Genel
Giriş Tarihi : 14-11-2020 07:03   Güncelleme : 14-11-2020 07:03

45 Projeden 30’u Tamamlandı Sırada Alternatif Köprü ve İstasyonun Taşınması Var

Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar, yerel seçimler öncesinde vadettiği 45 projeden 30 tanesini tamamladı. Kalan 15 Projenin ise hayata geçmesine ramak kaldı. Çınar, günün gelişen şartlarına göre de projeler hazırladıklarını söyleyerek proje sayılarının yükseltildiğini aktardı. Beylerderesi ’ne alternatif köprü ve İstasyonun taşınması konusunda çalışmalara başladıklarını kaydetti.

45 Projeden 30’u Tamamlandı Sırada Alternatif Köprü ve İstasyonun Taşınması Var
Yeşilyurt Belediye Başkanı Mehmet Çınar, yerel seçimler öncesinde vadettiği 45 projeden 30 tanesini tamamladı. Kalan 15 Projenin ise hayata geçmesine ramak kaldı. Çınar, günün gelişen şartlarına göre de projeler hazırladıklarını söyleyerek proje sayılarının yükseltildiğini aktardı. Beylerderesi ’ne alternatif köprü ve İstasyonun taşınması konusunda çalışmalara başladıklarını kaydetti. Demiryolunun yeraltına alınmasının ciddi ve büyük bir proje olduğunun altını çizen Çınar bu konuda yaşanan gelişmeleri şu şekilde özetledi. “Konuyla ilgili olarak bir süre önce ilimize gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Adil Karaismailoğlu ile görüştük. Kendisi mevcut gar alanında da incelemelerde bulundu. Bizim de talebimizi kendisine ileterek gündeme alınmasını istedik. Konuyla ilgili vatandaşlarımızın ciddi anlamda talepleri de var. Bu bölge bizim bir kanayan bir yaramız. Bir türlü önünü aşamadığımız,  müteahhitlerin tercih etmediği bir konu.  Gerçi yeni yeni tercih etmeye başladılar ama halen istediğimiz hızla ve seviyede değil.  Geçmişte de orada basit bir alt geçit yapıldı. Ama yaya alt geçidi olarak planlandı. Bu da yeterli değil.” İstasyon Kısmen Taşınmalı İstasyon alanında 1930’lu yıllarda Almanlar tarafından yapılan tescil edilmiş tarihi yapılar var. Bunlara zaten dokunulamaz. Ancak o binalara dokunulmadan orada yük indir bindirin olduğu ticari anlamda insanlar malzemelerini sevk edildiği alanlar var. O alanlar taşınabilir. Alan içinde çok fazla raylar var.  Tamirhane var. Atölyeler var, yönlendirme alanları var. Tahmin ediyorum ki aynı güzergahta belki 50'nin üzerinde yan yana raylar var. Bunları Lojistik bir alana taşımak lazım. Örneğin  şu anda Kızılay hizmet binası onarım fabrikasının bitişiğindeki alanı Lojistik merkez olarak değerlendirilebilir. Ya da Dilek, Yaka bölgesi a  ya da Hoca Ahmet Yasevi'nin alt tarafında olabilir, veya Battalgazi tarafında aktarılabilir. Böylelikle tarihi binalar yerinde kalmak kaydıyla bölgedeki hatlar kaldırılabilir. Kenti ortadan ikiye bölen yapı izole edilmiş olur. Bölgenin şehir ile bütünleşmesi sağlanır. Açılan alan da yapılacak bir proje ile bölge halkının hizmetine sunulmuş olur” diye konuştu. https://youtu.be/2ZZRzQcQxuI Beylerderesi’ne Alternatif Köprü Hazırlıkları Sürüyor Başkan Çınar, Kentin giriş çıkışlarındaki ulaşımı rahatlatmak amacıyla da çalışmaların sürdürüldüğünü aktararak, Beylerderesi Köprüsü’nün  (Turgut Özel Viyadüğü) altında kalan bölgeye yeni bir köprü yapımı hazırlıkları içinde olduklarını da ifade etti. Çınar bu konuda da şunları söyledi. “Yaklaşık 2 yıldır bu konu ile ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. DSİ tarafından Beylerderesi köprüsünün yaklaşık 200 metre aşağısında bir köprü önerisi vardı.  Biz de bunun yerine Malatya’ya alternatif bir yol talep ettik. Kuzey çevreyolunun köprüsü zaten yapılıyor, yakın zamanda faaliyete geçecek. Şehrin üst tarafında hem şehrin önünü açacak,  Hem OSB ve Turgut Özal Üniversitesi yerleşkesinden gelen yükü alabilecek Tecde Kaynarca, Fahri Kayahan bölgesine ulaşabilecekleri bir güzergâh olsun hem de bölge o taraf doğru açılsın diye çift gidiş gelişli bir köprü önerimiz var. Betonarme bir proje üzerinde DSİ ve Karayolları birlikte çalışıyorlar. Manas evlerinden karşıya yeni bir köprü yapılması yönünde bizim de talebimiz var. [gallery ids="355009"] A.Vahap Kaygusuz – Ebubekir Atilla (ÖZEL HABER)