• DOLAR
    8,3757
  • EURO
    9,7665
  • ALTIN
    506,15
  • BIST
    1,1647
Fikri Demirtaş
Fikri  Demirtaş
KAPATILAN KÖY OKULLARI SAHİPSİZ Mİ ? 
  • 0
  • 210
  • 18 Eylül 2020 Cuma
  • 1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız
  • +
  • -

“Her Köye Bir Okul” projesini uzun yıllar uygulayan ülkemizde, taşımalı eğitim sisteminin getirdiği zorluklarla köylerdeki çocuklarımızın adeta geleceği karartılmaktadır birçoğu da eğitim hakkından mahrum bırakılmaktadır.

Günümüzde  eğitime özel okulculuk, dinselleştirme penceresinden bakan anlayışa karşı Köy Enstitüleri , öğretmen okulları eğitime toplumsal yarar ve halk  çocuklarının “eğitim hakkı” penceresinden bakıyordu.  Köy Enstitüleri laik, demokratik, karma  bilimsel eğitimi  temel almıştı.  Köy çocukları enstitüde bilimsel bilgiyle tanışıyor, rasathanelerde ölçüm yapıyorlar, iş içinde eğitim ilkesiyle hayatın gerçek problemleriyle, demokratik kültür sanat ortamıyla kendilerini yeniden yaratıyorlardı.  Köy Enstitülü öğretmenler bu kazanımlarıyla Anadolu’da ışık saçan öğretmenler olmuşlardır.

Köy okullarını kapatıp şehirlerde, ilçelerde  tarikat, cemaat yurtlarına okullarına mecbur bırakılan bir nesil hebaa oldu.

O köy için o küçücük okul, dünyaya açılan bir pencere, geleceğe giden güvenli bir yoldu. Bir çok çocuk bu yoldan ilerleyerek güzel yerlere ve yaşamlara ulaşabildi.

Taşımalı eğitim devlet bazlı ücretsiz bir uygulama. Aileler taşımalı eğitimde belirli bir ücret ödemezler. Öğrencilerin ulaşım ve öğle yemeği ihtiyaçları devlet tarafından karşılanıyor. Dolayısıyla devlet bu konuda gerekli yardımı sağlıyor ama.Taşımalı eğitimden dolayı köy ilkokullarının kapatılmasını doğru bulmuyorum. Çocukların kendilerine yakın okullarda köylerinde  eğitim görmelerini daha sağlıklı buluyorum. Çünkü çok uzak yerlerden gelen öğrenciler uzun seyahatler yapıyorlar. Okula geldiklerinde yorgun öğrencilerle karşılaşıyoruz. Bir de çocukları kendi mekânlarından çok uzak bir yere götürdüğünüzde kendilerini oraya ait hissetmeyebilirler. Taşımalı eğitime ya da birleştirmeli sınıf uygulamasına gitmeden öğrencilerin evlerine yakın bir okulda okumaları sağlanmalı bir şekilde.

Öğrenci sayısı 10’un altına düşen köylerde taşımalı eğitime geçilmesi sonucu boş kalan okul binaları kaderlerine terk edilmiş.Boşaltılan Köy okullar hakkında araştırma yapmak için bazı  köylere gittim.

Kapatılan okullara sahip çıkılmadığından

okul binaları  bakımsızlıktan yıkılmaya yüz tutmuş ,çatıları çökmüş, değişik amaçlarla kullanılır olmuş.

Her düşen bir parçada anılar da yok oluyordu. Okulla birlikte köyün geçmişi, okulda okuyanların anıları da bir bir yıkılıyordu.

Bir zamanlar öğrencilerin okul hayatlarına başladığı ilk adres olan  şimdilerde samanlık , depo, ahır olarak kullanılıyor.Ne bekliyorsunuz. Şöyle bir dolanıyorsunuz okulun etrafında. Her yer kurumuş , ağaçlar, otlar . ..

Köylerde kullanılmayan tüm okul binaları bu halde. Okulların hepsi perişan. Milli servet heba oluyor. Bu binalara bir çözüm bulmak gerekiyor.

Okulların bir kısmı depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yık-yap projesi kapsamına alınmış, bu kapsamda yıkılan okulun yerine öğrenci olmadığından yenisinin yapılmamaktadır.>>DEVAM EDECEK

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YENİ
  • YORUM
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber