• DOLAR
    5,0868
    % 0,37
  • EURO
    5,8884
    % 0,21
  • ALTIN
    198,7555
    % 0,61
  • BIST
    95.610,48
    % 1,13

Unutkanlik Sorunu Yasiyorsaniz

Beslenme Uzmani Diyetisyen Canan Aksoy, unutkanligi önlemek için su tüketiminin önemine dikkat çekti

Unutkanlik Sorunu Yasiyorsaniz


Unutkanligin önlenmesi için bol su tüketilmesini isteyen Beslenme Uzmani Diyetisyen Canan Aksoy, “Telefon ve mail trafiginin oldukça yogun oldugu, hayatimizin yüzde 80'inin geçtigi is hayatinda, hafizanin önemi yadsinamaz bir gerçek. Aldigimiz notlari, girilen ajandalari, toplantida konusulanlari hatirlamak da is dünyasinin hayat damarlarindan biri. Unutkanligin engellenmesi için bol bol su tüketilmeli.Unutkanlik merkezi beyin oldugu için bu organimizi iyi beslemeliyiz” dedi.

Beyni iyi beslemek için, suyun yaninda beynimizin yakiti olan iyi karbonhidratlari, vitaminler ve minerallerden de almanin önemine dikkat çeken Waternet Saglikli Beslenme Uzmani Diyetisyen Canan Aksoy, "Mikrobiyolojik yönden içmeye uygun, agir metallerden arindirilmis taze içme suyunu elde edebilmenin en saglikli yollarindan biri de aritilmis içme suyudur. Bu anlamda evde aritilmis içme sularinin bekleme ve saklama kosullari açisindan en sagliklisi oldugunu söyleyebiliriz." diyerek, bilinçli su tüketiminin önemli oldugunun altini çiziyor.
Aksoy, “Yogun çalisma temposunda, kimi zaman su içmeyi unuttugumuz gibi, çay, kahve tüketimini de artiyoruz. Vücudun ihtiyaci olan sivi, çay ve kahve ile ne yazik ki saglanamiyor ve is yerinde konsantrasyonu artiracak besinlere ihtiyaç duyuyoruz. Peki, bu yogun is temposunda, dogru su tüketimi için ve dikkatimizi toplamak için ne yapmak gerek?.Masa basinda çalisanlar, mutlaka masalarinda büyükçe bir bardak su bulundurmali.Çantada küçük bir sisede su bulundurulmali.

Unutkanliga karsi kuersetin antioksidani içeren elma ve elma suyu tüketimine özen gösterilmeli.Hücre yapisini bozan serbest radikallere karsi savasan nar suyu, portakal suyu ve greyfurt suyu tüketilmeli.Sinirlerin yatismasi için, rahatlatici etkisi olan yesil çay tüketilmeli.Masada kuru üzüm, karanfil, ahududu, bitter çikolata, findik, ceviz gibi lezzetli atistirmaliklar bulunmali.Haftada 2-3 porsiyon Omega-3 yönünden zengin balik tüketilmeli” diye konustu.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber