• DOLAR
    4,9914
    % -0,06
  • EURO
    5,8204
    % -0,09
  • ALTIN
    195,5640
    % 0,21
  • BIST
    97.210,57
    % 0,27
Gözde Sultan Şahinoğlu
Gözde Sultan  Şahinoğlu
gozdesultansahinoglu@malatyasonsoz.com.tr
SAGLIKLI VE SAGLIKSIZ YAGLAR
  • 0
  • 277
  • 19 Ekim 2017 Perşembe
  • 1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız
  • +
  • -

Kilo vermeye çalisan kisilerin
öncelikli kurallarindan biridir beslenmeden yaglari çikarmak. En çok yapilan
diyet hatalarindan biri de yaglarin tamamen çikarilmasidir.. Vücudun yaglara da
ihtiyaç duydugu unutulmamalidir, önemli
 
olan hangi yagin hangi miktarlarda tüketilmesi gerektigidir.

Yaglar insan
vücudunda pek çok önemli fonksiyona sahiptir. Özellikle yagda eriyen A , D, E,
K vitaminlerinin emilimi için vücut yaga da ihtiyaç duymaktadir. Ayni zamanda
yaglar vücuda protein ve karbonhidratlara oranla daha fazla enerji verir, bazi
hormonlarin düzenlenmesinde rol alir, beyin fonksiyonlarina katki saglar ve
diyetlerde doygunluk hissini arttirir.

Vücudunuz için
zararli ve faydali yaglar vardir. Biz beslenmede günlük %25- 30 araliginda
yaglara ihtiyaç duyarken bu yaglarin çogunlugunu doymamis yaglarin
olusturmasini isteriz. Yani beslenmede sinirlandirilmasi gereken margarin ,
tereyagi gibi doymus yaglardir.

Doymus yaglar; oda
isisinda kati halde bulunan hayvansal kaynakli yaglardir.

Doymamis yaglar; oda
isisinda sivi halde bulunan bitkisel kaynakli yaglardir.

Yagin tamamen
çikarildigi diyetlerde yagda eriyen vitaminlerin emilimi
gerçeklesemeyeceginden, görme bozukluklari, kemik problemleri, büyüme ve
gelismede duraklama, anemi gibi saglik sorunlari olusabilir. 

Balik yagi olarak
bilinen omega3 ler de vücudun ihtiyaç duydugu saglikli yaglardir. Omega 3 lerin
kalp hastaliklari riskini azalttigi da yapilan çalismalarda gösterilmistir.
Bu  yüzden özellikle kis aylarinda
haftada 1- 2 kez balik tüketmek faydali olacaktir. Balik tüketmeyen kisilerde
beslenmeye keten tohumu veya ceviz ilave edilmesi omega 3 alimini
destekleyecektir.

Yagli tohum olarak
adlandirilan ceviz, findik, badem gibi besinlerin günlük beslenmede yer almasi,
kalp hastaliklari riskini azaltici etki saglamaktadir. Günlük tüketilecek
yaklasik 3o gram yagli tohum, saglik için fayda saglamakla beraber kilo verme
diyetlerine de fayda saglayacaktir.

Her besininin asiri
tüketiminin zarari oldugu gibi yaglarinda asiri tüketimi karaciger ve kan lipit
degerleri üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir. Hiç yag tüketmemek baska
saglik sorunlarina neden olabilecegi için saglikli olan yaglari önerilen
miktarlarda tüketmek vücudun ihtiyaç duydugu yaglari karsilamasini
saglayacaktir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber