• DOLAR
    5,7925
    %0,06
  • EURO
    6,4777
    %0,44
  • ALTIN
    274,01
    %0,15
  • BIST
    7,7555
    %1,60

Şoförlere İNCE Ayar

Şehir taşımacılığının en önemli araçlarından biri olan minibüslerde yolcu rahatı ve güvenliği için bir dizi yeni uygulama başlatıldı. Malatya Minibüsçüler Odası tarafından getirilen yeni kurallar çerçevesinde sabıka kaydı olan, madde kullanımı olduğu tespit edilen kişiler minibüs hatlarında çalışamayacak. Ayrıca bu hatlarda çalışan ve çalışacak şoförler için; hattaki diğer şoförlerin ve hattı kullanan yolcuların rızası gözetilecek

Şoförlere İNCE Ayar

Şehir taşımacılığının en önemli araçlarından biri olan minibüslerde yolcu rahatı ve güvenliği için bir dizi yeni uygulama başlatıldı. Malatya Minibüsçüler Odası tarafından getirilen yeni kurallar çerçevesinde sabıka kaydı olan, madde kullanımı olduğu tespit edilen kişiler minibüs hatlarında çalışamayacak. Ayrıca bu hatlarda çalışan ve çalışacak şoförler için; hattaki diğer şoförlerin ve hattı kullanan yolcuların rızası gözetilecek

Malatya Minibüsçüler ve Umumi Servisçiler Odası Başkanı Mesut İnce; minibüs ve servis araçlarındaki yeni uygulamalar hakkında konuştu. Yeni uygulama ile hattaki diğer esnafların onayı ve yolcuların memnun olmadığı kişiler şöför olamayacak.

 ‘’HATA YAPAN ŞOFÖRÜN MESLEKTE KALMASINA ASLA MÜSAADE ETMEYECEĞİZ’’

Yeni uygulamalar hakkında açıklamalarda bulunan Malatya Minibüsçüler ve Umumi Servisçiler Odası Başkanı Mesut İnce ; ‘’Malatya’da minibüsçülük sektörü olarak birtakım çalışmaları yaptık, yapmaya da devam ediyoruz. Düzen, tertip ve disiplini asla elden bırakmayacağız. Hata yapan şoför kim olursa olsun bu şoförün meslekte kalmasına asla müsaade etmeyeceğiz. Halk otobüsü şoförlerinin ardından bundan sonra M plakalı minibüs şoförlerine de Meclis kararıyla yaka kartı zorunluluğu getirdik. Artık  bir kişinin minibüs şoförü olabilmesi için sabıka kaydının olmaması, madde bağımlılığının kesinlikle olmaması gerekiyor. Öte yandan duraktaki vatandaşların o şoförden memnun olması gerekiyor. Bir hatta şoförlük yapabilmesi için o hattaki şoför esnafının onay vermesi gerekiyor. Şoförlere ve minibüslerdeki yolcularımızın şikâyetleri doğrultusunda, bu yaka kartının verilmemesi, iptal edilmesi ile ilgili Büyükşehir Belediyemizin güzel çalışmaları oldu. Şu anda minibüslerde şoför tanıtım kartın uygulamasını hayata geçirdik. Yaklaşık 250 şoförümüz eğitim aldı. Yapılan denetimlerde; Sabıka kaydı olmadığı, yolcuların ve minibüs şoförlerinin memnun olduğu, madde bağımlısı olmadığı tespit edilen şoförlere, tanıtım kartlarını dağıttık. Gelecek 10-15 gün içerisinde, şoför kartlarını alamayan, kartı olmayan minibüs şoförlerinin çalışmasına müsaade edilmeyecek.

İNCE: SERVİS HOSTESLERİ İÇİN LİSE ŞARTI KALDIRILMALI

Geçtiğimiz günlerde Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı önderliğinde; 2017 yılında yürürlüğe giren Servis Yönetmeliği’nin yeniden değerlendirilmesi için girişimlerde bulunulduğunu aktaran İnce; ‘’Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Danışma Kurulu olarak, 20 Kasım’da Türkiye’deki servis oda başkanlarıyla bir toplantı yapıldı. 2017 tarihinde çıkartılan servis yönetmeliğinin yeniden gündeme alınıp, esnafları mağdur edecek kararların tekrar gündemde tutularak, yeni çıkacak yönetmeliğin hem esnafın hem öğrencilerin hem vatandaşların hem de velilerin yararına olacağı bir yönetmelik çıkması için hem odalar hem de Federasyon Başkanımızın önderliğinde girişimlerde bulunduk. Toplantıdaki ana gündem maddelerimiz ise şunlar oldu: Okul servis yönetmeliğindeki yapılan değişikliklerde, özellikle servis şoför ve rehber hosteslerimizin sağlık raporlarının alınması noktasında sorunlar var. Sağlık raporu alınacak deniliyor ama nereden alınacak? Bu rapor aile hekimliğinden mi, tam teşekkülü hastanelerden mi, Devlet Hastanesi’nden mi alınacak? Bu konuda sıkıntı yaşıyoruz. Bu raporu esnafımız ve hostesler alamıyorlar. Bununla ilgili yönetmelikte değişiklik talebimiz bulunmaktadır. Ayrıca servis araçlarındaki rehber hostes çalışanlarımızın 22 yaş ve lise mezunu olması şartı bulunuyor. Biz 22 yaş şartına olumlu bakıyoruz, ancak lise mezunu hostes bulamıyoruz. İlkokul mezunu olan hostes acaba çocuklarımıza, öğrencilerimize olan sevgisi az, lise ve üniversite mezunu olan hosteslerimizin öğrencilerimize olan sevgisi daha mı fazla olacak? Biz bu şarta kesinlikle karşıyız. Servis şoförlerimizin hanımının, annesinin bu araçlarda hosteslik yapabilmesi için bu şartın değiştirilmesi gerekmektedir. Lise şartı kaldırılmalı, ilkokul ve lise olarak yeniden düzenlenmeli.’’ Şeklinde konuştu.

KOLTUK SENSÖRLERİ ÇÖZÜM DEĞİL

Koltuklarda oturmaya duyarlı ‘koltuk sensör’ olayı da servisçiler için sorun oluşturduğunu dile getiren İnce; ‘’Her koltukta ‘oturmaya duyarlı sensör’ bulundurulması sorunu çözmeyeceği gibi, başka sorunları da beraberinde getirecektir. Bu yaştaki çocukların hareketliliği dikkate alındığında, koltuktan kalkan çocuğun araçtan inmiş gibi değerlendirilmesine neden olabileceğinden, bu amaca hizmet etmeyecek ayrıca rehber personel bulundurulmasını da anlamsız hale gelecektir. Kaldı ki, taşınan kitlenin çocuk olduğu düşünüldüğünde koltuğa yapılacak herhangi bir müdahale, sıvı dökülmesi, küçük çocukların altını ıslatması gibi durumlarda sensör devre dışı kalabileceği gibi, araçta yangın meydana getirebileceği veya elektrik çarpması gibi tehlikelerin de göz önünde bulundurulması gerektiğini bildirdik. Bu noktada oturmaya duyarlı koltuk sensörünün tamamen iptal edilmesi gerektiğini, Federasyonumuz önderliğinde bakanlıklarımızdan talep ettik.’’ Dedi.

‘’SERVİSLERDE YAŞ SINIRI 18’İN ÜZERİNE ÇIKMALI’’

Servis araçlarında uygulanan 12 yaş uygulamasının özellikle ekonomik anlamda büyük sorunlara neden olduğuna vurgu yapan İnce; ‘’Biz Malatya Minibüs ve Servisçiler Odası olarak 12 yaş sınırının yıllardır değişmesi gerektiğini talep ediyoruz. Özellikle son zamanlarda yaşanılan ekonomik kriz içerisinde servis esnafımıza 12 yaşın altında araç alınmasının diretilmesi esnafımızı tamamen mağdur edecektir. Şu anda sıfır servis aracı alacak olursak 300-350 bin TL ödenmesi gerekiyor. Bu para faizsiz verilse dahi servisçi esnaflarımız bu parayı ödeyemez. Esnafımızın böyle bir geliri kesinlikle yok, esnaflarımız ancak evlerini geçindirecek düzeyde para kazanıyor. Türkiye’de üretilen aracımız yok. Araç noktasında dışa bağımlıyız. Servis yaşlarıyla ilgili de özellikle Malatya Milletvekilimiz Öznur Çalık’ın da destekleriyle, İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu’nun da talimatı sonucu, servis yaş sınırı 12+2 olarak düzenlendi. Ancak bu geçici oldu. Biz servis araçları yaş sınırının 18 yaşın üzerinde çıkması gerektiğini dile getiriyoruz. Bu düzeltilmediği takdirde ise ileriki zamanlarda servis işi yapacak esnaf bulunamayacağını bir kez daha dile getirmek istiyorum. Kesinlikle hükümetimizin bu konuya el atması gerektiğini ifade ediyoruz.  Özellikle 12 yaş sınırı FETÖ’nün bir oyunudur. Bu bizi dışarıya bağımlı yapıyor. Bu noktada İçişleri, Milli Eğitim, Ulaştırma ve Çalışma ve Sosyal bakanlıklarımızın bir araya gelerek servis araç yaşlarıyla ilgili bir olumlu karar çıkartmalarını talep ediyoruz. Federasyonumuz başta olmak üzere 81 ildeki oda başkanları olarak bunun takipçisi olacağız.’’ İfadelerini kullandı.

ÖNDER HANELÇİ

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber