• DOLAR
    7,6678
  • EURO
    8,9859
  • ALTIN
    469,66
  • BIST
    1,1715
Nasuh Boztepe
Nasuh  Boztepe
nasuh.boztepe@malatyasonsoz.com.tr
ÜNİVERSİTELER BİZE NE VERİR?      
  • 0
  • 1127
  • 09 Ocak 2020 Perşembe
  • 1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız
  • +
  • -

“DÜNYA AHİRETİN TARLASIDIR” derler. Doğrudur.

Cennette, cehennemde burada kazanılıyor.  Ahirete intikal ettikten sonra ise, hayırlı evladın hayırlı yaptıkları da sizin hanenize yazılır. Sizin yaptığınız hayır, hasenat, ilimde sizin hanenize yazılır.

Size dua eden var mı?

Yoksa size beddua eden ve ettiren, lanet okuyan birileri mi var?

Cami, okul, yol, yurt yaptırmak, ilim tahsil etmek ve ilim tahsil edene yardım etmek, İlayi Kélimetullah ve vatan için cihat etmek veya cihat edene yardım etmek, kul hakkı hariç bizi kurtaracak amellerdir.

İlim ve cihat en önemli iki ameldir. Bu çerçevede ilimle ilgili okullar yapmak, yaptırmak, sebep olmak çok önemlidir.

Mali, idari, teknik ve ilmi yönü olmayan yüksekokul, fakülte ve üniversite açmanın yanlışlığını daha önce belirtmiştim. Bunlar siyasi ranta kurban gitmemelidir. İhtiyaç olan yere, ihtiyaca göre eğitim kurumları her türlü destek (eleman, hoca, derslik v.s.) sağlanarak açılmalıdır.

Fakülte ve bölümler ülkenin şartları ve ihtiyaçları gözetilerek açılmalıdır. Eğitim kurumları plansız ve hesapsız açılmamalıdır. İnsan yetiştirmek ve ülkeye yararlı olmak önemlidir. Hedef, yüksek maaşla eleman çalıştırılması, öğretim üyesi ve öğrenci kadrosunun açıldığı yerin ekonomisine katkıda bulunulması olmamalıdır.

Eğitim ve öğretim faaliyetleri için tahsis edilen kaynaklar yerli yerinde değerlendirilmelidir. Öğrencisi bulunmayan eğitim birimlerine öğretim üyesi ve idari personel almak doğru mudur?

Bu okullarda neden öğrenci yok? Araştırıldı mı?

Üç tarafı denizlerle çevrili, akarsu kaynakları ve gölleri olan ülkemizde su ürünlerinin neden öğrencisi yoktur?

Tarım, Sanayi, Bilim ve Teknoloji Üniversiteleri yerine, sosyal branşlara ağırlık verilmesi kültür dışında ülkemize ne verir?

Bu konuda niçin bir çalışma yapılmadı? Bilim ve Teknoloji de çağı yakalayabildik mi?

Kat sayılarla Teknik Meslek Liseleri, enstitüler maalesef ara elemanı yetiştiremediler.

Tarım Bakanlığı, yeni özellikleri, bilimsel yöntemleri geliştirecek, çözümler bulacak çalışmalar yapmalıydı.

Tıp Fakülteleri yörelere göre de çalışmalar yapmalıydı. Akdeniz anemisi ile ilgili ülkemizde bir enstitü yok.

Çayla, pamukla, tütünle, fındıkla ilgili ne yaptık? Narenciye de üniversitelerimiz ne yapıyor?

Terörle ilgili hiç kürsü var mı?

Maalesef günümüzde üniversitelerde sadece iş beklentisi var. “Üniversiteyi bitirdiğim zaman derhal bir işe gireceğim” heyecanı var.

Günümüzde lise ve üniversitelerde slogan hale gelen bir laf vardır. “TEST VE TOST” . Çocuklar test çözüyorlar ve tost yiyorlar. Bugün kü üniversitelerimizin maalesef öğrenci portföyü budur.

ÜNİVERSİTELER İNSANLARI İŞ HAYATINA YETİŞTİRMİYOR.

Tematik üniversiteler olmalıdır. Heterojenlik devam ediyor. 3. nesil üniversiteli nesiller maalesef olmamıştır.

“ÜRETİM, ARAŞTIRMA, HİZMET”, ÜNİVERSİTELER BU ÜÇ TEMEL ÜZERİNE KURULMALIDIR.

NOBELE ADAY KAÇ HOCAMIZ VARDIR?

BİLGİ PARAYA DÖNÜŞÜRSE ÜNİVERSİTELER YAŞAR.

Bir üniversitenin ortalama maliyeti 180 milyar. 180 üniversiteye koyduğumuz zaman 324 milyar dolar harcıyoruz, ama bu parayı gençliğin eğitimine harcamıyoruz.

Yaklaşık 3,5 milyon öğrenci var. “BİLGİ ÜRET, EKONOMİYİ YÖNET” düsturumuz olmalıdır.

Biz bilgiyi üretemedik, ekonomiyi de başkaları yönetiyor. 2004 den sonra “şirket kurun” diye birçok yere müsaade edilmiştir.

Şuan ülkemizde 40 tane Kalkınma Ajansı var. Bilim, teknoloji, inovasyon toplantıları maalesef ülkemizde yeterli şekilde değerlendirilmemektedir.

Kurumlar, kuruluş amaçlarına uygun çalışmalıdır.

Kalın Sağlıcakla…

 

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber