• DOLAR
    6,4140
    % 15,51
  • EURO
    7,3243
    % 14,29
  • ALTIN
    249,9122
    % -0,05
  • BIST
    94.939,63
    % -2,31

Trafigi rahatlatacak projeler

Malatya Valiligi, Beylerderesi Viyadükü ile sehir merkezindeki alt geçit insaatlarinin planlandigi sekilde devam ettigini, bu projelerin yilsonu itibariyle tamamlanmis olacagini açikladi.

Trafigi rahatlatacak projeler

Malatya Valiligi, Beylerderesi Viyadükü ile sehir merkezindeki alt geçit insaatlarinin planlandigi sekilde devam ettigini, bu projelerin yilsonu itibariyle tamamlanmis olacagini açikladi.

 

“Çalismalar planlanan sekilde devam etmektedir”

 

Malatya Valiligi.nden yapilan açiklamada, “Malatya Ili dâhilinde yapim çalismalari devam etmekte olan, Malatya ilinin prestiji, gelismesi ve düzenli trafik akisinin saglanmasi açisindan önem arz eden Malatya – Kayseri Devlet Yolunun Kayseri çikisinda insa edilen Beylerderesi Köprüsü ile Sanayi, Milli Egemenlik ve Akpinar Alt Geçit Kavsak insaatlarinda yapim çalismalari, planlanan sekilde devam etmektedir” denildi.

 

9 milyon TL.lik harcama kaldi

 

Beylerderesi Viyadük insaati ile ilgili verilen bilgide, “Köprünün boyu 420 metre olup baglanti yollari ile birlikte 700 metredir. 2 bin 500 yillik deprem periyoduna göre projelendirilen Beylerderesi Köprüsü, ardgermeli betonarme dengeli konsol tipinde olup 190 metre olan orta açikligi bakimindan teknik anlamda dünyanin sayili köprüleri arasindadir. 24 metre genisligindeki köprünün ayak yükseklikleri ortalama 55 metre olup, dere yatagindan yüksekligi 80 metredir. Bugüne kadar Beylerderesi Köprüsünde yapilan harcama 31 milyon TL olup köprü insaati yaklasik olarak 40 milyon TL.ye mal olacaktir” seklinde bilgi verildi.

 

“Çalismalar hizla devam etmektedir”

 

Sehir merkezindeki alt geçit insaatlari ile ilgili olarak ise su bilgilendirme yapildi, “Sanayi, Milli Egemenlik ve Akpinar Kavsak Alt Geçit Köprülerinden, Sanayi Kavsagi Alt Geçidi 2008 yilinda trafige açilarak hizmete girmistir. Milli Egemenlik ve Akpinar Kavsak Alt Geçit insaatlarinda, yeralti su seviyesinin yüksekligi ve zayif zemin kosullari nedeniyle zemin iyilestirilmesi geregi ortaya çiktigindan kaya dolgu çalismalarina baslatilmis olup çalismalar süratle devam etmektedir. Halen Milli Egemenlik ve Akpinar Kavsak Alt Geçit Köprüleri Insaatinda 50 adet kamyon, 3 adet ekskavatör, 3 adet traktör kepçe, 1 adet fore kazik makinesi ile devam etmektedir. Çalismalarin 24 saat esasina göre yapilmasi için, gerekli yazismalar yapilmistir. Alt Geçit insaatlari tamamlandiginda; sehirlerarasi transit trafik yükü ile sehir içi trafik yükünün kavsaklarda meydana getirdigi yigilma önlenmis olacaktir. Üç adet Kavsak Alt Geçit Köprüsünün toplam boyu bin 900 metre olup 4 seritli ve 25 metre genisligindedir. Bugüne kadar Altgecit Kavsak Köprülerine 20 milyon TL harcanmis olup, proje tamamlandiginda yaklasik 30 milyon TL harcanacaktir. Bu çalismalar tamamlandiginda Malatya Ili trafiginde yasanan zaman kayiplari giderilerek, güvenli trafik akisi ve anayol ile toplayici yollarin üst yapinin BSK yapilacak olmasi nedeniyle üst düzeyde seyahat konforu saglanacaktir. Bahsedilen tüm bu çalismalar 2010 yili sonunda tamamlanmasi hedeflenmektedir.”

 

 

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber