• DOLAR
    4,8002
    % -0,95
  • EURO
    5,6007
    % -1,37
  • ALTIN
    189,6436
    % -0,99
  • BIST
    91.629,55
    % 2,10

Kuzey çevreyolu katliamdir

Sehir ve Bölge Plancisi ve bir dönem Malatya Belediyesi Çevre Düzeni Plani Danismani olarak görev yapan Turizmci Tavit Köletavitoglu Malatya'nin plansiz gelisen bir il oldugunu belirterek "Kuzey Çevreyolu Malatya için bir katliamdir, insallah vazgeçerler ama olacak gibi görünüyor. Kuzey çevre yoluna karar verenler yarin çocuklarina bunun hesabini veremeyecekler" dedi

Kuzey çevreyolu katliamdir

“MALATYA BAHÇESEHIR OLACAK TEK IL”

 

Malatya Park Alis Veris merkezinin 6. Kurulus yildönümü dolayisiyla Malatya’ya gelen Sehir ve Bölge Plancisi Tavit Köletavitoglu’nun kuzey çevre yolu ile ilgili degerlendirmesi ilgi ve saskinlik yaratti. Gazeteci Yazar Cumali Ünaldi’nin moderatörlügünde Hilton Otelinde Malatya ile ilgili düsüncelerini ve projelerini anlatan Köletavitoglu, Malatya’nin Çevre düzeni planinin hazirlanmasi için 6 yil kadar önce danisman olarak çalistiklarini ve o dönemde de kuzey çevre yolunun yapilmasinin yanlis oldugunu ifade ederek “Malatya’nin plan zafiyeti var. Bu gün Malatya’nin bir plani yok. 6 Yil önce bende Çevre düzeni planinda çalistim, Malatya’yi yerden ve havadan inceledik. Sonra bu planda kadük oldu, bittiyse de henüz onaylanmadi. Bu eksikligi 2015 yilinda bile kapatamiyoruz. Züccaciye dükkanina fil gibi giren bir TOKI var. Sira disi ve kentin kimligine uygun olmayan konutlar ve sehirler insa ediyor. Kentler özgün kimligini kaybediyor. Bu nedenle Malatya Bahçesehir olacak tek ildir. Malatya bahçesehir olmalidir” diye konustu.

 

 

ÇOCUKLARINA BUNUN HESABINI VEREMEZLER!

Sehir ve Bölge Plancisi Köletavitoglu, Çevre düzeni plani hazirlanirken Malatya’yi karadan ve havadan incelediklerini kaydederek “Çevre düzeni planinda kuzey çevre yolunun yapilmasinin çok yanlis olacagini söyledik ve uyardik. Kuzey yerine Güney Çevre yolunun yapilmasini anlattik. Kuzey Çevre yolu tarim arazilerinden geçiyordu, yol yapilmasiyla bunun yanlis olacaklarini anlattik. Ama bir noktaya geldigimizde sen sus, ugrasma denilerek kuzey çevre yolu üzerinde duruldu. Insallah bu yola karar verilmez ve bu is olmaz. Ama olacaga benziyor. Kuzey Çevre yolu Malatya’nin katliamidir. Korunmasi gereken tarim alanlarini yok edecektir. Kuzey çevre yolunu yapanlar ve karar verenler yarin çocuklarina ve torunlarina bunun hesabini veremeyeceklerdir” ifadelerini kullandi.

 

“MALATYA VE ADIYAMAN NEMRUT

DAGI IÇIN ALMANYA’DA DERS KONUSU OLDU”

 

Malatya ve Adiyaman arasindaki Nemrut Daginin çikmazda yer almasi ve iki sehir arasindaki çekismenin Almanya’da Üniversite de ders konusu oldugunu da açiklayan Turizmci Tavit Köletavitoglu “Nemrut Dagi ülkemizin degeri. Evet Nemrut Dagi Adiyaman’in öyle kabul edelim. Ama ben turizmciyim tur operatörü olarak, çikmaz yerde olan bir tarihi bölgeye tur düzenlenmez. Malatya’dan da gitseniz,Adiyaman’dan da Nemrut’a gitseniz çikmaz sokaktan geri dönmek zorundasiniz. Bu gün Malatya’dan 15 bin kisi, Adiyaman’dan 50 bin kisi Nemrut Dagina gidiyor. Mesele yol ve ulasim, çikmaz sokakta olan tarihi bir bölgedir. Nemrut daginda 2,5 kilometrelik yolu Malatya ve Adiyaman’la birlestirirseniz ziyarete gelenlerin sayisi en az 500 bin kisi olur. Yolu birlestirin ben dünyadaki tüm tur operatörlerini hemen buraya getiririm. Ve bundan en çok da kazanan Adiyaman olur. Malatya ve Adiyaman arasindaki bu çekisme Almanya’da bir Üniversite de ders konusu oldu. Nemrut dagi üzerinde anlasamayan iki ilin çekismesi Üniversite de ders konusu olarak anlatilarak alay konusu oluyoruz” açiklamasini yapti.

 

Tavit Köletavitoglu kimdir?

 

Tavit Köletavitoglu, 1951'de Malatya'da dogdu. ODTÜ Sehir ve Bölge Planlamasi Bölümü'nden mazun oldugu 1973 yilindan itibaren kamu ve özel sektörde (Transtürk Sirketler Grubu, Net Sirketler Grubu, Yapi Kredi Grubu) üst düzey yöneticilik yapti. Haziran 1997'de halen baskanligini yaptigi Atlas Proje ve Arazi Gelistirme Sirketini kurdu. Çesitli mesleki ve sosyal-kültürel sivil toplum kuruluslarinda (ICC, TESEV, TÜSES, TARIH VAKFI, TAÇ VAKFI vb) üyelikleri ve/veya kurucu üyelikleri bulunmakta olup, bu kurumlarin bazilarinda yönetim sorumluluklari da üstlenmistir. 

1989 yilinda üyesi oldugu Türkiye Turizm Yatirimcilari Dernegi (TYD)'nde, 1992 yilindan itibaren Icra Komitesi Üyeligi, 1995 yilindan itibaren Baskan Yardimciligi, 1999-2003 tarihleri arasinda Yönetim Kurulu Baskanligi ve 2003-2007 tarihleri arasinda Yüksek Danisma Kurulu Baskanligi görevlerini yürüttü. DPT 8. Bes Yillik Kalkinma Plani Turizm Özel Ihtisas Komisyonu Baskanligi ile 2000-2001 yillarinda TOBB Turizm Sektör Kurulu Baskanligi yapti. 2001 yilinda Para Dergisi okuyuculari tarafindan "Yönetim dalinda Yilin Altin Adami" seçilen, çesitli gazete ve dergilerde kentiçi ulasim, planlama ve turizm konularinda makaleleri yayinlanan ve Ingilizce bilen Köletavitoglu, iki çocuk babasidir. Malatya Çevre Plani Danismani olarak görev yapti.

 

 

 
>>Vahap GÜNER/ÖZEL HABER

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber