• DOLAR
    5,3199
    % 0,69
  • EURO
    6,0404
    % 0,72
  • ALTIN
    229,9618
    % 0,27
  • BIST
    101.971
    % 0,23

Proje Bakanlığa Sunuldu “Trafiğe Raylı Çözüm”

Kenti boğan trafik yoğunluğunun anketlerde ilk 5 sorun arasında çıktığına vurgu yapan Milletvekili Çakır, araç sayısının ciddi oranda arttığını belirterek, vatandaşın toplu taşımaya yönelmesi gerektiğinin altını çizdi. Çakır, bu noktada raylı sistemin Malatya’ya getirilmesi için hazırlanan projenin de bakanlığa sunulduğunu dile getirdi

Proje Bakanlığa Sunuldu “Trafiğe Raylı Çözüm”

AK Parti Yerel Yönetimlerden Sorumlu Başkan yardımcı Malatya Milletvekili Ahmet Çakır, trafik ve istihdam sorunlarına ilişkin gazetemize açıklamalarda bulundu. Malatya’daki trafik soruna değinen Çakır, “Trafik bir planla bir düzenle alakalıdır. Alışkanlıklar da bu trafiği ciddi manada etkiler. Yani kurallara uymamak, kuralları ihlal etmek gibi bunlara bir bütün olarak bakmak gerekiyor. biz gittiğimiz birçok ilde, ilçede bu tür sorunlarla karşılaştık, trafik sorunlarının olduğunu gördük. Malatya’da trafik sorunu ile ilgili yaptığımız anketlerde hep ilk 5 sorun içerisinde çıkıyor. Her zaman bir trafik sorunu var gibi. 2009’da seçildiğimizde Malatya’da 80 bin civarında araç vardı. O zaman da Malatya’da araç sayısı 80 bini aştı, trafik sorunları yine gündeme gelmişti. Ve netice bugün itibari ile baktığımız zaman artık 200 binleri bulan bir araç sayısı var Malatya’da. Biz bu süre içerisinde çok ciddi çalışmalar yaptık bu konuda. 80 binlik bir araç trafiğini, bugün 180-190 bin araç trafiği ile kıyasladığınızda büyük bir çalışmanın var olduğunu gösterir” ifadesini kullandı.

“KUŞAK YOLLARI BİTİRİLDİ, TRAFİK RAHATLADI”

Alt ve üst merkezlerde yeni yolların yapıldığını yeni kuşak yolların açıldığını dile getiren Çakır, şunları ifade etti, “Malatya’da geldiğimiz dönemde de alt merkezlerin oluşturulmasını yönünde çalışmalar yaptık. Karakavak-Tecde kavşağının bir alt merkez olmasında noktasında ilk hedeflerimizden biri oydu. O bölgede yeniden bir şehir, yeniden bir Malatya’yı kurduk aslında. Caddeleri ile sokaklarıyla, düzeniyle, parklarıyla, sosyal donatı alanları, okul sağlık alanları ile orada ciddi bir merkez oluştu. Bir diğeri de biz kuşak yollarında onlarca çalışmalar yaparak açtık. Enkaz çalışları yol genişletmeleri, şehrin bir çok yerinde çevre yolu dahil olmak üzere yollar imar sınırlarına getirildi, yeni yollar açıldı. Bu süre içerisinde Malatya’da birçok çalışmalar yapıldı. Kuşak yolu bitirildi, güney kuşak yolunda da trafik akıcı hale getirildi. Kernek’in üst kısımları Başharık yollarına kadar bağlandı. Orada kısa bir ara kaldı ki TOKİ ile anlaşıldı ve bu yıl yeni başkanımız seçildiğinde burayı da bağlar. Neticede ulaşım doğrultusunda yapılan çalışmalarla şehir içindeki trafik daha akıcı hale getirildi.”

MALATYA’YA RAYLI SİSTEM GELİYOR

Toplu taşımaya teşvik edilmesi amacıyla raylı sistem ile ilgili projenin Ulaştırma Bakanlığı’na sunulduğunu ifade eden Çakır, “Tabiki planlarımızda raylı sistem çalışmalarımız vardı, onların projelere işlenmesi var, o noktada da baya bir mesafe alındı. Şuan da Ulaştırma Bakanlığı’mıza da sunduk Malatya’ya raylı sistemi. Dolayısıyla raylı sistemle birlikte Malatya’da daha çok toplu taşımaya teşvik edilecek. Haliyle bu toplu taşıma ile araç miktarını daha da aza indirmek gerekiyor. yine tek yön çift yön noktasında ulaşım planlamaları yapılması gerekiyor. Kuşak yollarında bağlantı yollarının da tamamlanması gerekiyor. Bostanbaşı ve Yakınca bölgemizin de çok hızlı bir şekilde yol bağlantıları ile birlikte bu alt merkezi daha büyük bir alana yaymak gerekiyor.  Ana merkezlerin ise gelişmiş şehirlerde olduğu gibi, kentin eski bölgelerini araç girişini daha aza indirecek tedbirleri, trafiğe kapalı alanların daha çok oluşturulması gerekir. Bunlar zaten master planlarında var. Bunun akademik çalışması yapıldığı sürece trafik sorunu aza indirilmiş olur” şeklinde konuştu.

“MAYIS’TA ÜRETİMDEKİ DARALMA RAHATLAYACAK”

İstihdam ile ilgili sorunlara değinen Çakır burada yaptığı açıklamada, “Bir şehrin sağlıklı kentleşmesi, hizmet almasıyla birlikte ekonomik büyümesini de sağlaması gerekiyor. Malatya, son dönemlerde ciddi manada Organize Sanayi Bölgesi’nin geliştiği şehirlerden bir tanesi haline geldi. OSB’lerin gelişmesi demek, Yatırımların arması, istihdamın artması demektir. 1. ve 2. Organize dolu bir vaziyette çalıyor. 3. Organize Sanayimiz ise her iki organizenin büyüklüğü kadar bir alanı kapsıyor. Burada da yatırımlarımız çok hızlı bir şekilde devam ediyor. Özellikle Organize Sanayi Bölgeleri’mizin zaman zaman fabrikalarımızın personel aradığını görüyoruz. Netice daha nitelikli daha iyi iş beklentisi oluşturduğu bir açıklık var. Önümüzdeki krizleri ise geçici olarak görmek lazım. şuanda üretim yavaşlatmasıyla ilgili geçici bir daralma var ama bu daralmanın da Mayıs aylarında biraz daha rahatlayacağını düşünüyorum. Malatya’da da işsizlik oranlarının diğer illerdeki ortalamanın altında bir ilimiz. Malatya’daki organize sanayiler Türkiye’deki 5 ilde en çok gelişen illeri arasında ve bu da Malatya için sevindirici bir şey” sözlerine yer verdi.

>>M. Ali Günaydın 

Sosyal Medyada Paylaşın:

3 yorum

  1. Sayın Çakır, Trambüs ihalesini TL olarak çıkartıp Sözleşmeyi Euro olarak imzalaman ne demek.Firmaya ne kadar peşkeş çektin ortada.Her halde gene aynı işlemi yapıp yetim hakkını…..

  2. Bir önceki secimde CHP nin Büyükşehir Belediyesi Başkan Adayı bu günleri görmüş: haber bağlantıda dir….

    sozcu.com.tr/2014/gunun-icinden/akpnin-trambus-gercegi-463910/amp/

  3. Sayın Çakır, Belediye başkanlığı döneminizde raylı sistemin çok pahalı olduğunu ve rantabl olmadığını açıklamış, Trambüs (!) sisteminin Malatya için daha uygun bir toplu taşım sistemi olduğunu söylemiştiniz. Bildiğimiz kadarıyla Trambüs yatırımı için 75 milyon TL bir yatırım yapmıştınız. Bu açıklamanız ile Trambüs projesinin yetersiz ve amacını karşılamayan bir yatırım olduğunu kabul etmiş demektesiniz. Demek ki, er veya geç gerçeklerin ortaya çıkma gibi bir gerçekliği var! Malatya ismen büyükşehir olabilir ama proje yatırımları ve kentin geleceğe yönelik planlaması diğer emsal büyükşehir belediyeleri ile kıyaslanamayacak kadar geridedir.

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber