• DOLAR
    7,8389
  • EURO
    9,3993
  • ALTIN
    456,90
  • BIST
    10,4761

86 Milyonluk Tohma Köprüsünde Son Adımlar

 Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü sınırları içinde yer alan Malatya’da 2020 yılı içinde 16 proje için 2 Milyar 783 Milyon 418 Bin TL ödenek kullanılacak. Dikkat çeken projeler içinde yer alan 86 Milyon TL’lik Ek Tohma Köprüsü inşaatında ise sona yaklaşılıyor.

86 Milyonluk Tohma Köprüsünde  Son Adımlar

 Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü sınırları içinde yer alan Malatya’da 2020 yılı içinde 16 proje için 2 Milyar 783 Milyon 418 Bin TL ödenek kullanılacak. Dikkat çeken projeler içinde yer alan 86 Milyon TL’lik Ek Tohma Köprüsü inşaatında ise sona yaklaşılıyor.

Halen Malatya-Sivas karayolu üzerinde hizmet vermekte olan 517 metre uzunluğundaki Tohma Köprüsünün paralelinde fore kazıklar üzerine inşa edilen köprünün yapımında sona yaklaşılıyor. 16 Metre genişliğinde yapılan yeni köprü mevcutta bulunan köprünün ayak eksenleri ile çakışacak şekilde imal ediliyor. Önceki yıl başlanan Temel imalatlarının yapılabilmesi için Karakaya Baraj Gölü köprü eksen genişliği kadar geçici dolgu tabakası ile doldurulmuş ve Akabinde fore kazık imalatları yapılmış temel imalatları ve elevasyon imalatları bitirilmişti.

105 TON DONATI KULLANILDI

Yazıhan-Hekimhan yolu üzerinde bulunan ve Karakaya Barajı’nın geçişini sağlayan Tohma Köprüsü’nün 2020 yılı içerisinde hizmete açılması planlanıyor. 517 metre uzunluğundaki Tohma Köprüsünün yapım maliyeti yaklaşık 86 milyon TL. Tohma Köprüsü’nde 4 bin 360 metre fore kazık imalatı yapılırken, bu fore kazık imalatında bin 105 ton donatı kullanıldı. Tohma Köprüsü’nün Malatya-Elbistan, Yazıhan-Hekimha-Kangal yolu üzerinde hem Karakaya Barajı geçişini hem de demiryolu geçişini sağlayan ve 1986 yılında tamamlanan Tohma Köprüsü’nde Yazıhan-Hekimhan-Kangal yolundaki bölünmüş yol çalışmalarının başlamasıyla mevcut köprünün bulunduğu kesimdeki yol standartlarındaki kaliteyi artıracak.

İMALATLAR İNŞAAT ALANINDA YAPILIYOR

Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü tarafından açıklanan verilerde ise köprüyle ilgili şu bilgiler yar aldı. “Üst yapı çelik ikiz I kirişli köprü tipinde inşa edilen Tohma Köprüsünde; 2.700 ton S355J (St-52) sınıfında çeliğin üretime başlanılmış olup 438 m’sinin (%85) itme-sürme işlemi tamamlanmıştır. 34,5 + 6 x 69,5 + 2 x 34,5 toplam 517,5 metre uzunluğunda ve 16 metre (3,00+11,00+2,00) genişliğinde  projelendirilmiştir. Geçici dolgu yapılan platform üzerinde Tohma Köprüsünde 4.360 metre fore kazık imalatı yapılmış olup; bu fore kazık imalatlarında 1.105 ton donatı ile Köprüde 2.700 ton S355 çeliği ve 12.000 m3 beton kullanılacaktır. Başlık kirişi seviyesine kadar konvansiyonel betonarme imalatların gerçekleştirildiği projede, çelik kirişler kullanılarak itme – sürme yapım metoduyla proje tamamlanacaktır.”

A.Vahap Kaygusuz – Ebubekir Atilla (Özel Haber )

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber