• DOLAR
    7,8083
  • EURO
    9,3554
  • ALTIN
    449,54
  • BIST
    10,4101

Kurban Etini Hemen Yemeyin!

Dört günlük Kurban Bayramı’na az bir zaman kaldı. Her bayram olduğu gibi bu bayram da lezzetli sofralar kurulacak. Kurban Bayramı’nda et tüketimi de bir hayli artıyor. Kurban kesiminin hemen sonrasında tüketilen etin bazı sindirim problemlerine neden olacağını aktaran Diyetisyen Zehra Başar, “Yeni kesilen et ölüm katılığı nedeniyle pişirmede ve sindirimde güçlüğe yol açar.” dedi.

Kurban Etini Hemen Yemeyin!

Dört günlük Kurban Bayramı’na az bir zaman kaldı. Her bayram olduğu gibi bu bayram da lezzetli sofralar kurulacak. Kurban Bayramı’nda et tüketimi de bir hayli artıyor. Kurban kesiminin hemen sonrasında tüketilen etin bazı sindirim problemlerine neden olacağını aktaran Diyetisyen Zehra Başar, “Yeni kesilen et ölüm katılığı nedeniyle pişirmede ve sindirimde güçlüğe yol açar.” dedi.

Yaz mevsimine denk gelen bayramda, etlerin muhafaza edilmesi ve tüketilmesi de ayrı bir önem taşıyor. Kurban etinin tüketilmesi ile ilgili püf noktaları paylaşan Diyetisyen Zehra Başar, “En önemli konu etin kesildiği gün tüketilmemesidir. Bu durum sindirim ve metabolizmayla ilgili ciddi anlamda problemler yaratabilir. Dolayısıyla daha az sağlıklı ve kalitesiz et tüketilir” dedi.

Sağlıklı ve lezzetli bir tüketim için etin sertliğinin geçmiş olması gerektiğini belirten Başar, sözlerine şu şekilde devam etti;” Kesilen eti dinlendirmeden tüketmeyin. Yeni kesilen et ‘ölüm katılığı” nedeniyle pişirmede ve sindirimde güçlüğe yol açar. Kesildikten sonra önce güneş görmeyen serin bir ortamda (7-15 derecede) 3-4 saatlik bir sürede etleri bekletin. Daha sonra yüksek kaliteli et elde etmek ve etin ölüm sonrasındaki olgunlaşma için 4 derece civarında olan bir alanda tercihen buzdolabında tutulmalıdır. Olgunlaşma süresi için 24 saat yeterlidir. Bu sürede hem yumuşaklık hem de lezzet geliştirilmektedir. Bu yüzden etin pişirilmeden önce en az 12-24 saat dinlendirilmesinde yarar vardır.

AMAN İSHALE DİKKAT:

Taze et, daha sert olması nedeniyle hazımsızlık, şişkinlik, kabızlık veya ishal gibi sindirim sorunlarına neden olabilmektedir. Bu rahatsızlıklar, uyku problemlerine de yol açabileceği için taze etten vazgeçemeyenlerin, eti iyi pişirerek ve mümkünse az miktarda tüketmesi gerekmektedir. Sağlıklı pişirme yöntemlerini kullanın. Et pişirirken kendi yağında pişirme, haşlama, ızgara, mümkün olabildiğince kısa süreli düşük sıcaklıkta fırında pişirme ile buharda pişirme yöntemleri tercih edilmelidir. Kızartma işlemi uygulanmamalıdır.

ETİN FAYDALARI İÇİN BUNU YAPIN:

Kırmızı et; iyi kalite hayvansal proteinin yanı sıra, demir, çinko, fosfor, magnezyum mineralleri ile B12, B6, B1 ve A vitaminleri içermektedir. Etler, C ve E vitaminini içermezler. Bu nedenle etlerin mutlaka sebzelerle birlikte pişirilmesi veya etlerin yanında C vitamininden zengin sebze ve salata tüketilmesi oldukça önemlidir. Sebzelerde bulunan C vitamini, ette bulunan demirin emilimini arttırır. Kavurma ve kırmızı et öğle öğününde tüketilmeli, akşam öğününde ise sindirimi kolay olan sebze, kuru baklagil gibi posa içeriği yüksek yemekler tercih edilmelidir. Etlere pişirme sırasında tuz eklenmemelidir. Zira etin yapısında bulunan tat veren öğeler ete lezzetini vermektedir.

KURBAN ETİYLE TÜKETİLMEMESİ GEREKENLER:

Kurban etlerinin yanında rafine edilmiş pilav, makarna yerine bulgur, esmer pirinç; asitli, gazlı içecekler yerine ayran, yoğurt, cacık tüketilmelidir. Ekmek olarak beyaz undan yapılmış somun ekmek, lavaş, yufka, bazlama yerine tam buğday, tam tahıllı ekmek veya tam çavdar ekmeği tercih edilmelidir.Pişirme yöntemi olarak kavurma ve kızartma gibi sindirimi zor ve mide asiditesini artıracak yöntemler tercih edilmemelidir. Hazmı kolaylaştırmak amacıyla, soda yerine bol su tüketimi tercih edilmelidir.“

Ebubekir Atilla

Sosyal Medyada Paylaşın:
Etiketler:
et kurban

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber