Bilgi
Yenilendik.. Hoşgeldiniz...

  • DOLAR
    4,0808
    % 0,06
  • EURO
    5,0130
    % 0,10
  • ALTIN
    175,0692
    % -0,12
  • BIST
    110.932,48
    % -1,06

Il Milli Egitim Müdürü Ali Tatli: "Tasimali Egitimde Sorun Yok"

Egitim ile ilgili birçok noktayi ele aldigimiz Il Milli Egitim Müdürü Ali Tatli ile ilimizin birçok noktasinda yapilan tasimali egitimi ele aldik. Tatli, "Asagi yukari tasimali egitimde suan için bir sorun yok. Ama bu sorun olmayacagi anlamina gelmez dolayisiyla il ve ilçe milli egitim müdürlügümüzdeki ekiplerimiz, emniyetimiz ve jandarmamiz sürekli bu anlamda denetimlerini yapiyorlar." dedi. Okul yönetimine de deginen Tatli, "Okul yönetimimizi seçerken bunu önemsiyor ve gözetiyoruz. Yönetim becerisi olan, iletisimi güçlü olan arkadaslarimizi seçiyoruz." ifadelerine yer verdi

Il Milli Egitim Müdürü Ali Tatli:

>>Hanife Sari’ nin Röportaji

Öncelikle egitimde geldigimiz nokta için neler söylenebilir, kaliteyi arttirmak adina ne gibi projeleriniz söz konusu?

Insan yetistiriyorsaniz günlük sonuçlara odaklanmamak gerek. Insan yetistirme bir süreçtir, o süreç boyunca onu etkileyecek olan stratejileri, planlari, projeleri çok detayli bir sekilde planlamaniz gerekiyor ki Malatya’nin egitimcileri olarak da biz bunu yapiyoruz.  Zaten Mili Egitim bakanligimizin stratejik plani dogrultusunda hareket ediyoruz. Stratejideki hedef dogrultusunda adim adim ilerliyoruz ve 6 ayda bir stratejileri revize ediyoruz, eksikliklerimiz neler, neler yapildi bunun analizini yapiyor ve müdahalemizi ona göre yapiyoruz. Bunun yaninda günlük faaliyetlerimiz de var, okullarimizda icra ediliyor. Velilerimizle birlikte sosyal, kültürel, sanatsal etkinliklerimiz okullarimizda günlük faaliyetler olarak yapiliyor. Amacimiz ögretim programlarinin uygulanmasi. Akademik basari açisindan düsündügümüzde Malatya akademik basari anlaminda iyi bir noktada.  Bizim için yeterli dedigimiz nokta bizim bittigimiz noktadir. Bulundugumuz noktayi yeterli görmüyoruz ama her seye ragmen iyi, daha da iyiye gitmemiz gerekiyor. Bunun içinde çalisiyoruz. ARGE birimizin var stratejik birimin projeleri, proje tabanli çalismalari var ‘Birlikte Basaralim’ bu proje devam ediyor, entegre bir projedir ögretmenimle el ele komsuluk sistemi ile entegre bir proje, hem temel egitimde hem orta ögretimde. Orta ögretimde bir proje uyguladik suanda oklularimizda devam ediyor stratejik yönetim temelli bir çalisma. Ögrencilerimizin, ögretmenlerimizin bütün okulun bir bütün oldugu ve adim adim bir takim çerçevesinde yapilmasi gerekenlerin bütün taraflari tarafindan izlendigi, sonuçlarinin degerlendirildigi, feedback dedigimiz geri dönütlerin alindigi ve dogrulamalarin tekrar yapildigi bir çalisma yapiliyor orta ögretimin belli kisimlarinda. Proje tabanli çalistiginiz zaman önce bir pilotlama yapmak zorundasinizdir. Insallah buradaki pilotlamamizda olumlu sonuçlar elde ederek bütün il geneline yayacagiz. Sosyal, kültürel sportif faaliyetlerimiz ilgili kurum ve kuruluslarla is birliginde devam ediyor. Insallah Malatya gelecekte bu günden daha iyi bir noktada olacak. Bu günde düne nazaran daha iyi bir noktada.

Okul yönetimi için neler söylenebilir, bu konudaki kriterleriniz neler?

Egitim yönetimi ayri bir alandir, yönetim birimleri arasinda farkli bir yeri var. Ama nihayet okullarimizi yönetecek olanlar bu alandan mezun olan arkadaslarimiz degil ögretmenlerimizdir. Yönetirken yönetme degil yönetisim teknigini kullanarak yönetiyor çogu arkadasimiz, velilerimizle, okul aile birlikleriyle, ilçe müdürlüklerimizle is birligi içerisinde okullarimizi yönetiyorlar.  Tabi zor bir istir bütçesi olmayan bir istir. Birçok baski gurubunun oldugu noktada çalisiyorlar. Veli baskisi, idari baski, il- ilçe milli egitim müdürlüklerimizin baskisi, ögretmen baskisi, diger paydas çalisanlar dedigimiz baski gurubu ile her seyden daha da önemlisi ögrenci baskisi var. Dolayisiyla okullarimiz ögrenciyle, veliyle, ilçe müdürlüklerimizle mevzuat yönetimi altinda is birligi içerisindeler. Okul yönetimiz genelde deneyimli arkadaslarimizdan olusur. Okul yönetimimizi seçerken bunu önemsiyor ve gözetiyoruz.  Yönetisim becerisi olan, iletisimi güçlü olan arkadaslarimizi seçiyoruz.  Çünkü ciddi bir iletisim gerektiren bir konu. Yönetimdeki kisinin ögrenciyle, ögretmenlerle, diger egitim çalisanlariyla iletisimin farkli olmasi lazim, farkli bir dil kullanmasi lazim, bunu yaparken de kimseyi incitmeden bu isi yapmak zorunda.  Dolayisiyla yöneticilerimiz, ilgili müdürlüklerimiz zaman zaman hizmet içi egitim aliyor.  Egitim yönetimi alaninda, hizmet içi egitimleri iletisim konusunda hizmet içi egitimleri veriyoruz.  Bizim için önemli bir birim. Nihayetinde okulu yönetecek olan egitimin fiilen görüldügü nokta okuldur ve o egitimin fiilen görüldügü noktayi yönetecek olan arkadasimizin seçiminde de hassas olmamiz gerekir. Hizmet içi egitimle her sey ögrenilmez hayatin içerisinde biraz da içten gelerek, samimiyetle isi yapmak gerek ki arkadaslarimiz bunu iyi yapiyorlar isi iyi yere götürecegiz insallah.

Tasimali egitim ile ilgili neler söylersiniz?

Ilimizde tasramizin birçok noktasinda tasimali egitim yapilmaktadir.  Hem araçlarimiz standart hale getirildi hem tasimada gelen çocuklarin daha konforlu tasinmasi için tedbirler alindi. Güvenli tasinmasi için tasrada jandarma bölgesinde jandarmamiz, emniyet bölgesinde emniyet mensuplarimiz bizim ilçelerdeki komisyonlarimiz ve ildeki tasimali egitimden sorumlu birimlerimiz zaman zaman habersiz denetimlere çikiyor. Denetimlerde varsa eksik ve aksakliklarla ilgili soförler veya firmalar uyariliyor, cezalar kesiliyor ama ilimizde asagi yukari tasimali egitim yani bizim devlet kaynaklariyla yaptigimiz tasimada sorun olmadigi söylenebilir. Çocuklarin kendi imkânlariyla sehir içerisinde velililerimizin paralarini ödeyerek yapilan tasimayla alakalida zaten polis sinirina emniyetimiz sürekli kontrolünü yapiyor, tasima konusunda bütün soförlerimizin yani 3 bin soförümüzün tamami egitildi. Çocuklarla nasil iletisim kurulmasi gerektigini, nelerden imtina etmesi gerektigini, nelerin yapmasi gerektigini, hangi kurallara uyulmasi gerektigini çocuklarin güvenligi için nelerin önemli oldugu tüm soförlerimize emniyet birimlerimizle birlikte seminerler verildi ve halen seminerlerimiz devam ediyor. Dolayisiyla ilimizde tasima ile alakali ciddi bir sorun yok, ögrenci güvenligi açisindan suanda bir sorun yok. Ama bu sorun olmayacagi anlamina gelmiyor dolayisiyla biz hiç bir sorun olmasin hiç bir sikinti yasanmasin diye il ve ilçe milli egitim müdürlügümüzdeki ekiplerimiz sürekli bu anlamda denetimlerini yapiyorlar, emniyetimiz ve jandarmamiz sürekli denetimlerini yapiyor. Bu anlamda emniyetimiz ve jandarmamiza tesekkürlerimizi iletiyorum gerçekten de çok ciddi denetimler yapiliyor ve bu denetimler yapilinca bizlerde veli olarak da gönlümüz ve içimiz rahat oluyor. Çocuklarin rahat bir sekilde okuluna gidip geldigini görüyoruz bundan dolayi emniyet ve jandarma mensuplarimiza çok tesekkür ediyorum.

Diger bir konu okul güvenligi ile ilgili neler aktarirsiniz?

Okul güvenligi ve çocuklarin güveligi bizim için önemli. Binanin güvenliginden çok çocuklarin güveligi önemli. Bu konuyla alakali 175 tane okulumuzda güvenlik personeli var, ISKUR Il Müdürlügümüzle ortaklasa yapilan bir çalisma çerçevesinde. Bu okullarimiz belli kriterlere göre siralandi hangilerinde öncelik vermemize dair. Bununla ilgili tespitleri jandarma ve il emniyet müdürlügü ile isbirligi içerisinde aldik. Çünkü söz konusu güvenlik. Bu konuda güvenlik elemanlari okullardalar. Ama biz sunu istiyoruz; velilerimiz, okul aile birliklerimiz okullarda müdahale etmeden, gözlem yaparak gördükleri eksiklikleri, aksakliklari hemen ilgili okul müdürlüklerimize, bizlere bildirsinler. Güvenlik elemanlarimiz okulda bulunmalari gerektigi süre içerisinde gerekli tedbirleri aliyorlar ama varsa aksaklik, eksiklik nihayetinde insandir insanin oldugu yerde hata olma olasiligi vardir bu hatalarin, eksikliklerin velilerimiz tarafindan bize bildirilmesi ve bizler tarafindan da bu sorunun giderilmesi önemli. Suan için jandarma bölgesinde jandarmamiz okul giris ve çikis saatlerinde ekip gönderiyor, polis emniyet birimlerimiz sürekli okul giris çikislarda ara ara belli okullara elemanlar gönderiyor ve suan için okul güvenligini, ögrenci güvenligini zedeleyecek her hangi bir durum yok Malatya’da, insallah olmayacaktir da.

Il Milli Egitim Müdürlügü olarak STK’lar ile olan is birliginiz için neler söylenebilir, bu baglamda Malatyalinin egitim alaninda görev yapan kisilere yaklasimini nasil degerlendirirsiniz?

Bizim bütün iliskilerimiz çocuklarimizin geleceginin daha iyi olmasi üzerine kurulur. Dolayisiyla bizim egitim ve ögretim süreçlerinde ögrencilerimize ve ögretmenlerimize yardimci olacak olan bütün sivil toplum kuruluslarimizla tüm projeleri birlikte yürütmekteyiz ve burada bir sikintimiz yok, her hangi bir iletisim sorunumuz yok, katki sunanlar zaten katki sunuyor onlara tesekkür ediyorum. Malatya’ da kadim bir medeniyetin yansimasi günümüzde de devam ediyor. Malatyalilarin egitimcilere yaklasimi içinde sunlar söylenebilir; Biz Malatya halkimizin, velilerimizin egitime, egitimcilere, bilime, fikre, düsünceye verdigi önemi ve biliyoruz bu zaten okullarimiza yansiyor. Birçok noktada ögretmenlerimizle birlikte çalisiyorlar. Malatya’nin kadim geleneginde ilme ve irfana verilen deger bellidir.  Biz bu günde onu yasiyoruz. Milli Egitim olarak da sikâyetçi degil tam tersi memnunuz.

Gündemi çokça mesgul eden ögretmen performans degerlendirmesi ile ilgili neler söylersiniz, son olarak eklemek istedikleriniz neler? 

Il Milli Egitim Müdürlügümüzün disinda olan bir konu ama bir ögretmen olarak yaklasildigi zaman sunlar söylenebilir; ögretmenlerimizin yaptigi çok ciddi bir istir, insan yetistiriyoruz. Elbette ki burada belli kriterler var. Bir sekilde çalisanlarin verimliligi de dolayisiyla ölçülecektir. Bunun haricinde alanda çalisan bütün ögretmenlerimiz, idarecilerimiz çok büyük bir is yapiyorlar, bu arkadaslarimizin çalismalarinda basarilar diliyorum, Allah yardimcilari olsun. Her zaman bizimle olan velilere ilgililerinden dolayi tesekkür ediyorum.  Bizim ile birlikte çalisan sivil toplum kuruluslarina, kamu kurum ve kuruluslarin temsilcilerine tesekkür ediyorum. Insallah gelecegimiz olan gençligi yetistirirken el ele verdigimizde daha güçlü ve daha iyi bir sekilde gelecegi olusturacagimiza inaniyorum. Ögretmenin sinifta yaptigi faaliyet profesyonel bir islemdir biz sinif faaliyetlerinin daha saglikli icrasi için el ele gönül gönüle çalisiyoruz, çalismaya da devam edecegiz insallah.

 

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİR DE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Facebookta bizi bulun