• DOLAR
    4,9914
    % -0,06
  • EURO
    5,8204
    % -0,09
  • ALTIN
    195,5640
    % 0,21
  • BIST
    97.210,57
    % 0,27
Gözde Sultan Şahinoğlu
Gözde Sultan  Şahinoğlu
gozdesultansahinoglu@malatyasonsoz.com.tr
KILO ALMANIZIN SEBEBI UYKU PROBLEMI OLABILIR
  • 0
  • 281
  • 28 Eylül 2017 Perşembe
  • 1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız
  • +
  • -

Uyku yasamimizin
önemli bir sürecini olusturan, temel fizyolojik bir gereksinimdir. Saglikli
yetiskinlerin günde ortalama 7-8 saat uyumasi saglik açisindan önerilmektedir.
Düzensiz uyku gün içerisinde de düzensiz beslenme ve buna bagli olarak daha
fazla kalori alimi ile iliskilendirilebilir.

Obezite alinan kalori
ile yakilan kalorinin esitlenememesi durumunda olusan bir hastalik durumudur, düzensiz
uykuda bireylerin gün içerisinde veya uyku arasinda atistirmaliklara olan
ihtiyacini arttirarak obezite olusumu ile düzensiz uyku veya uykusuzluk arasinda
dogru orantili bir iliski saglamaktadir.

Uykusuzluk
kortizol ve leptin hormonlarini etkiler bunun sonucu olarak kendinizi sürekli
aç hissetmenize neden olur.
Özellikle
obez bireylerin uyku problemleri daha da artmaktadir. Yapilan çalismalarda
göstermistir ki bel çevresindeki artisla baglantili olarak uyku bozukluklari da
artis göstermektedir.

Uyku sorunlari
fizyolojik veya psikolojik etkilere bagli olarak gözlenebilir. Uyku sorunlari;
uykusuzluk, asiri uyuma, uyku apnesi veya narkalopsi olarak siniflandirilabilir
ve günümüzde birçok bireyde gözlenmektedir.

Uyku probleminizin
beslenmeyle ilgili boyutuna bakacak olursak bu tarz problemlerle
karsilasiyorsaniz çay ve kahve tüketiminizi sinirlandirmakla beslenmenizi
düzenlemeye baslayabilirsiniz.

Aksam yemeklerinde
çok yememek için öglen ve aksam yemegi arasinda mutlaka bir ara ögün
yapmalisiniz. Ara ögün yapilmamasi kan sekerinin düsmesine ve bunun sonucunda
aksam asiri yemek yeme istegine neden olur.

Aksam yemeklerinizden
sonra tatli veya atistirmaliklar yerine bir porsiyon meyve veya 10 adet çig
findik veya badem  tüketmek vücudunuzun
uykuya daha rahat dalmasina katki saglar.

Yesil çay, melisa
çayi veya papatya çayi gibi rahatlatici özellige sahip çaylarinda 1 fincan
tüketilmesi uyku kalitesinin artmasina olumlu etki saglayacaktir.

Günlük önerilen
10.000 adim uyku düzenizin ve kalitesinin de artmasina katki saglayacaktir.

Uyudugunuz ortamin
kaliteli bir uyku için uygun olmaniza özen gösterin. Sessiz ve karanlik ortam
uyku kalitenizi arttiracaktir.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber