• DOLAR
    6,2938
    % 0,02
  • EURO
    7,3957
    % 1,16
  • ALTIN
    242,8528
    % -0,59
  • BIST
    97.988,16
    % 1,94

Ramazan'da Nasil Beslenmeliyiz?

Oruç tutarken saglikli ve çesitli besin seçenekleri ile yeterli ve dengeli beslenmenin saglanmasi için uzman önerilerini dikkate almamiz gerekiyor

Ramazan'da Nasil Beslenmeliyiz?


Yeterli ve dengeli beslenme yöntemi, Ramazan'in uzun yaz dönemlerine denk gelmesi ile sagligimiz açisindan daha bir önem kazaniyor. Ramazan ayinda bireylerin yas, cinsiyet ve fiziksel aktivitelerine göre günlük almalari gereken enerji, protein, yag, karbonhidrat, vitamin ve mineral oranlarinin degismedigi ve bu sürede sagligin korunmasi için yeterli ve dengeli beslenmenin gerekli oldugu gözden kaçirilmamalidir.  Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayinda da sürdürülebilmesi için mutlaka sahur yapmak gerektigine dikkati çeken Gözde Hastanesi Uzman Diyetisyeni Kudret Karaca, dogru beslenmenin püf noktalari ile ilgili gazetemize su açiklamalarda bulundu;

SAHURA MUTLAKA KALKIN!

"Ramazanin yaz dönemine denk gelmesi ile birlikte yaklasik 17 saatlik bir açlik ve susuzluk söz konusu oldugu için beslenmemizde nelere dikkat etmemiz gerektigi çok önemli bir konu. Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayinda da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç ögünü tamamlamak ve sahur ögününü atlamamak gerekir. Bizim toplumumuz genellikle sahurda kahvaltilik, hafif yiyecekler tercih etmektedir ama ben bu kahvaltiliklardan özellikle yumurtayi öneririm. Sahurda yenen bir tane haslanmis yumurta bu uzun açlik dönemlerinde  tok tutar. mutlaka her sahurda bir tane haslanmis yumurta yenmelidir. Bunun disinda  zeytin, peynir, bol tahilli ekmek ve süt gibi tok tutucu besin maddelerini alirlarsa sahuru acikmadan iftara getirebilirler, Ayrica sebze de mutlaka tüketilmeli.

IFTAR SAHUR ARASI BOL SU TÜKETIN

Özellikle iftar ile sahur arasinda bol su tüketmemiz gerekiyor. Susama hissi duyulmasa bile iftar ve sahur arasinda sik sik su içilmelidir. Iftari açarken kana kana degil de yudum yudum su tüketilmeli, birdenbire su içersek midemiz sisecek ve hiçbir sey yiyemeyecegiz. Bu da gece geç saatlerde tekrar acikma hissini beraberinde getirecektir.

IFTARDA YAGLI YEMEKTEN KAÇININ

Iftarda ise çok agir yiyecekleri tercih etmeden bir çorba ile baslangiç yaptiktan sonra bir 10-15 dakika dinlenip sonra ana yemege geçmeyi öneriyorum. Ana yemek olarak da etli ya da sebzeli yemekler tercih edilmeli, çok agir yagli kizartmalardan, hamur isi yemeklerinden hem agirlik hissi vereceginden hem de çok kalori aldiracagindan ötürü kaçinilmasi gerektigini düsünüyorum. Yine kalsiyum ihtiyacini karsilamak için bol ayran ve yogurt tüketebilirsiniz. Yemekleri hizli yemekten kaçinmali, lokmalar yavas yavas ve iyice çigneyerek yutulmalidir. Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra birer saat ara ile her seferinde azar azar küçük porsiyonlar seklinde beslenilmelidir. Ara ögünlerde ise ya hafif sütlü tatlilari ya da meyve süt, ceviz, badem tarzi tok tutucu, lifli yiyeceklerin tüketilmesini öneririm

KIMLERIN ORUÇ TUTMASI SAKINCALIDIR?

Özellikle, böbrek hastalari, kalp, seker hastalari, damar hastaliklari olanlar doktorlarinin görüsü dogrultusunda oruç tutabilirler. Açliktan ziyade uzun süren susuzluk dönemi böbrek hastalari ve kalp- seker hastalarini olumsuz yönde etkileyebilmektedir."


 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber