• DOLAR
    6,0197
    % 3,53
  • EURO
    6,9241
    % 4,17
  • ALTIN
    229,3776
    % 0,94
  • BIST
    88.734,76
    % 1,83

Türkiye Bizi Seviyor!

Inönü Üniversitesi Iletisim Fakültesi tarafindan 20 ilde yapilan "Türkiye'de Malatya Imaji" konulu arastirmaya göre her 100 kisiden 85'inin zihninde ‘Malatya' kelimesi olumlu çagri yapiyor. Ayrica arastirmaya katilanlarin büyük bir bölümünün gözünde Malatyalilar çaliskan, hosgörülü, sicakkanli ve yardimsever olarak görünüyor

Türkiye Bizi Seviyor!

 

Her ne kadar ‘Malatya’ denince akla ilk kayisi gelse de insanlar Malatya’yi sadece kayisisiyla tanimiyor… Siyaseti, modernligi, Anadolu’nun sicakligini, yardimseverligini ve misafirperverligini içinde barindiran ve 2 Cumhurbaskani çikarma serefine nail olan bu sehir, Türkiye’nin zihninde olumlu imajini hep korumustur. Inönü Üniversitesi Iletisim Fakültesi tarafindan yapilan arastirma sonuçlari da bunu dogrular nitelikte. Fakülte tarafindan 20 ilde yapilan Türkiye’de Malatya imaji konulu arastirma sonucuna göre her 100 kisiden 85’inin zihninde Malatya olumlu çagri yapiyor…

 

ILETISIM FAKÜLTESI’NDEN BASARILI BIR ÇALISMA

 

Basarili bir çalismaya imza atan Inönü Üniversitesi Iletisim Fakültesi, Malatya’nin marka bir sehir olmasina katki saglamak adina “Marka Sehir Olma Sürecinde Türkiye’de Malatya Imaji” konulu bir arastirma yapti. 20 ilde 1067 kisi ile yüz yüze yapilan arastirma sonucu Ramada Plaza Altin Kayisi Otel’de yapilan basin toplantisi ile duyuruldu. Programa Inönü Üniversitesi Rektörü Cemil Çelik, Iletisim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Metin Isik, Yesilyurt Belediye Baskan Yardimcisi Haydar Sahin, Ögretim görevlileri, ögrenciler ve çok sayida basin mensubu katildi. Programda konusan Iletisim Fakültesi Dekani Prof. Dr. Metin Isik, arastirma ile Malatya’nin marka olma yoluna isik tutmak niyetinde olduklarini dile getirerek, “Iletisim Fakültesi olarak Malatya ilimizin marka sehir olma sürecine nasil destek verebiliriz sorusunun cevabini aradik ve bu sürece katki saglamak amaciyla Malatya ilinin  Türkiye’deki imajini ortaya koymak açisindan bir arastirma yürüttük. Bu arastirma 20 ilde 1067 kisi ile yüz yüze görüsülerek gerçeklestirildi, arastirmamizda 4 farkli soruya cevap aradik. Bunlar;  Malatya’da marka olan ya da marka olmaya en yakin kent ürünleri nelerdir, Malatya’nin marka olmak için sahip oldugu avantajlar ve dezavantajlar, Malatya’nin soyut imaji unsurlarinin nasil algilandigi, Son asamada da Malatya halkinin Türkiye’de nasil algilandigini ölçmeye çalistik.” Ifadelerini kullandi.  Prof. Dr. Isik daha sonra arastirma sonuçlarini paylasti.

ISTE ARASTIRMA SONUÇLARI

 

Arastirmanin temel amaci Malatya ilinin Türkiye'deki imajini ortaya koymak suretiyle sehrin adeta bir fotografini çekmektir. Adana, Ankara, Artvin, Aydin, Bursa, Eskisehir, Giresun, Gümüshane, Isparta, Istanbul, Kocaeli, Nigde, Izmir, Kayseri, Kirsehir, Konya, Rize, Sakarya, Sivas ve Van illerinde 1067 kisi ile yüz yüze görüsme yapilmistir. Malatya’da marka olan/ olmaya yakin kent ürünlerinin neler oldugu, Malatya'nin marka olmak için sahip oldugu avantajlar ve dezavantajlarin neler oldugu, Malatya'nin soyut imaj unsurlarinin nasil algilandigi,  Malatya halkinin Türkiye'de nasil algilandigi sorularina cevap aranmistir. Sonuçlara göre;

 

ILK AKLA GELEN KAYISI

Her 100 kisiden 85’inin zihninde Malatya kelimesi olumlu çagrisim yapmaktadir, Malatya kelimesini duyunca ilk akla gelen sey %78,1 ile kayisidir. Bunu %9,2 ile Inönü Üniversitesi izlemektedir, Üçüncü olarak Turgut Özal %5,6, Malatyaspor %3,8, Ismet Inönü %3,3

 

HER YÜZ KISIDEN 13’Ü MALATYA’YI IÇ ANADOLU’DA BILIYOR

 

Arastirmaya katilanlarin %26,3’ü Malatya’yi ziyaret ettigini belirtmistir. Katilimcilarin %69.3’ü  Malatya’nin içinde bulundugu bölge ile ilgili dogru cevap vererek “Dogu Anadolu Bölgesi” sikkini seçmislerdir. Ancak yüzde 13’lük bir kesim ise Malatya’nin Iç Anadolu Bölgesi’nde yer aldigini belirtmislerdir.  Türk Halkinin %73.8’i ne göre Malatya ilinin en önemli degeri “kayisi” dir. Arastirmaya katilanlarin %45’i  Malatya’yi Modern bir Sehir olarak görmektedir Arastirmaya katilanlarin, %28,5’i  Malatya’yi bir Sanayi Sehri olarak görmektedir. Arastirmaya katilanlarin %55’i  Malatya’yi  Temiz bir Sehir olarak görmektedir. %64,1’i  Malatya’yi  Sakin Bir Sehir olarak görmektedir. Arastirmaya katilanlarin %55,6’si  Malatya’yi güvenli bir sehir olarak görmekteyken Yüzde 11,6’lik bir kesim ise kentimizi güvenli olarak görmüyor. Arastirmaya katilanlarin %40,5’i  de Malatya’yi  Ucuz bir sehir olarak görmektedir

 

TÜRKIYE’DE  “MALATYA HALKI IMAJI- ALGISI”

 

Arastirmaya katilanlarin %56,7’si   Malatya halkinin dindar oldugunu, %61,5’i   Malatya halkinin hosgörülü oldugunu %62,1’i   Malatya halkinin sicakkanli oldugunu, %57,3’ü   Malatya halkinin yardim-sever oldugunu, %42,9’u   Malatya halkinin girisimci oldugunu, %50,7’si   Malatya halkinin çaliskan oldugunu düsünmektedir. Arastirmaya katilanlarin %25.9’u   Malatya’da yasamak isterim seklinde  kanaate sahiptir. 

 

 

 
>>Nihal GÜL

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber