• DOLAR
    5,7283
    % 0,25
  • EURO
    6,3616
    % 0,36
  • ALTIN
    276,8320
    % 0,28
  • BIST
    95.522
    % -0,53

Kahvaltı Okul Başarısını Doğrudan Etkiliyor

Okul döneminde çocukların sağlıklı ve dengeli beslenmesinin gerekliliği bir kez daha ortaya çıkıyor. Ebeveynlerin çocukları için hazırladığı her öğünde besin çeşitliliğine önem vermesi gerektiğini hatırlatan DoktorTakvimi.com uzmanlarından Diyetisyen Meltem Arslan, özellikle kahvaltının okul başarısına etkisine dikkat çekiyor

Kahvaltı Okul Başarısını Doğrudan Etkiliyor

Günümüzde obezite, diyabet gibi hastalıklar okul çağındaki çocuklarda da sıkça görülüyor. Bu nedenle özellikle okul dönemindeki beslenmenin önemi günden güne artıyor. DoktorTakvimi.com uzmanlarından Diyetisyen Meltem Arslan, okula dönüş döneminde çocuklarına sağlıklı öğünler sunmak isteyen ebeveynler için altın değerinde önerilerde bulunuyor. Kahvaltının beslenmede en önemli öğün olduğunun altını çizen Arslan, “Yapılan çalışmalarda kahvaltı yapmayan çocukların okul başarısının olumsuz etkilendiği kanıtlanmıştır. Her öğünde olduğu gibi kahvaltıda da çeşitliliğe önem verilmelidir. Ayrıca okulda kalma süresi uzun olan çocuklara besin değeri yüksek, özel hazırlanmayı gerektirmeyen ara kahvaltısı sağlanabilir” ifadelerine yer verdi.

OKULDA BESLENMEDE NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Okul yemeklerinin çocukların sağlığı açısından önemli olduğu kadar, düzenli beslenme alışkanlığı kazandırma açısından da önemli olduğunu hatırlatan Diyetisyen Meltem Arslan, yeterli ve dengeli olan okul yemeğinin çocukların bilişsel gelişimlerini ve okul performanslarını olumlu yönde etkilediğini belirtti.  Günümüzde çocukların aşırı yağlı, çok şekerli, gazlı/asitli besinlerin ulaşımının kolay olduğunu ifade eden Arslan, şunları söyledi: “Çocuklara hazır gıdaların büyüme ve gelişmeye hiçbir katkısı olmadığı, günlük alınması gereken vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamadığı için eksiklik yaratacağı ve yüksek yağ oranı, şeker içerdiği için de şişmanlığa yol açabileceğinin anlatılması gerekiyor. Çocukların kantinden böyle besinler almak yerine evden getirilen besinleri tüketmeleri sağlanmalı. Eğer çocuk ana öğünlerden en az birini ve iki ara öğünü okulda tüketiyorsa daha özenli davranılmalı ve onlara taze meyve suyu, meyve, ev yapımı börek/poğaça, süt ve ürünleri gibi kolay taşınabilecek yiyeceklerden oluşan menüler hazırlanmalı.”

BİLİŞSEL GELİŞİM VE PERFORMANS İÇİN OMEGA-3

Diyetisyen Meltem Arslan, insan vücudunda üretilmeyen ancak dışarıdan alınması gereken bir yağ asidi olan Omega-3’ün özellikle çocuklarda zihinsel gelişim, okul performansı için önemli rol oynadığının da altını çizdi. Arslan, yeterli Omega-3 alımı için haftada 2-3 kez balık, ara öğünlerde veya ana öğünlerde ceviz gibi besinlerin tüketilmesini önerdi. Okul döneminde çocukların yoğun fiziksel aktivite nedeniyle su kaybettiğini hatırlatan Arslan, “Besinlerin sindirimi, emilimi ve hücrelere taşınması, vücut ısısının denetimi ve birçok vücut işlevi için suyun önemi çok büyük. Bu nedenle çocuklar yeterince su tüketmeli” diye konuştu.

ÖRNEK KAHVALTI MENÜSÜ

Süt, yumurta, peynir, ceviz, bal veya reçel, ekmek, domates, salatalık, yeşillik. Örnek öğle yemeği menüsü, çorba, meyve, etli sebze yemeği, pilav veya makarna, yoğurt veya ayran veya cacık. Örnek akşam yemeği menüsü, et veya tavuk veya balık (tercihen ızgara/haşlama/fırında), tatlı veya meyve, salata .

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber