Battalgazi’ye Büyük Bir Cami Geliyor

2.1.2018 19:00:44

Battalgazi Surları ve Kervansaray’ın bulunduğu alana büyük bir cami ve meydan yapımı için çalışmaların sürdüğünü dile getiren Başkan Gürkan, Yaklaşık 5 bin kişinin ibadet edebileceği bu cami Malatya’nın en büyük camisi olacak.” dedi. Bölgedeki eski yapıları yıkarak vatandaşa geniş bir meydan kazandıracaklarını belirten Gürkan, kamulaştırma çalışmalarının başlatıldığını da söyledi

Facebook Paylaş Twitter Paylaş Haberi Yazdır

>>M. Ali Günaydın

Gazetemizi ziyaret eden Battalgazi Belediye Başkanı Selahattin Gürkan 2018 yılında tamamlanacak projelerle ilgili açıklamalarda bulundu. Başkan Gürkan, Yaptığı çalışmalarla ilgili İki dönemde tamamlanamayan birçok projeyi bir dönemde yaptıklarını belirten Başkan Gürkan, “2018 yılı Battalgazi Belediyesi için açılışların yılı olacak ve bu dönemde yaptığımız hizmetlerde Türkiye’deki hiçbir belediye bu hızın yüzde 20’sinde değildir. Yaptığımız bu projelerin birçoğu örnek alınıyor. Bazı projeler gizli olarak örnek alınıyor. Ayrıca Bizim belediye olarak bir borcumuz yok, alacakları olan bir belediyeyiz. Bizim sütunumuzda faiz giderleri olmaz, faiz gelirleri olur, biz böyle bir belediyeyiz” dedi.

GÜRKAN TAMAMLANACAK PROJELERİ AÇIKLADI

2018 yılında tamamlanması planlanan projelerle ilgili açıklamada bulunan Başkan Gürkan birçok projenin açılışlarını gerçekleştireceği belirterek, “2018 yılında tamamlanacak projelerimiz var, Engelli Yaşam Merkezinin çevre düzenlemesi yapılıyor, bitirilecek. Yaşam merkezi dediğimiz; Spor ve Fitness salonları, Yüzme havuzları, atölyeleri olan ve sosyal donatıları olan büyük bir sosyal yaşam merkezimiz inşallah 2018 yılı içerisinde bitireceğiz. Engelli merkezi, Rehabilitasyon merkezi, İspendere park çevre düzenlemesi, kent müzemiz bitirilecek. Bununla birlikte Hamam’ın çevre düzenlemesi ile ilgili yapımını bitireceğiz. Tüm bu anlattıklarım bir belediyenin bir dönemde yapacağı işlerdir. Belediyeler tarihine baktığınızda bir belediye bir dönemde bu projelerin tamamını bitirmemiştir. Ama biz bir belediye olarak bunların hepsini bitireceğiz. Battalgazi Belediye binasının çevre düzenlemesini de bitirip 2018’de açılışını gerçekleştireceğiz. Dolayısıyla biz belediye olarak şuana kadar yaptığımız çalışmalarla ilgili bir değerlendirme yaptığımız zaman 70-80 senede performansı yüksek olan bir belediyenin elde ettiği tüm kümülatif toplamın 4 sene içerisinde Battalgazi’de icra safhasına geçip sonuç aldığının en temel göstergesidir. Netice itibari ile bir hizmet binası bugün Türkiye’nin en iyi hizmet binasıdır, kamu binaları arasında bile en hizmet binasıdır ki bu bizim görüşümüz de değildir. İç İşleri ve çere şehircilik bakanlığı uzmanlarının ortak görüşü olarak ifade ediyoruz. Bir taraftan DSİ için yaptığımız hizmet binasını 14 ay gibi kısa bir zamanda yaptık, bu da Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bir rekordur. Diğer taraftan Yeşil Kuşat projesi ile ilgili çalışmalarını yaptık ama Atatürk Kız Lisesini de biz yaptık. Anadolu lisesini de Şubat’ta yıkımına başlayacağız. Şuanda bize verdikleri tarihte yeni binaya geçecekleri ve eski binayı da bize verecekleri ön görülüyor. Yeşil Kuşak alanı içerisine dâhil edeceğiz, bu da yaklaşık 14 dönüm civarındadır” şeklinde konuştu.

“TÜRKİYE’DE İLKLERİ GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”

Türkiye’de yapılmayan birçok projede ilki gerçekleştirdiklerini ifade eden Gürkan hiçbir belediyenin bu hıza yetişemeyeceğinin altını çizerek şunları dile getirdi, “Yani bunu bir nezaket ve tevazu içerisinde söylemeye gerek yok hızımız açık ara söylüyorum, hiçbir belediye yüzde 20’sinde değildir. Bu anlamda böyle bir belediye varsa bize göstersinler. Ben tarihi kentler birliğinde encümen üyesiyim, bakıyorsunuz ki bir hizmet binası 3 döneme salik olmuş veya bir yaşam merkezi 2 döneme salik olmuş. Ama bir dönemde bitiremediğiniz projelerin 8-10 katını vücuda getirip hizmete açıyorsunuz. Engelli merkezi Doğu ve Güneydoğu’da yoktu ama ilk olarak Battalgazi Belediyesi yaptı ve şuan çevre düzenlemesi yapıyoruz. Rehabilitasyon merkezi Türkiye’de Belediyelerin yaptığı projeler arasında yok. İlk olarak biz yaptık. Hizmet binamız da Türkiye’de yok, ilk olarak biz yaptık. Yeşil Kuşak da ilk olarak görülüyor. Netice itibari ile Askeri Kışlanın alınması ve oranın dizayn edilmesi. Hamamın restorasyonunun yapılması, camilerimizin kümbetlerimizin restorasyonlarının yapılması ve diğer tarafta Şahabe-i Kübra medresesinin yakınında bulunan okulun başka tarafa taşınıp yapılması ve oranın kamulaştırılarak Şahabe-i Kübra Medresesinin ayağa kaldırılması gibi projeler bir belediyenin iki dönemde yapabileceği şeyler değil. Allah’a şükür biz bunları bir dönemde bu aşamaların hepsini yaptık. Bu da Cenab-ı Allah’ın bir hikmeti diyebilirim.”

“2018 AÇILIŞ YILI OLACAK”

2018 yılı Battalgazi Belediyesi için açılış yılı olacağını vurgulayan Gürkan, belediyenin hiçbir borcu olmadığını ve alacaklı bir belediye olduklarını ifade ederek, “Sizin bütçenizle mütenasip bir hizmet anlayışıyla değil, bütçenizin 4-5 katının yemeden bu hizmetleri yapmak mümkün değildir. 2018 Battalgazi Belediyesi için açılışların yılı olacak, tabi bu açılışlarla birlikte vatandaşımızın bu açılışını yaptığımız hizmetlerden yararlanması temin edilecek. Bizim belediye olarak bir borcumuz yok, alacakları olan bir belediyeyiz. Bizim sütunumuzda faiz giderleri olmaz, faiz gelirleri olur, biz böyle bir belediyeyiz. Bu da ayrı manidar bir şeydir. Çünkü bizim hiçbir kuruma, kuruluşa, birliklere ve fonlara dâhil hiçbir borcumuz yok, aksine bizim başka yerlerde alacaklarımız var. Yani bu hizmetlerin birkaç tanesini yapabilecek kadar alacağımız var. Şunu ifade etmek gerekiyor, bir Rehabilitasyon merkezini, bir hizmet binasını, bir yaşam merkezi, engelli merkezi bir dönemde yapılacak bir şey değildir. Biz bunların kaç katını hizmete sunduk. Türkiye’deki hiçbir belediye bu hızın yüzde 20’sinde değildir. Bunu söyleyen bir iş adamımız diyor ki, ben Türkiye’de böyle bir belediye görmedim diyor. Ki bu iş adamımız Türkiye’nin her yerinde işler yapan bir iş adamıdır” diye konuştu.

“PROJELERİMİZ ÖRNEK ALINIYOR”

Battalgazi’de yapılan projelerin Türkiye’de örnek alındığını söyleyen Gürkan şöyle konuştu, “Yaptığımız bu projelerin birçoğu örnek alınıyor. Bazı projeler gizli olarak örnek alınıyor. Dikkat edildiğinde bu söylemler bizim söylemimizdir. Yaptığımız Hizmet binası, DSİ binası kurumlar arasında örnek alınıyor. Engelli ve yaşam merkezlerimiz örnek alınıyor. İspendere park, hamamlar, kent müzelerinin ayağa kaldırılması aynı şekilde örnek alınıyor. Yeşil Kuşak, Mahallelik projesi aynı şekilde örnek alınıyor. Biz tarif ederken Battalgazi Anadolu’yu anayurt yapan destan şehri mazisini alarak istikbale hazırlıyoruz diyoruz. Geleceği parlak, tarihi kahramanlıkla dolu! Günümüzde de kahramanlık nedir, hizmet destanları yazmaktır. Türkiye’de ilk şehir oluşumunu biz yaptık. Battalgazi surlarını biz yaptık. Kendi betonlarımızı kendimiz yapıyoruz. Kendi asfaltını, kendi mıcır tesisini kendi iş makinalarını kendin yapıyorsun, dışardan kira ederek tutmuyoruz. Türkiye’deki Belediyelere baktığınız zaman bu anlamda tekâmül eden bir belediye yoktur.”

BATTALGAZİ’YE BÜYÜK BİR CAMİ GELİYOR

Battalgazi Surları ve Kervansaray’ın bulunduğu alana büyük bir cami ve meydan yapacaklarını da belirten Gürkan şunları dile getirdi, “Battalgazi Belediyesinin eski binası Surların üzerindedir ve bulunduğu alanda parkın genel anlamda düzenlemesini yaptık. Belediye binasının ve Kervan Sarayın karşısında bir Camimiz var, ahşap bir cami ve bu cami ile ilgili büyük bir cami yapıyoruz. Şuanda 4-5 bin kişinin ibadet edebileceği bir cami olarak yapıyoruz. Bu dediğimiz cami alanı ve çevresindeki binaları da kaldıracak büyük bir cami yapacağız. Burayı Surlarla birlikte tekrar kaldırıldığı bir alana dönüştüreceğiz. Surların bulunduğu yerde Alacakapı var, bu kale duvarları çevrelenecek ve kapı sırtından meydanı açacağız. Kale duvarlı kaldırıldığı zaman Kervansaray kale duvarı içerisinde Alacakapı kale surlarının içine giriyor, bununla birlikte kapı surlarının dışında da park alanları için eski Kaymakamlık binaları yıkılarak büyük bir meydan alanına dönüştürme çalışmaları da devam diyor. Ayrıca Ulu Cami ile ilgili de kamulaştırma çalışmalarını başlattık. Anadolu Lisesi vardı biliyorsunuz, bunu yıktık ve arkaya taşıdık. Oranın kamulaştırma çalışmalarını başlattık. Tüm bu hizmetlerin dışında camileri de biz yapıyoruz. Yapacağımız bu cami Malatya’daki en büyük cami olacak.”