• DOLAR
    5,6819
    %-0,32
  • EURO
    6,2770
    %-0,62
  • ALTIN
    274,29
    %-0,32
  • BIST
    101.203
    %-0,24

Mesleki ve Teknik Eğitim Bilgilendirme Konferansı Düzenlendi

Mesleki ve teknik eğitime affedilen değerinin artırılması hedefi ile mesleki eğitimin önemini vurgulamak meslek liselerine kayıt yaptıran öğrenci sayısını arttırmak öğrencilere eğitim süreçleri mesleki detaylar ve elde edilebilecek istihdamlarla ilgili bilgiler vermek velilere, öğrencilere meslek lisesini, kariyer imkanlarını tanıtmak amacıyla Fırat Kalkınma Ajansı ve Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Geleceğim Mesleğim isimli Mesleki ve Teknik Eğitim Bilgilendirme Konferansı düzenlendi

Mesleki ve Teknik Eğitim Bilgilendirme Konferansı Düzenlendi

Düzenlenen programda Fırat Kalkınma Ajansı Genel Sekteri Abdulvahap Yoğunlu: “Ülkemizde toplam 13 milyon 13- 15 yaş arasında genç nüfus olarak tabir ettiğimiz gencimiz yaşamakta. Bu Avrupa Birliği’nin 20 ülkesinden daha fazla bir nüfusa tekabül ediyor. Bu çok önemli bir varlık ve zenginlik. Fakat bizim bu zenginliğimizi bu varlığımızı 2023- 2050 vizyonumuza, arge hedeflerimize göre tam olarak yetiştirmek, gençlerimizin kariyer yollarında bilgi ve becerilerine uygun olarak geleceği uluslararası standartlara, evrensel mesleki niteliklerine göre yetiştirmemiz gerekiyor. Kalkınma Ajansı olarak sahada özel sektörde, iş dünyasında yaptığımız ölçümlerde iş dünyası temsilcilerinin en önemli sorunlarından bir tanesinin nitelikli işçi bulma zorluklarını gördük.  Ailelerimizin meslek liselerine çocuklarını yönlendirme noktasındaki isteksizliklerini gördük bu noktada kurumlar olarak bu yapılan çok değerli çalışmaları yaptırımları görmenizi istedik. Meslek liselerimizin çok güçlü içerik yapısını, teknik altyapısını size de tanıtarak çocuklarımızın uluslararası anlamda uluslararası işgücü piyasasının beklentilerine, taleplerine uygun olarak yetiştirilmesine katkı sağlamamız gerekiyor. Mesleki eğitim bir taraftan gerçekten çocuklarımızın işgücü piyasasında helalinden para kazanma noktasında önemli bir kazanım elde etmesinin yanında bir yandan da mesleki eğitim gerçekten önemli bir girişimcilik fırsatı da vermektedir.” ifadelerine yer verdi.

İl Milli Eğitim Müdürü Ali Tatlı ise: “Geçen yıl 2,5 milyona yakın öğrenci üniversite sınavlarına girdi bu yıl 3 milyonu aşkın bir öğrencinin üniversite sınavlarına girmesini bekliyoruz yine üniversite sınavlarını kazanmış, üniversiteye gitmiş, yerleşmiş mezun olmuş iş bekleyen on binler, milyonlar dolanıyor. Bunun anlamı şu; elimde verebileceğim bir mesleği yoksa aldığı eğitim onun için bir anlam ifade etmiyor. Aldığı eğitim düşünme yeteneği olarak kendisine elbette ciddi bir katkı sunacaktır ama aldığı eğitimle birlikte mesleği icra edebilme yeteneğine sahipse bu insanlar boşta kalmaz. Dolayısıyla bu açıdan baktığımız zaman mesleki eğitimin yanında meslek edinme ne kadar önemli olduğu günümüzde çok daha açık bir şekilde ortadadır. Yine bu bireysel olarak ebeveyn olarak çocuklarımıza dönük bakış açısı ile alakalıdır. Şuanda Milli Eğitim Bakanlığı’nın özgün eğitim kurumlarında 17 milyon öğrenci var. 17 milyon öğrenci birçok Avrupa ülkesinin toplam nüfusundan çok daha fazla, 1 milyonu aşkın da öğretmen var. Bu kadar genç bir birikimine sahip olan bir ülkenin mesleki eğitimi elbette ki beklenemez ama nitelikli, zeki, bilgili işgücü piyasasının talep ettiği iş gücünü oluşturacak şekilde insan kaynağımızı yetiştirmeliyiz. Bunun sorumluluğu elbette ki eğitim kurumlarına milli eğitim müdürlüklerine ve meslek yüksekokulu okullarımıza düşüyor. Ancak şunu çok iyi biliyoruz ki mesleki eğitim çok pahalı bir sistem, burada bizim sanayi ile işbirliğine ihtiyacımız var. Kamu veya özel sektörde staja gönderdiğimiz çocuklar genelde evrak getir evrak götür işleriyle uğraştırılıyorlar. Şimdi Şehit Kemal Özalper veya Yunus Emre Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ‘ne metal mobilya ve elektrik elektronik bölümü okuyan bir çocuk sanayide işletmede beceri eğitimi görmedi eğer oradaki ustabaşı ve usta bu çocuğun makineyi kullanması için kendisine rehberlik edip bir süre sonra makineyi alarak onun kullanmasına izin vermezse yarın onu istihdam ederken ekstradan bir maliyet tekrar ortaya koymak zorundadır. Sanayideki maliyeti artıracak ana unsurlarından bir tanesi iş gücüdür diğeri işletme esnasında ki atık üründür. Yani hammaddenin ürüne dönüşmeden heba olmasıdır. Hammaddenin ürüne dönüşmeden heba olmasının bir sorumlusu iş gücüdür ustadır, ustabaşıdır ikincisi aldığımız teknolojidir, kullandığımız teknolojik düzeltebiliriz ama iş gücümüzü yetişemezsek bu hataları hep yaparız. Bunun için gelecek olan çocuklarımıza mutlaka ama mutlaka işin sırrını vermekle yükümlüyüz. Staj gördüğü konu ile ilgili teorisini ya da pratiğini işletmeden fiili bir alan içerisinde çocuklar tarafından yapılmasına müsaade etmek ve ona rehberlik etmek zorundayız. Biz Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü mesleki ve teknik okulların süratli dönüştürebiliyoruz alan açıp kapatma konusunda herhangi bir tereddütümüz yok. Alandaki işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu alan neyse biz o alanları açmak için çabalıyoruz. Her bir okulumuzda Malatya’daki işgücü piyasasının talebi ile ilgili bir şey gelirse biz derhal o alanı orada açarız ve o alana bağlı alt dalları derhal açarız, ama gereksiz açılmış olan alan ve dallar bize sadece masraf getirir. Bizim işbirliği içerisinde Malatya işgücü piyasası için 10 yıl 15 yıllık bir ihtiyaç analizini ortaya koymamız gerekiyor. Eğer biz elimizdeki işgücü piyasasının gelecek yönelimini bilmezsek kör topal yürümüş oluruz. Buradan bütün sanayicilerimize, özel sektörde çalışan işverenlere şunu söylemek istiyorum mesleki teknik eğitim okullarımız sizin okullarınızdır, kapıları sonuna kadar açıktır, isterseniz oraları laboratuvar olarak kullanın isterseniz bir arge merkezi olarak kullanın isterseniz bir ara eleman yetiştirme merkezi olarak kullanın, nasıl istiyorsanız öyle kullanın. Hem kendi işinizin daha iyi gelişmesine ve kaliteli hale gelmesine sebep olun hem de okullarımızın daha kaliteli olmasına sebep olun.” Şeklinde konuştu. Malatya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu da: “Daha üretken, teknolojisi ile diğer ülkelerin içerisinde kendi farkındalığını yaratan ülkeler tamamen mesleki eğitim okullarına ağırlık vermiş ülkelerdir.Bizler de sanayi devrimi tamamlamak istiyorsak özellikle teknoloji alanında sanayi alanında üretim alanında bir yerlere gelmek istiyorsa kesinlikle mesleki eğitim okullarımıza ağırlık vermemiz gerektiğine inanıyorum. Bizlerde ortak bir paydada buluşarak bundan sonraki süreçte yetiştirilen öğrencileri gerçekten hem teorik hem de uygulamada işi bilen, işin içerisinde olmuş işin dozunu yağının faydasını görmüş ama işin yapılmasına hakim öğrencinin yetiştirilmesiyle ilgili yapılabilecek ne varsa hepsini yapmaya hazırız. Meslek liselerine giden öğrencilerimiz aynı zamanda İngilizce’de bilmeli. Çünkü birçok Sanayi kuruluşlarında kullanılan makinelerin ne yazık ki üzülerek söylüyorum çoğu ithal geliyor ve bu anlamda işin ehli olmak anlamında hem üzerindeki kitapçığında yazılanları anlamak anlamında mesleki eğitim alanında okuyan öğrencilerimizin İngilizce bilgisi olması gerek.Nitelikli, işine hakim, kendini geliştirmiş her kim olursa olsun işsiz kalma oranının tamamen sıfırla orantılı olduğunu biliyoruz. Devlet dairelerine istihdam edilme dönemleri bitti artık dünyada gelişmiş ülkelerin tamamına bakıyoruz resmi kurumlar tamamen özelleştirilmiş devlet hizmet alma noktasında bir şekilde yükünü hafifletmiş. Bu anlamda biz buradaki devir aldığımız okulları nitelikli hale getirmek istiyoruz çünkü sanayileşmenin özellikle yetişmiş personelden aranan personelden geçtiğinin bilincindeyiz, ülkenin gelişmesi de sanayi inkılabını tamamlamakla olur. Ben bu anlamda hayali olan herkes muhakkak başarıya ulaşır diyorum” sözlerine yer verdi.

Hanife Sarı

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber