• DOLAR
    5,9448
    %0,15
  • EURO
    6,5556
    %-0,17
  • ALTIN
    300,45
    %0,76
  • BIST
    7,7755
    %-0,22

İhracat Hedefi İçin Çare: Marka ve Patent Değeri Olan Ürünler

Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Habib Asan, Malatya Turgut Özal Üniversitesi’ne konuk olarak “AR-GE ve Yenilik Ekosisteminin Fikri Mülkiyet Odaklı Dönüşümünde Üniversitenin Rolü” başlıklı bir konferans verdi. Konuşmasında Türkiye’nin 500 Milyar Dolarlık ihracat hedefi olduğunu hatırlatan Asan, bu hedefe ulaşmak için; katma değeri yüksek, marka ve patent değeri olan ürünler için çalışılması gerektiğine vurgu yaptı

İhracat Hedefi İçin Çare: Marka ve Patent Değeri Olan Ürünler

Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Habib Asan, Malatya Turgut Özal Üniversitesi’ne konuk olarak “AR-GE ve Yenilik Ekosisteminin Fikri Mülkiyet Odaklı Dönüşümünde Üniversitenin Rolü” başlıklı bir konferans verdi. Konuşmasında Türkiye’nin 500 Milyar Dolarlık ihracat hedefi olduğunu hatırlatan Asan, bu hedefe ulaşmak için; katma değeri yüksek, marka ve patent değeri olan ürünler için çalışılması gerektiğine vurgu yaptı

Turgut Özal Üniversitesi’nde düzenlenen programa; Malatya Valisi Aydın Baruş, AK Parti Malatya Milletvekilleri Öznur Çalık ve Ahmet Çakır, Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan ile çok sayıda akademisyen, davetli ve misafir katıldı.

Konferans öncesinde Türk Patent ve Marka Kurumu ile Turgut Özal Üniversitesi arasında bir protokol imzalandı. Üniversitede gerçekleşen fiziki değişim, akademik çalışmalar ve gelecek vizyonu hakkında bir sinevizyon gösterisinin yayınlandığı programın açılış konuşması Üniversite Rektörü Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut tarafından yapıldı.

“HEDEFİMİZ BU ALANDA İLK 10 İL ARASINDA YER ALMAK”

Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut; “Günümüzde Bilgi teknolojileri rekabet avantajının en önemli kaynaklarından birisi haline gelmiştir. Bilginin öneminin arttığı bu çağda fikri haklar da her geçen gün değer kazanmaktadır.  Bu kapsamda patent, marka, tasarımlar günümüzün ekonomi,  kalkınmışlık ve refah düzeyinin göstergeleri olarak görülmektedir. Patent, marka ve tasarımlar ne kadar artıyor ve bu üretime yansıyorsa ekonomide, akademide, bilimde o kadar güçlüsünüz demektir, gücünüz artıyor demektir. Malatya Turgut Özal Üniversitesi bu durumun farkında ve sorumluluk almaktadır. Malatya patent, marka, tasarım ve faydalı model konusunda gelişmeye açık bir ilimizdir. Malatya Turgut Özal Üniversitesi’nin hedeflerinden biriside Malatya’yı bu konuda ilk 10 il arasında yer almasına katkı ve destek sunmaktır. Bu konu bizim için memleket meselesidir” dedi.

“HEDEFLER DOĞRULTUSUNDA BİRLİK OLUP, DESTEK VERMELİYİZ”

 Rektör Karabulut’un ardından kürsüye gelen AK Parti Milletvekili Ahmet Çakır; Bizleri, Malatya’yı gururlandıran üniversitemizin ilimize katacağı çok şey var. Hangi zorluklar ve kıt imkânlar içerisinde bugüne geldiğini ve bugün toparlanarak, vizyoner bir bakışla geleceği planladığını biliyoruz. Üniversitemizin ilimizin, eğitimine, kültürüne ve ekonomisine çok büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum. Bu bir kadro işidir, öncelikle inanmak lazım. Hep birlikte şehir olarak bu hedeflerin amacına ulaşması doğrultusunda birlik olmalı destek vermek zorundayız” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından “AR-GE ve Yenilik Ekosisteminin Fikri Mülkiyet Odaklı Dönüşümünde Üniversitenin Rolü” başlıklı sunum için kürsüye çıkan Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanı Prof. Dr. Habib Asan; Fikri mülkiyet hakları konusunda dikkat çeken bilgiler paylaştı.

Sunumuna, üniversitenin kısa süre içerisinde gösterdiği gelişime dikkat çekerek başlayan Asan; “Çok genç bir üniversite olmasına rağmen Turgut Özal Üniversitesi’nin  bu kadar kısa süre içerisinde yaşadığı gelişmelere, başarılara, kat ettiği mesafeye hepimiz şahit olduk. Bunu tespit etmek benim için gerçekten memnuniyet verici. İnşallah bundan sonra bu genç üniversitemiz daha iyi başarılara imza atar” dedi.

ŞİRKETLERİN ASIL DEĞERİ, MARKA VE PATENTLERİ

Asan, marka, tasarım ve patentin önemine vurgu yaptığı konuşmasında; “Zaman zaman aile şirketlerinin ayrılması veya aralarında ihtilaf olması durumunda, kurum nezdinde takip ettiğimiz davalarda; artık firma sahiplerinin veya aile bireylerinin şirketlerin marka, tasarım ve patentleri üzerinden kavga ettiğini görüyoruz. Kimse şirketlerin; arabası, evi, arsasını düşünmüyor. Bunlar ikinci planda kalıyor. Şirketin markası, tasarımı, patentleri kimde kalacak mevzusunda ise daha büyük bir mücadele olduğunu görüyoruz” ifadelerini kullandı.

“Dünyada Patent Değerleri 50 Trilyon Doları Aştı”

Dünyada ülkelerin gayrı safi milli hasılaları toplandığında, 1 yıllık ekonomik hacmin yaklaşık 100 trilyon dolar olduğunu dile getiren Asan “2018 yılında ilk defa bu ekonominin içerisinde gayri maddi varlıklar yani marka değerleri, tasarım, patent değerleri 50 trilyon doları geçti” dedi. S&P olarak adlandırılan dünyadaki en büyük 500 şirketin değerinin yüzde 80’inin maddi olmayan varlıklardan oluştuğuna dikkat çeken Asan; markalaşmanın, katma değeri yüksek patentler ve tasarımlar üretmenin ülkeler için hayati önem taşıdığına vurgu yaptı.

İhracat Hedefi İçin Çare; Marka, Tasarım ve Patent

Asan, Türkiye’nin önüne koyduğu 500 milyar dolarlık bir ihracat hedefi olduğunu,  2019 yılında gerçekleşen 170 milyar dolarlık ihracatın ise ortalama 100 milyon ton ürüne denk geldiğini belirterek, Ülke olarak katma değeri yüksek ürünler üretilmesi gerektiğini ve Türkiye’nin mevcut mücadelesinin de bu olduğunu dile getirdi. Asan; Bir arabada kilogram başına 25 dolar kar elde edilirken bu durum tabletler ele alındığında kilogramda 2 bin dolar kar oranına kadar yükseldiğine dikkat çekerek; yükte hafif pahada ağır, marka ve patent sahibi bilgi ve teknoloji ürünleri üretilmesi gerektiğini söyledi.

Önder Hanelçi

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber