• DOLAR
    5,7228
    % 0,63
  • EURO
    6,3359
    % 0,66
  • ALTIN
    276,8900
    % 1,75
  • BIST
    103.072
    % 0,61

Kuzey Çevreyolu 3 Yılda Yüzde 6 Oranında

Proje bedeli 341 milyon 600 bin lira olan 31 Mart 2021 tarihine ertelenen Malatya Kuzey Çevreyolu 23 Eylül 2016 yılından bu yana fiziki gerçekleşmesi hâlâ yüzde 6 oranında. Yol uzunluğu 53,5 km olan yolun 3 yılda sadece yüzde 6 oranında yapılması hem siyasilerce hem de vatandaşlarca tepkilere neden oluyor.  Ödenek yetersizliğinden yakınan Karayolları Bölge Müdürlüğü, projeyi belirlenen zamanda tamamlamayı hedefliyor

Kuzey Çevreyolu 3 Yılda Yüzde 6 Oranında

Proje bedeli 341 milyon 600 bin lira olan 31 Mart 2021 tarihine ertelenen Malatya Kuzey Çevreyolu 23 Eylül 2016 yılından bu yana fiziki gerçekleşmesi hâlâ yüzde 6 oranında. Yol uzunluğu 53,5 km olan yolun 3 yılda sadece yüzde 6 oranında yapılması hem siyasilerce hem de vatandaşlarca tepkilere neden oluyor.  Ödenek yetersizliğinden yakınan Karayolları Bölge Müdürlüğü, projeyi belirlenen zamanda tamamlamayı hedefliyor

Yol uzunluğu 53,5 km, proje bedeli 341 milyon 600 bin lira ve yapımı 31.12.2021 tarihine ertelenen Malatya Kuzey Çevreyolu 23.09.2016 yılından bu yana fiziki gerçekleşmesi hala yüzde 6 oranında. Çevreyolu için tamamlanma tarihi her ne kadar 2021 yılının son ayına kadar belirlenmiş olsa da 2016 yılından bu yana hala yüzde 6 oranın bir fiziki gerçekleşmenin olması tepkilere neden oldu. Özellikle çevreyolu projesi ile ilgili eleştiride bulunan başta CHP Genel Başkan Yardımcısı Malatya Milletvekili ve siyasiler, bu projenin 2050 yılına kadar ancak tamamlanabileceğini düşünüyor.

İl Koordinasyon toplantılarında sunum yapan Karayolları Bölge Müdürü Kenan Keskin, bu gecikmenin nedenini ülkenin bulunduğu ekonomik kriz ve ödenek yetersizliğinden kaynaklığını söylese de 3 yılda sadece yüzde 6 oranında bir işin yapılması Malatya’daki siyasilerce büyük bir sorun olarak görülüyor. Bir önceki dönemde çevreyolu temel atma töreninde Malatya’da açıklamada bulunan Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, projenin 2019 Ağustos ayı içerisinde bitirilmesini hedeflediklerini dile getirmişti. Ancak son 3 yılda yaşanan ekonomik saldırılar ve dövizde yaşanan artış ülkedeki bir çok önemli proje ve çalışmalar durma noktasına geldi.

ÇEVREYOLU YAPIM İŞİNDE SON AŞAMA

Malatya Çevre Yolunun toplam proje uzunluğu 53,5 Km olup Genel Müdürlüğümüzce bu aksın tamamının BY – BSK ihalesi 18/03/2016 tarihinde yapılmıştır. Yolda yapım çalışmalarına 23/09/2016 tarihinde başlanılmıştır. 2018 yıl sonu itibariyle; Bağlantı yolu Km:1+000 – 8+667 (7,667 Km) ile  Km: 1+800-8+000 (6,20 Km)  arası   ve Ana yol Km:6+000 – 12+000 (6,0 Km) ile Km: 2+000 – 11+500 (9,50 Km) arasında sanat yapıları ve toprak işleri çalışmaları yapılmıştır. 2019 yılında; Km: 0+000-8+660 arası Bağlantı yolunda ve Km: 6+000-12+000 arası Anayolda toprak işleri ve sanat yapıları çalışmaları ile Sultansuyu köprüsünde çalışma yapılması hedeflenmektedir. 2019 yılı içerisinde; Km: 0+000-8+660 arası Bağlantı yolunda ve Km: 6+000-12+000 arası Anayolda toprak işleri ve sanat yapıları çalışmalarına başlanılmıştır.

ÇEVRE YOLU İLE ÇAKIŞAN DSİ SULAMA HATLARININ DEPLASE EDİLMESİ

Yapım çalışmaları KGM’ ce devam eden 53,5 Km uzunluğundaki Malatya Çevre Yolu projesi yol güzergahının, yapımı DSİ tarafından gerçekleştirilmiş olan Çerkezyazı ve Derme sulama hattı ile çakışan kısımlarının deplasesi için 30/01/2018 tarihinde Karayolları 8. Bölge Müdürlüğü ve DSİ 9. Bölge Müdürlüğü ile yapılan Protokol gereğince gerekli deplase ihalesi yapılmıştır.  Çalışmalara 20/04/2018 tarihinde başlanılmıştır. Güzergahımız içinde DSİ’ne ait iki adet sulama hattı bulunmaktadır. Çerkezyazı sulama hattı Km:5+708 – 7+890 (bağlantı yolu),  Km: 1+101 – 12+857 (ana yol) arasında, Derme sulama hattı ise Km:17+022 – 24+894 arasında yol yapım çalışmalarına engel teşkil etmektedir. Çerkezyazı sulama hattı üzerinde deplase edilmesi gereken 26 adet, Derme sulama hattı üzerinde deplase edilmesi gereken 16 adet olmak üzere toplam 42 adet hat bulunmaktadır.  Bu hatlarda 11.803 m PE100 Boru, 858 m CTP Boru, 2.025 m Çelik Boru ve 170 Adet Sanat Yapısı bulunmaktadır. 2018 yılsonu itibariyle;  Bağlantı yolunda Km: 5+708 – 7+890 (2,182 Km) arası, ana yolda ise Km: 1+101 – 12+857 (11,756 Km)  arasında çalışılmıştır. 2019 yılında; eksik kalan kesimlerdeki deplase çalışmalarının bitirilmesi hedeflenmektedir. 2019 yılı içerisinde; eksik kalan kesimlerdeki deplase çalışmalarına başlanılmıştır.

M. ALİ GÜNAYDIN

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber