• DOLAR
    6,1024
    %0,29
  • EURO
    6,5921
    %0,22
  • ALTIN
    317,83
    %0,73
  • BIST
    7,8663
    %0,03
Fikri Demirtaş
Fikri  Demirtaş
fikri.demirtas@malatyasonsoz.com.tr
Malatya’da ‘Elif – Vav ‘ Kaidesi ! (2)
  • 0
  • 694
  • 21 Ocak 2020 Salı
  • 1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız
  • +
  • -

Elif ve Vav bir araya geldiğinde büyük anlam taşır. Vav gibi ol. Allah’ın kulluğunu bil. Secde et. Allah’a yakın ve onun birliğine inan.” Bu şekilde yorumlar kitaplarda, konuşmalarda  yapılıyor.

“- Kur’an’ı Kerim harflerinin -Arapça harfler olduğu için- kutsal olduğunu söyleyemeyiz. Aynı harflerle iman esasları yazıldığı gibi, küfür esasları da yazılabilir. Bu açıdan bakıldığında bütün harfler kullanıldığı dilin sadece bir aracıdır.

İslâmiyetin başlangıcında Kur’an-ı Kerim, Kurra denilen hafızların ezberinde olduğu için okunmasında bir anlaşmazlık çıkmazdı. Bu nedenle de Hicrî I. yüzyıl ortalarında Kur’an harfi hem harekesiz hem de noktasızdı, yani o zamanki Kur’an’ın yazısı bugün elimizde bulunan Kur’an yazısından pek farklı idi.”

Kur’an-ı Kerim’in yazılmış olduğu harfler, İslâm’dan çok önce Nabatlılar ve Süryânilerce, İslâm’dan az önce de puta tapan Araplarca bilinmekte ve kullanılmakta idi. Bundan başka, Kur’an harflerinin harf olarak, yazı biçimi olarak özel bir kutsallığı da yoktur. Yani kutsal olan Kur’an’ın anlamıdır, çizgilerin meydana getirdiği şekiller değildir. O halde anlamı belirten çizgiler hangi biçimde olurlarsa olsunlar, onlara kutsallık tanımak, bir başka alfabeyi de “Lâdinî”, dinsiz, dine aykırı bulmak, ne din ne de bilim gerçekleriyle bağdaşır. Çünkü Yüce Allah emirlerini yazılı sahifeler halinde değil, daha Cahiliyye’de iken putlara tapmayı reddeden

Kur’an, ayetleri Peygamberimiz (S.A.V.)’ e 23 yılda indirilmiş son ilâhi kitaptır. Vahiy meleği Cebrail, Allah’ın hükümlerini, emirlerini, yasaklarını Peygamberimize getirmiştir.

Peygamberimiz de Allah’tan kendisine ne gelmiş ise O’nun bir harfini bile unutmadan ve değiştirmeden ashabına okur, onlar da bu ayetleri hem ezberler hem de Arap alfabesinin harfleriyle yazarlardı.

Arap alfabesi MS 2-4. yüzyıllar arasında aslen Fenike alfabesinden türemiş Nebati yazısından gelişmiş olmak ile birlikte günümüze ulaşan en eski yazı örnekleri MS 6. yüzyıla (Zebed 512, Harran 568) aittir. Sağdan sola yazılan Arap alfabesinde bulunan 28 ünsüzün 22 tanesi Nebati alfabesinden geçerken şekil değişikliğine uğrayan sesler olup geri kalan altı ses Arapçaya özgüdür.

Eski dünyanın üç büyük kıtasında, farklı ailelere bağlı birçok dile uygulanmış olan Arap alfabesine, harf eklemeleri yapılmış ve böylece alfabenin ıslahı yoluna girilmiştir. Farslar, bu ıslahı /ç/, /ş/ ve /j/ sesleri için ayırıcı işaretler icat ederek gerçekleştirmiştir. Türkler, bu işaretleri Farslardan aynen devralmışlardır. Türkçedeki /g/ sesi için kullanılan kef, aynı zamanda nazal n sesi için kullanılmış; bu suretle Türkçede Arap alfabesinin ilk reformu yapılmıştır. Arap alfabesi, 11. yüzyılda temel harf sistemiyle Türkler tarafından kullanılmaya başlanmış ve bu aşamada henüz Fars-Arap alfabesindeki harflerin Türk-Arap alfabesinde yer almadığı anlaşılmıştır.[1]

Türkler tarafınca kullanımı, Türkler yüzlerce yıl kendi kullandıkları alfabelerini bırakarak. İslam’ın kabul edilmesiyle başlamıştır. Türkiye Cumhuriyeti devleti 1928 yılında yazı sistemini değiştirerek Latin alfabesi tabanlı Türk alfabesine geçmiştir. Diğer Türk topluluklarının çoğu ve özerk Türk devletleri de 20. yüzyılın başlarından itibaren Latin alfabesini veya Kiril alfabesini kullanmaya başlamışlardır.

 

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber