• DOLAR
    5,9965
    % -1,80
  • EURO
    7,0146
    % -2,46
  • ALTIN
    228,2425
    % -0,88
  • BIST
    100.298,73
    % 1,16

Kömürhan tüneli 2017'de hizmette

AK Parti Merkez Karar ve Yönetim Kurulu (MKYK) Üyesi ve Milletvekili Öznur Çalik, Malatya-Elazig Karayolu üzerinde yeni insa edilmekte olan Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli'nin 2017 sonunda hizmete girecegini belirterek, tünellerdeki kazi insaatin yüzde 95 oraninda bitirilme noktasina getirildigini söyledi

Kömürhan tüneli 2017'de hizmette


Çalik,
beraberinde Karayollari Elazig 8'inci Bölge Müdürü Ismail Akduman ve Yeni
Kömürhan Köprüsü ve Tüneli insaatinin yüklenici firmasi Dogus-Gülsan Proje
Müdürü Taha Özdilek ile birlikte tünel alaninda incelemelerde bulundu, insaatin
son durumu hakkinda bilgi aldi.

YÜKLENICI
FIRMA: KASIM 2017'TE BITECEK

Yüklenici
firma Dogus-Gülsan Proje Müdürü Taha Özdilek, "Proje bedelimiz 160 milyon 989
bin TL. Ilk imalata tünelde basladik. Tünel insaatina 1 Haziran 2014'de
basladik. 1.5 yillik sürede kazi desteginin yüzde 95'i, kaplama betonun ise
yüzde 38'ini tamamlamis bulunmaktayiz. Hedefimiz Kasim 2015'te kazi destegini
tamamlamak, Subat ayinin sonunda ise beton kaplamayi tamamlamaktir. Kömürhan
Köprüsü faaliyetlerimizde ise yine 1 Haziran 2014 tarihinde basladik ve 200 bin
metreküp  kazi destekleme, temel kazisi
yapilmistir. Çok özellikli bir köprü, teknolojik bir köprü. Ülkemizin yeni
tanistigi köprülerden. Daha evvel Nissibi ve Agin'da yapilan köprüler gibi bu
da özellikli bir köprü. Kömürhan Köprüsünün digerlerinden farki, tek ayak
üzerinde olmasidir. Ayak yüksekligi 168.5 metre. Projemizi Kasim 2017'de bitirerek
hizmete verecegiz. Kömünhan Köprüsünün açikligi 380 metre, tamami 660 metre.
Tünelimiz 2 bin 416 metre, çift tüp. Içerisinde 4 tane araç geçisimiz var, 2
tanede siginma cephemiz var. Suanda burada 225 personel çalisiyor. Bu sayi is
programina göre degisecek ve 300 personeli de bulacak" dedi.

ÇALIK: GÖNÜL
KÖPRÜSÜ KUVVETLENDIRILDI

AK Parti
Milletvekili Öznur Çalik, "Ilimizde Karahan ve Erkenek Tünelleri normalde
baslanilip, ama bitirilemeyen projelerimiz. Zemin probleminde kaynaklandi ve
zemin problemi projelerin tesliminin uzamasina neden oldu. Ama bugün Malatya'da
köprünün baslayip, tünelin Elazig'a kadar devam etmesi bizim için çok önemli.
Malatya-Elazig Karayolu duble yomlunu bitirdik, simdi gelince Kömürhan
Köprüsünde çok ciddi bir daralma oluyor ve tek gidis, tek gelis yapilmak
zorunda kaliyor. Dolayisiyla Kömürhan Köprüsünün genislemesi gerekiyordu.
Inanilmaz derece de güzel bir proje yapiliyor. Tek ayakla çikan köprünün ayagiyla
Elazig tarafindaki tünele çok ciddi bir baglanti yapiliyor. Muhtesem köprü
projesini Dogu Anadolu Bölgesine, bu bölgeye kazandirmaktan dolayi da çok büyük
bir mutluluk duyuyoruz. Suanda Malatya'da yapilmakta olan Karahan ve Erkenek
Tünellerinin bitisi en az 2 sene önce olmasi gerekirsen, zeminlerin sert zemin
olmamasindan kaynaklanan çok ciddi manalarda sikintilar yasadik. Karahan Tüneli
de insallah kis sezonuna girmeden o projeyi de hizmete alacagiz. Yeni Kömürhan
Köprüsünün bölgemize çok ciddi katkisi olacak. Hem mesafe olarak kisalma
olacak, hem de virajlardan dolayi kazalarin yogun olarak yasandigi noktalardan
vatandaslarimiz kurtarilmis olacak. Elazig ile Malatya'nin arasindaki gönül
köprüsünü kuvvetlendirmis olacak" diye konustu.

Milletvekili
Çalik, Yeni Kömürhan Köprüsü ve Tüneli'nin Türkiye'nin çok önemli projelerinden
birisi oldugunu belirterek, sunlari aktardi: "Hem köprü baglantisi ve hem de
tünel baglantisi açisinda baktigimizda, daha önce sayin cumhurbaskani ve sayin
basbakanimizin birlikte açmis oldugu Nissibi köprüsü gibi burasi da çok önemli
köprülerden bir tanesi olacak. Malatya'da baslayip, Elazig'da ucu bitmis
olacak. Dogu Anadolu Bölgesindeki 16 ilin geçis güzergahi olacak ve konforlu
bir geçis saglanacak. Projenin yer teslimleri 2014 yilinda yapilmis ve
müteahhit firmamizin Haziran 2014'ten itibaren baslatmis olduklari
çalismalari  çok hizli bir sekilde
sürdürüyorlar. Suanda tünelin açilmasi çalismalari yüzde 95 oraninda
tamamlanmis vaziyette, yüzde 5'lik bir alan kalmis durumda. Ayni zamanda
betonlama isleminin de suanda yüzde 38'i gerçeklesmis durumda. Önümüzdeki ay
içerisinde Insallah tünel tamamen açilmis olacak. Tünellerimiz çift tüp olarak
2 bin 416 metre uzunlugunda, köprümüz ise 660 metre uzunlugunda. Insallah bu
proje köprü ile tünelin birbirine baglantisi oldugu ilk örnek olacak burasi."

YATIRIMLARIN HIZI
KESILMEDI

Çalik,
"Yatirimlar seçim olmasina ragmen, seçim hükümeti olmasina ragmen, 7 Haziran
geçmis ve yeni 1 Kasim seçimine geçiyor olmamiza ragmen yatirimlar son hiziyla
devam ediyor. Birileri yatirimlari engellemeye çalisirken, birileri yatirimlari
bombalamaya çalisirken, birileri ülkemizin menfaatine olan hizmetleri
bombalarken biz hizmete devam ediyor. Hükümetimizin baslatmis oldugu bu yatirim
hamlesi Cumhurbaskanimiz Sayin Recep Tayyip Erdogan'in vermis oldugu destek ve
Sayin Basbakanimiz Sayin Ahmet Davutoglu'nun vermis oldugu destekle devam
ediyor. Duble yol yapilan Malatya-Elazig Karayolu'nda birden geçis yaparken yol
Kömürhan'da daraliyordu. O zaman kazalarin çok yogun olacagi düsünülüyordu.
Insallah bu köprü ve bu tünelle kazalarin da önüne geçmis olacagiz,
insanlarimizi öncelemis olacagiz. Çok büyük ve çok önemli bir yatirim. Biz
yatirimlarimiza hiç durmadan devam ediyoruz."

TEKNIK
BILGILER

Elazig –
Malatya Devlet Yolu üzerinde yer alan Kömürhan Köprüsü, Dogu Anadolu Bölgesi
ile Orta Anadolu ve Akdeniz Bölgelerini birbirine baglayan yollar üzerinde
stratejik bir konuma sahiptir. Bu yollarin öneminin artmasi ile Kömürhan
Köprüsü de daha fazla önem kazanmis bulunmaktadir. Mevcut Kömürhan Köprüsü,
Elazig – Malatya Devlet yolu Kilometre: 51 + 000’da Firat Nehri (Karakaya Baraj
Gölü) üzerinde insa edilmistir. Köprünün yapimina 23 Subat 1983 tarihinde
baslanildi, 08 Nisan 1986 tarihinde tamamlanarak trafige açildi. Acil Eylem
Programi kapsaminda; Elazig & Malatya Illeri arasinda hizmet veren karayolunun
bölünmüs yola dönüstürülmesi ile ilgili çalismalarin tamamlanmasiyla, mevcut
köprünün bulundugu noktada darbogaz olustu. Bu nedenle olusan bu olumsuz
durumun düzeltilmesi gayesiyle, üçüncü köprü Karayollari Genel Müdürlügü
tarafindan 04 Kasim 2013 tarihinde 160 milyon 989 bin 124,71 lira bedeliyle
yapim ihalesi tamamlandi. Dogus – Gülsan Ortakligi uhdesinde kalan, Elazig & Malatya
Illeri arasinda yer alan Kömürhan Köprüsü, Baglanti Tüneli ile Yolu Yapim
Isi'nde 06 Ocak 2014 tarihinde yer teslimi yapilarak ise baslandi. Isin
bünyesinde yapilacak olan 2×2410 metre çift tüp tünel ve Firat Nehri (Karakaya
Baraj Gölü) geçisini saglayacak 2×50 = 100 metre açikliginda Ardgerme Köprü ile
devaminda 380 m ana açikliginda Egik Askili Köprü ve 180 metre uzunlugunda arka
temel blogu olmak üzere toplam 660 metrelik köprüyle mevcut bölünmüs yola
adaptasyon saglanacak. Kömürhan Tüneli ile mevcut yol 1 kilometre kisalarak,
yüksek geometrik standartli, konforlu ulasim temin edilecek olup ayni zamanda
ekonomi, trafik güvenligi ve zaman tasarrufu gibi avantajlar saglanacak. Toplam
210 bin metreküp Köprü Çikis Yarma Kazisin destekleme imalatlariyla tamamlandi.
Toplam 145 bin metreküp Tünel Portal kazilarinin 135 bin metreküpü Sev
Destekleme imalatlariyla tamamlandi. Toplam 4 bin 820 metrelik Kömürhan
Tünelinin 4 bin 544 metresinin Kazi ve Destekleme imalatlari, 1812 metresinin
de beton imalatlari yapildi. Karakol Insaati tamamlandi, geçici kabul yapildi. Bugüne
kadar 245 bin ton beton agregasi tas ocaginda üretildi, stoklarda yaklasik 140
bin ton beton agregasi mevcuttur.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber