• DOLAR
    7,6218
  • EURO
    8,8992
  • ALTIN
    457,88
  • BIST
    1,1675
Gözde Sultan Şahinoğlu
Gözde Sultan  Şahinoğlu
gozdesultansahinoglu@malatyasonsoz.com.tr
KIS DÖNEMINDE BESLENMEDE YAPILACAK DEGISIKLIKLER
  • 0
  • 2585
  • 12 Ekim 2017 Perşembe
  • 1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız
  • +
  • -

Havalarin sogumasiyla beraber vücut kendi isisini düzenlemek için
normalden daha fazla enerjiye gereksinim duymaktadir. Bu gereksinim istahinizin
daha da artmasina neden olur. Ayni zamanda kis dönemi fiziksel aktivite
düzeylerinin de azaldigi bir dönemdir. Kisin kilo artislarinin en önemli nedeni
de fiziksel aktivitenin azalmasi ve besin aliminin artmasidir.

Havalarin sogumasi vücudu ilk olarak psikolojik etkilemektedir. Özellikle
günes isiginin azalmasi vücutta olusan stres faktörünü arttirmaktadir. Beslenmenize
ekleyeceginiz yagli tohumlarla (ceviz, findik, badem vs.) stresinizi
azaltabilirsiniz. Ancak bu gidalari tüketirken porsiyonu kontrol etmeden
tüketmek de kilo artisiniza neden olabilir. 1 porsiyon kuruyemis yaklasik 10
adet findik veya badem olarak tüketilmelidir. Veya 1 porsiyon ceviz, 2 bütün
ceviz anlamina gelmektedir. Ayni zamanda kuruyemislerin kavrulmamis, çig
hallerinin tüketilmesi gerekir.

Enfeksiyon hastaliklarinda da soguyan havalarla beraber artis
gözlenmektedir. Kis aylarinda alinan vitamin ve minerallerin arttirilmasi
gerekmektedir. Bunun için günlük beslenmenizde taze sebze ve meyvelere yer
vermelisiniz. Salata ve taze sikilmis meyve sularindan alacaginiz C vitaminin
kayba ugramamasi için bekletilmeden hemen tüketilmesi gerekir.

Kis dönemi su tüketiminin de azalmaya basladigi bir dönemdir. Bu dönemde
de günlük en az 2 litre u içmeye öze göstermelisiniz. Su tüketiminin
düzenlenmesi her mevsimde saglikli ve dengeli beslenmenin ilk kuralidir.

Kurubaklagiller yazin beslenmede çok yer almamaktadirlar. Kis döneminde
artik haftada 1-2 gün kurubaklagil tüketmek posa aliminizi arttiracaktir.
Bagirsaklarinizin düzenli çalismasi, kabizlik sorunu yasamamaniz tükettiginiz
posa miktari ile dogru orantilidir.

Yüksek omega 3 içeren baliga da haftada en az 1 kez beslenmenizde yer
vermelisiniz.

Her mevsim oldugu gibi bu mevsimde de saglikli beslenmenin ve bagisiklik
sistemini güçlü tutmanin  yolu düzenli ve
yeterli beslenmeden geçmektedir.

Her bireyin kendine özel, dogru bir beslenme plani uygulamasi bedensel ve
ruhsal açidan kendini daha iyi, daha saglikli hissetmesini saglayacaktir.
Saglikli beslenmeye dair genel önerilerde bulunurken kisilerin hastalik
durumlari gibi faktörler göz ardi edilmektedir. Sizin için en dogru beslenme
planini beslenme uzmaninizdan alabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber