatya’yı daha güvenli ve konforlu yollar ile tanıştırdık.” dedi.

KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜNE SON KAYNAĞI ATTTI

Kömürhan Köprüsü şantiye alanında yaptığı incelemelerin ardından son kaynağı atan Karaismailoğlu, Proje kapsamında bir adet 2 bin 400 metre uzunluğunda çift tüp tünel, bir adet 660 metre gergin eğik kablolu köprü ve bir adet 123 metre uzunluğunda betonarme köprünün bulunduğunu dile getirerek, projede yer alan çift tüp tünel inşaatının nihai beton kaplamasıyla birlikte gergin eğik kablolu köprünün temelleri ve 168,5 metrelik pilon imalatını tamamladıklarını kaydetti. Kömürhan Köprüsü’nün devamında 2 bin 400 metre uzunluğundaki çift tüp tünelin 2020 yılı sonu itibarıyla trafiğe açılması için aydınlatma, havalandırma, aydınlatma ve yangın sistemlerine ilişkin imalatlar da son sürat ilerlediğine işaret eden Karaismailoğlu, “İnşallah, tünelimiz ve Kömürhan Köprümüzün hizmete girmesiyle birlikte Malatya-Elazığ arasındaki kara yolu ulaşımı daha rahat, daha hızlı ve emniyetli bir şekilde gerçekleşecek. Türkü ve ağıtlara konu olan Fırat Nehri artık ulaşım için engel olmayacak. Projenin hayata geçmesi ile Malatya ve Elazığ arasındaki kara yolu ulaşımında karşılaşılan ciddi sorunlar artık tarih olacaktır.” diye konuştu. “İnşallah 15 Aralık’ta büyük bir törende yeniden burada buluşacağız.” ifadelerini kullandı. “Atalarımız, ‘Dağ ne kadar yüce olsa yol onun üstünden aşar’ demiş. Biz de 18 yılda birçok engelle karşılaştık ama milletimizin dualarıyla bugünleri gördük. Bugün burada incelediğimiz ve hakkında bilgi aldığımız Kömürhan Köprüsü, Kömürhan Tüneli ve Bağlantı Yolu Yapımı Projesi ile sadece Malatya’nın değil, bölgedeki tam 16 şehre faydası dokunacak bir eser ortaya koymuş olacağız. Projemiz, tüm bölgenin kalkınmasına damga vuracak, bölgeye ekonomik canlılık getirecektir. Projemizin toplam uzunluğu 5 bin 155 metredir.” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, kentteki temasları kapsamında son olarak yapımı süren Tohma Viyadüğü ile Kuzey Çevreyolu İnşaatlarını yerinde inceledi. Karaismailoğlu,  şantiye sahalarında şu ana kadar yapılan çalışmalar hakkında detaylı brifing aldı.

>> Ebubekir Atilla

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber