• DOLAR
    5,7228
    % 0,63
  • EURO
    6,3359
    % 0,66
  • ALTIN
    276,8900
    % 1,75
  • BIST
    103.072
    % 0,61

Talep Var Sefer Yok!

Uçuş seferleri, saatleri ve fiyatlarına dikkat çeken MTSO Meclis Başkanı Hasan Özkan Türk Hava Yolları’nın Türk Silahlı Kuvvetlerinden istediği 130 dönümlük arazi tahsisi talebinin karşılanması gerektiğini belirterek, “Yaklaşık bir buçuk milyon insana hitap eden havaalanımız var, burada uçuşa ulaşamayan insanlar çevreye yöneliyor. Dolayısıyla uçuş sayısının artması bütün bölgeyi rahatlatacaktır. Burada az sayıda uçağın inip kalkması fiyatları da şişiriyor, 15 gün sonraya yer arıyoruz yer yok 15 gün sonra da en ucuz uçak uçuşu 350 lira, rakamlara da baktığımızda Malatya çok yüksek ücret ödeyerek hizmet alıyor.” dedi

Talep Var Sefer Yok!

Uçuş seferleri, saatleri ve fiyatlarına dikkat çeken MTSO Meclis Başkanı Hasan Özkan Türk Hava Yolları’nın Türk Silahlı Kuvvetlerinden istediği 130 dönümlük arazi tahsisi talebinin karşılanması gerektiğini belirterek, “Yaklaşık bir buçuk milyon insana hitap eden havaalanımız var, burada uçuşa ulaşamayan insanlar çevreye yöneliyor. Dolayısıyla uçuş sayısının artması bütün bölgeyi rahatlatacaktır. Burada az sayıda uçağın inip kalkması fiyatları da şişiriyor, 15 gün sonraya yer arıyoruz yer yok 15 gün sonra da en ucuz uçak uçuşu 350 lira, rakamlara da baktığımızda Malatya çok yüksek ücret ödeyerek hizmet alıyor.” dedi

Gerek sosyal yaşamda olsun gerek iş hayatında olsun ulaşım araçları arasında yer edinen uçak hayatımızın vazgeçilmez unsurları arasında yer alıyor. Ancak her ulaşım ağında, aracında yaşanan sorunlar maalesef bu alanda da kendini gösteriyor. Bu noktada açıklamalarda bulunan Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı Hasan Özkan: “Daha önceden uçağa binmek zengin olana hastı. Şimdi de insanları havayoluna alıştırdılar, otobüs bileti fiyatına uçuş yaptırdılar, ama insanları bu düzene alıştırdıktan sonra şuanda ihtiyacın karşılanmaması da çok kötü bir şey. Malatya’da toplam 5 tane uçuş var biri Ankara’dan iki tanesi Sabiha Gökçen’den iki tane de İstanbul Havaalanından. 5 uçuş sadece Malatya’ya hitap etmiyor, Elazığ’a da, Elbistan’a da Adıyaman’a da hitap ediyor. Elazığ ve Adıyaman’da da havalimanı var ama Malatya İkinci Ordu’nun olduğu, 7. Ana Jet Üssü’nün olduğu bir yer, büyük bir pistimiz var bununla alakalı sıkıntımız var, bu sıkıntının çözülmesi lazım. Çalışma yapıldığını hep duyuyoruz ama bunun mutlak surette eyleme geçirilmesi lazım.  Türk Hava Yolları’nın 130 dönümlük bir arazi tahsisi talebi var Türk Silahlı Kuvvetlerinden, bununla ilgili çalışmalar yapıldığını biliyoruz.  Bu sürecin uzaması, sürüncemede kalması Malatya için bence büyük bir kayıp. Malatya aynı zamanda bölgenin lider şehri yani birileri kabul etse de etmese de Elazığ da, Elbistan da, Adıyaman da direk burayla bağlantılı çalışıyor, buranın ticaretinin, sanayisinin gelişmesini istiyoruz bunun içinde elzem olan şey nedir muhakkak surette rahat ulaşımının sağlanmasıdır.  Şuanda otobüste ve karayolunda ulaşım fazlasıyla zahmetli özellikle iş yapan insanlar için zaman son derece kıymetli, adam rahatlığa ulaşılamıyorsa iş yapmaktan da vazgeçiyor.  Aynı zamanda sadece iş yapacak insanla alakalı değil, şehrimizin tüccarı, esnafı, otelcisi bundan bizzat şikayetçi. Malatya’nın nüfusu 700 binin üzerinde ama reel olarak yaklaşık bir buçuk milyon insana hitap eden bir havaalanımız var, şimdi burada uçuşa ulaşamayan insanlar çevreye yöneliyor. Mesela Antep’i de Malatya, Adıyaman şişiriyor. Türk Hava Yollarının uçak filosunu büyütmek için gayretleri olduğunu, siparişlerinin olduğunu biliyoruz ama bir an önce uçak seferlerinin tanzimi noktasında hem sayısı arttırılmalı hem de saatleri ulaşılabilir olmalı. Mesela Ankara’ya bir tane seferimiz var sabah saat 5.50’de, sabahın beşinde nasıl olacak gidişi, gelirken de 23. 45’te saat 1’e 2’ye sarkıyor Ankara- Malatya bağlantısı gerçekten problemli. Söz konusu seferlerde de saatler makul bir şekilde ayarlanmalı, yolcu memnuniyeti güdülmeli. Uçuş bölgelerine baktığımız zaman tatil beldelerine veya uçuşun bol olduğu yerlerde uçak ücretleri de düşük. Yani burada az sayıda uçağın inip kalkması fiyatları da şişiriyor, 15 gün sonraya yer arıyoruz yer yok 15 gün sonra baktığımız zaman da en ucuz uçak uçuşu 350 lira, rakamlarda da baktığımız zaman Malatya çok yüksek ücret ödeyerek hizmet alıyor. Uçuş sayısı arttırırsa bu rakamlar da makul noktaya gelir özellikle önceden plan yapan insanlar da daha uygun fiyatlarda uçma imkanı kazanır. Çevre illerimizin de uçuş sayısının artması Malatya içinde rahatlık olur ama biz öncelikle burayı önemsiyoruz. Burası kavşak bir noktada dolayısıyla 3 hatta 5 ile hitap edebilecek pozisyonumuz var. Dolayısıyla burada uçuş sayısının artması bütün bölgeyi rahatlatacaktır.” İfadelerine yer verdi.

“ALIŞILMIŞ ÇARESİZLİĞİ YAŞIYORUZ”

Sözlerine devam eden Özkan, “Türk Hava Yollarının kendi talebi oldu. Talepleri şu yöndeydi; 2 yıl önce dediler ki 130 dönümlük arsa  tahsisi olursa bir yıl içinde biz mevcut ulaşımını engellemeden hemen yanına  yeni bir apron  yaparız. Tabi bizim mevcut apronumuz da otoparkımız da küçük, daha iyi ulaşılabilecek hizmet verilebilecek bir  apronu hizmete geçirirsek  mevcut apronumuzu dış hatlar yeni yapılanı da iç hatlar olarak tanzim ederiz. Bize geldiler müracaatta bulundular öyle bir şey yapılırsa iyi olur diye. Müracaattan kasıt  harekete geçirilmesini istiyorlar, haklılar da, Türk Hava Yolları’nın parası var neyi bekliyoruz ki? Buna tabii STK’lar, medya ve siyasi otoritenin de mutlak surette müdahil olması lazım, yani lafı geçmemiz eyleme geçmemiz lazım. Malatya eğer büyükşehirse ki büyükşehir ve büyümeye aday büyükşehir, daha iyi noktalara gelebilecek bir şehir; bizim buradan İzmir’e günlük seferimiz niye olmasın. Türk Hava Yollarıyla Malatya İzmir’e uçabilir Malatya Antalya’ya uçabilir başka lokasyonlarda kullanmak lazım. Şuanda biz alışılmış çaresizliği yaşıyoruz İstanbul ve Ankara dışında başka yere uçuş olmayacakmış gibi hatta Karadeniz’e de Malatya’dan uçuş olabilir olması da lazımdır. Karadeniz’e gidecek şahısın işi daha çok zor illaki ya Ankara’ya gidecek ya İstanbul’a gidecek oradan aktarma yapacak. Direkt uçuş olması elbetteki Malatya’yı da rahatlatır burada iş yapmak isteyenleri de. İstanbul’a, Ankara’ya uçak sayıları arttırılırsa, sefer sayıları arttırılırsa il rahatlar ama Antalya ve İzmir’e ek seferlerinin konulması da daha da rahatlatır. Karadeniz’e mesela Trabzon’a bir sefer konulursa bu bölgeyi komple buraya toplarız, Diyarbakır’dan, Sivas’tan vatandaşlar gelir buradan aktarmalı olarak Karadeniz’e rahat ulaşım sağlar.   Bu mevzu sadece Ticaret ve Sanayi Odasının değil,  vatandaş olarak mevzumuz. Çok etkili siyasilerimiz var, AK Parti’nin yüksek oranda oy aldığı bir memleket burası,  bu bakımdan siyaset noktasında da Malatya’nın bir eksiği yok Malatya kalkındırılırsa herkes bundan nasiplenir.” ifadelerine yer verdi.

Hanife Sarı (Özel Haber)

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber