• DOLAR
    7,6707
  • EURO
    8,9998
  • ALTIN
    468,74
  • BIST
    1,1726

Kahtalı ’dan Turgut Özal Viyadüğüne Alternatif Yol Projesine Destek

Temmuz Ayında yapılan İl Koordinasyon Toplantısında gündeme gelen ve maliyeti yüksek olduğu için istenilen güzergahta köprünün yapılamayacağı DSİ kanadından belirtilirken, Ak Parti Malatya Milletvekili Hakan Kahtalı ’dan bu konu ile ilgili net bir cevap geldi. Ak Parti Hükumetinin bu konuya müdahale edeceklerini ve gerekirse Bakanlıkların ortak bütçeleriyle bu sorunu çözeceklerini belirten Kahtalı, Yeşilyurt Belediyesi tarafından önerilen Yakınca Bölgesi güzergahının mevcuttaki köprünün yükünü azaltacak ve aktif kullanılacak köprü niteliğinde olduğunu söyledi

Kahtalı ’dan Turgut Özal Viyadüğüne Alternatif Yol Projesine Destek

Temmuz Ayında yapılan İl Koordinasyon Toplantısında gündeme gelen ve maliyeti yüksek olduğu için istenilen güzergahta köprünün yapılamayacağı DSİ kanadından belirtilirken, Ak Parti Malatya Milletvekili Hakan Kahtalı ’dan bu konu ile ilgili net bir cevap geldi. Ak Parti Hükumetinin bu konuya müdahale edeceklerini ve gerekirse Bakanlıkların ortak bütçeleriyle bu sorunu çözeceklerini belirten Kahtalı, Yeşilyurt Belediyesi tarafından önerilen Yakınca Bölgesi güzergahının mevcuttaki köprünün yükünü azaltacak ve aktif kullanılacak köprü niteliğinde olduğunu söyledi

Turgut Özal Viyadüğünün alternatif yolunun su altında kalmasıyla birlikte, Olası bir kriz ve bakım esnasında kullanılacak bir yolun olmaması hem vatandaşı hem de sanayi esnafını korkutuyor. 23 İlin Batıya açılan kapısı olan Viyadük Temmuz ayında toplanan İl Koordinasyon Kurulunda gündeme geldi. DSİ ve Yeşilyurt Belediyesi’nin maliyeti konusunda uzlaşamadığı alternatif yol için Ak Parti Malatya Milletvekili hakan Kahtalı son noktayı koydu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan Turgut Özal Köprüsü için bütçe talebinde bulunabileceklerini, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın karşılayabileceği bütçenin üzerinde kalanını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan istenebileceğini belirtti. Yeşilyurt Belediyesi tarafından önerilen ve maliyetinin 98 Milyon TL olduğu iddia edilen alternatif köprü için de değerlendirmelerde bulunan Milletvekili Kahtalı, sözlerine şu şekilde devam etti;” Şimdi bizim orada normalde alternatif yolumuz vardı, Beylerderesinin eski yolu. Bizi alternatif yolumuzda viyadüğü yaptığımızda herhangi bir orun yoktu. Biz tabi oranın Baraj olmasını isteyince, oraya bir Baraj kurulmasını ve oradan da aşağı bölgelerin sulanabilmesi için inek pınarına çıkan suyun toplanması ve oradan da sulama suyu olarak kullanılması için bir baraj talebinde bulunduk. Veysel Eroğlu Bakanımız o zaman Tarım, Orman ve Su İşleri Bakanımızdı. Sağ olsun büyük destekler verdi. Milletvekili arkadaşlarımız oraya o barajı yaptı. Büyük bir yatırımla o barajı yaptık. Yani şuan ki değeri  100 Milyonun üzerindedir.

YOL NORMALDE DSİ’NİN SORUMLULUĞUNDA

Malatya Tarım ve Sanayi şehri. Tarım bizim için çok önemli. Bu baraj yapılında önceki alternatif yol suyun altında kalmış oldu. Suyun altında kalmasının sebebi, Tarım ve Orman Bakanlığının yapmış olduğu Barajdan kaynaklı olduğu için Karayollarının sorumluluğunda değil. Karayolları diyor ki benim zaten yolum vardı orada, siz oraya baraj yapınca bu yol suyun altında kaldı. Bu Baraj DSİ’nin sorumluluğunda, DSİ kendi bütçesinden yapsın diyor.

ALTERNATİF VİYADÜK YAPILMASI DAHA MANTIKLI

Hükumet biziz. Cumhurbaşkanlığı Hükumet sistemi var ve Cumhurbaşkanımız da başımızda Allaha şükürler olsun. Bu yolu ha Ulaştırma Bakanlığına yapmışız, ha  Tarım ve Orman Bakanlığına yaptırmışız. Bizim için fark etmiyor. Önemli olan yapılacak bir alternatif yol şartı var bir de. Hiçbir viyadük alternatifsiz olamaz. Bu alternatif yolu barajın üzerine yapacağımıza, kullanılabilir ve Yeşilyurt’un iki yakasını birbirine birleştirecek bir köprü yapalım, viyadük yapalım oraya. Hem alternatif yol olarak kulanmış oluruz, hem de işlevsel olarak kullanmış oluruz. Trafiği de rahatlatmış oluruz. Tabi bunun maliyeti yüksek çıkıyor. Yüksek çıkan maliyeti de Orman Bakanlığı ile Ulaştırma  Bakanlığı arasında yapacağımız görüşmelerle, Vekil arkadaşlarımızla birlikte, Belediye Başkanı arkadaşlarımızla birlikte bu konuyu fiiliyata dönüştürmek ve son noktayı koymak adına tekrar görüşmeleri yapacağız. DSİ’nin üzerine düşeni DSİ verecek, Tarım Orman Bakanlığı verecek. Geri kalanını da Ulaştırma Bakanlığından alarak o alternatif yolu yapmamız gerekiyor. Mantıklı olan budur. Kullanılmayan bir alternatif yol mu? Kullanılabilir ve şehrin trafiğini rahatlatacak ve iki yakayı birbirine bağlayacak yer mi? Tabi ki de o bölgeyi bir birine bağlayacak köprü bize lazım. O nedenle oranın yapılması gerekiyor. Herhangi bir sorun yok alternatif yol olmak zorunda.”

Ebubekir Atilla – ÖZEL HABER

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber