• DOLAR
    6,1587
    % 5,93
  • EURO
    7,0514
    % 6,09
  • ALTIN
    233,1659
    % 0,37
  • BIST
    86.561,82
    % -0,67

Yesil biber stresi azaltiyor!

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar,stresin günümüzde çok fazla bas gösteren ve vücudun tüm dengesini alt üst eden bir problem oldugunu belirtti

Yesil biber stresi azaltiyor!


Artik hayatimizin bir parçasidir stres. Herkesin zihnini kurcalayan, geceleri çekilmez kilan ve dengeyi altüst eden en önemli duygu durumudur. Stres, saç dökülmesinden tutunda, halsizlik, yorgunluk, bas agrisi, isteksizlik ve duygu durum bozukluklarina neden oldugu gibi kilo almanizin temel sebebi de olabilir mi? Yapilan birçok bilimsel çalisma bunu isaret etmektedir. Bugüne kadar stres durumunda daha fazla yemek yeriz ve kilo aliriz diye bilirken, bugün dengeli beslenseniz dahi stresin kilonuzu arttirdigi bilinmektedir.
Stres ve Kilo Alimi

Hepimizin bildigi gibi stres durumunda duygu durum bozuklugu nedeni ile kilo alimi söz konusudur. Peki, bölgesel yaglanmanin, özellikle karin bölgesi yaglanmanin en temel nedenlerinden birisinin de stres faktörü oldugunu biliyor musunuz? Kronik stres, hiyerarsik konumdaki yer ile bel çevresi genisligi birebir iliskilidir. Yapilan birçok çalisma göstermistir ki karin bölgesi yaglanmasi alt statüdeki bireylerde daha yüksek seviyededir ve vücuttaki depolanma seklini de degistirebilir. Stresle ortaya çikan yag vücut için en tehlikeli olan yagdir. Stres küresel obezitede ciddi anlamda rol oynadigi gözlemlenmistir.

Hollanda da yapilan bir arastirmada, stresin kalici etkilerinin olup olmadigi gözlenmistir. Vücutlarimizin açliga verdigi tepkinin diger stres kaynaklarina verilen tepkiyle ayni oldugu bilinmektedir. Savas zamaninda hamile olan kadinlarin fetüslerinin stresten etkilenip etkilenmediklerini anlamak için çalismaya basladi. Yaklasik 2400 kisi üzerinde yapilan çalismada, anne karninda strese maruz kaldiklarini ve bundan 60 yil sonrasinda hala bunun sikintili sonuçlarini çektiklerini söyleyebiliriz. Kitlik sirasinda gebe kalinan çocuklarin 60 yaslarina geldiklerinde kalp ve damar hastaliklarina yakalanma risklerinin daha yüksek oldugu bulunustur. Ayrica kolesterol seviyeleri normalin çok daha üstündedir. Ayrica bu bireylerden bazilarinin manik-depresif, bipolar rahatsizliklarina da yakalandiklari gözlemlenmistir.

Stres durumunda kisinin beyin kimyasi da olumsuz olarak etkilenir. Yetiskinlerin ögrenme kapasiteleri daha düsük seviyededir. Uyum gösteremeyen sekilde degil de, strese uyan sekilde tepki verme kapasiteniz, depresyona ne kadar kolay girdiginiz, psikiyatrik bozukluklara karsi ne kadar savunmasiz oldugunuz, tüm bunlar yasamin erken dönemlerinde yasanilan ve erkenden maruz kalinan stresin yaratmis oldugu olumsuz etkileyebilecegi alanlardir.
Yasam süresi ve kisinin yasam statüsünün stresle birebir iliskisi vardir. Stres altinda yasayan bireylerin daha çabuk yaslandigi ise yine yapilan çalismalar sonucunda görülmüstür.

STRESI AZALTAN BESINLER
Gün içerisinde yasanan sikintilar sizde strese neden olabilir. Ayrica sizin kisisel problemlerinizde buna eklenince gününüz katlanilmaz bir hal alabilir. Bu sikintilari besinler çözmese de strese bagli vücudunuzda hormonal olarak meydana gelecek degisiklikleri besinler ile azaltabilirsiniz.
Muz: Içerisinde potasyum bulunan besinlerin basinda gelen muz sakinlesmeniz için en önemli besinlerden birisidir. Ayrica mutluluk hormonu seratoninin salgilanmasini da sagladigi için günlük stresinizin azalmasini saglayacak baslica besin kaynaklarindan birisidir.
Ceviz: Ceviz özellikle uyku problemi olan bireylere önerilir. Çünkü ceviz tükettiginizde melatonin adi verilen ve kisiyi sakinlestiren ve daha rahat uyumasini saglayan hormon salgilanir. Bu sebeple günde 2-3 tam ceviz tüketmeniz stresinizi azaltacaktir.

Balik: Kan sekerinin dengeli olmasi stresin yasanmamasi için önemlidir. Düsük kan sekeri bireylerin sinirlenmesine ve ekstra strese girmesine neden olabilir. Protein kan sekerinin dengeli olmasi için en önemli besin ögesidir. Baliklar, özellikle ton, somon, uskumru gibi yagli baliklar hem protein içerikleri hem de içeriginde bulunan omega-3 nedeni ile beslenme programlarinda bulunmasi gereken bir besindir.
Yesil Biber: Stresi azaltmada C vitamininden zengin beslenmenin adrenalin seviyesini arttirdigi ama daha da önemlisi stresi azalttigi gözlenmistir. Yesil biber hepimizin bildigi C vitamini kaynaklari olan portakal ve mandalinadan daha yüksek C vitamini içerigine sahiptir.

Çikolata: Çikolata tükettiginizde maksimum seviyede mutluluk hormonu salgilanir. Yasadiginiz stresin mümkün oldugunca sizi az etkilemesini istiyorsaniz çok düsük miktarlarda çikolata tüketebilirsiniz. Ama fazla tüketip kilo alip daha fazla strese girmemek içinde dikkatli olmalisiniz.
Tahilli Ekmek: Ekmek içerisinde bulunan maya bireylerin sinir sistemini etkileyerek kisinin daha sakin bir gün geçirmesini saglar. Ekmeksiz olarak yapilan beslenme programlarinda daha sik bas agrilari meydana gelebilir. Bu sebeple içerigindeki çavdar unu veya bugday unu içerigi yüksek olan ekmekler yeterli miktarda diyete eklenmelidir.>>IHA

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber