• DOLAR
    7,8371
  • EURO
    9,2031
  • ALTIN
    478,52
  • BIST
    1,1742

Kuzey’de Yeni Gelişme

Yatırım Programının “Ulaştırma-Haberleşme-Karayolu Ulaştırması” sektöründe ve “Devam Eden Projeler” kategorisinde yer alan 54 kilometre uzunluğundaki Kuzey Çevre Yolu Projesi’ne ayrılan 13 Milyon 947 Bin TL’lik ödenek az gelince işler aksadı.  Toplulaştırma çalışmalarının hızlanması ve birkaç noktadan yolun hizmete girebilmesi için ödeneğin arttırılması zorunluluğuna dikkat çeken Milletvekili Çakır, Proje için 100 Milyon TL’lik ek ödenek talebinde bulunduklarını belirtti

Kuzey’de Yeni Gelişme

Yatırım Programının “Ulaştırma-Haberleşme-Karayolu Ulaştırması” sektöründe ve “Devam Eden Projeler” kategorisinde yer alan 54 kilometre uzunluğundaki Kuzey Çevre Yolu Projesi’ne ayrılan 13 Milyon 947 Bin TL’lik ödenek az gelince işler aksadı.  Toplulaştırma çalışmalarının hızlanması ve birkaç noktadan yolun hizmete girebilmesi için ödeneğin arttırılması zorunluluğuna dikkat çeken Milletvekili Çakır, Proje için 100 Milyon TL’lik ek ödenek talebinde bulunduklarını belirtti

2020 Şubat ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2020 Yılı Yatırım Programının Kabulü ve Yürürlüğe Konulmasına Dair Kararı imzalayarak, 2020 Yılı Yatırım Programı’nın fiilen hayata geçirilmesi sürecini başlattı. Tahmini Maliyet 695 Milyon TL olan Kuzey Çevreyolu Projesine 2020 için ayrılan ödenek 13 Milyon 947 bin TL olarak açıklanmıştı. Ayrılan bu ödeneğin çok düşük olduğunu belirten Ak Parti Malatya Milletvekili Ahmet Çakır, diğer vekillerle birlikte, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ’na ziyarette bulunduklarını, 100 Milyon TL ‘lik bir ödeneğin ayrılması talebinde bulunduklarını ve Kuzey Çevreyolu ile ilgili bir takım sözler aldıklarını söyledi. Toplulaştırma işlemlerinin takibinin önemli olduğuna değinen Çakır, asıl önemli olan hususun ödeneğin arttırılması olduğunu vurguladı. Ödeneğin bu sene içerisinde çıkarılabileceğini ve çalışmaların hızlanması ile birlikte yolun birkaç noktadan hizmete açılabileceğini aktaran Milletvekili Çakır, sözlerine şu şekilde devam etti; ”Kuzey çevre yolunun da vekillerimiz ve sizlerle birlikte yoğun takip ettiğimiz konulardan birisidir. Kuzey Çevre Yolu tabii ki çevre illerin hep örnekleri gösteriliyor. Oralar bitirildi burası bitirmedi diye konuşuluyor. Ama burası gerçekten zor bir alandı. Onu bütün hemşerilerimizin de bilmesi lazım. Dolayısıyla burada onlarca kavşak var, alt geçitler var, işte yazıklar var. Burada büyük bir projeden bahsediyoruz ve bunun esas sahanın boşaltılması yolun geçtiği güzergahların iste 80 metrelik bir yol geçiyor. Orada daha önceden işte tarım alanı olan yerler var. Hazine arazileri var mülkiyetler var. İmar alanlarından geçmesi gibi birçok farklı hukuksal anlamda da zaman ve sürece ihtiyaç olan alanların boşaltılması çalışmaları vardı. Buradan bazı bölümlerin de kamulaştırılmaya yönelik zorlukları vardı.

Haliyle yıllardır orada bir çalışma vardı. Yaklaşık 4-5 yıldır çalışılıyor. Buranın yatırım kararı alınalı 6 yıl falan oldu. Artık yatırma alınsın diye ama işte ihalesi 2 yıl önce yapıldı. Bir buçuk yıl, 2 yıl öncesinden yapıldı. Biz vekil arkadaşlarınızla birlikte oranın bir an önce işte kamulaştırma bedelleri ve o süreçlerinin takibi gerekiyor. Toplulaştırma uygulamalarının tıkandığı yerden, imar alandaki takılmaları çözümü konusunda takip gerekiyor. Esas takip edilmesi gereken konuda takipçisi ve ödeneklerinin artırılmasıdır. Bu sene içerisinde vekillerimizle birlikte bakanlarımızı ziyaretimizde de buradaki yatırımın bedelini bu sene 100 milyon liralık bir bütçenin buraya ayrılması. Kuzey Çevre yolu ile ilgili sözleri aldık. Geçtiğimiz günlerde 10 milyon liralık bir ödenek çıkarılmıştı ve biz ödeneğin bu sene içerisinde buraya çıkarılması ve de birkaç noktadan hızlı bir şekilde bu yolun açılmasına istek gayret göstermesini istiyoruz. Yolun faaliyete geçmesinin avantajı nedir? Tabii ki iç trafiği rahatlatacak gürültü kirliliği ve çevre kirliliğinin Şehri en azından kurtarmış olacağız. Bir de çevre yollarının toplayıcı bir yol olması da Malatya’nın trafiğini belli bir ölçüde rahatlamış olacak. Yapılan çalışmalar, pandemi sürecinden dolayı kısmen aksama oldu.  Yani bütün kurumlarda bir yavaşlama oldu. Personellerin belli süreli çalışma izni,  nöbetçi çalışma gibi süreçleri belki burada hizmetlerde zaman kayıplarına sebebiyet verdi. Bu bir gerçek. Ama bizlerin takip ettiğimiz sulama kanalları projeleri ver. Bu tür projeler Malatya’mız için çok önemli.”

Yatırım Programının “Ulaştırma-Haberleşme-Karayolu Ulaştırması” sektöründe ve “Devam Eden Projeler” kategorisinde yer alan 54 kilometre uzunluğundaki Malatya Kuzey Çevre Yolu (Bölünmüş Yol) Projesi’nin, başlama ve bitiş yılları ise 2011 – 2023 olarak belirtildi.

Ebubekir Atilla (özel haber)

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber