Nikâh Şekerine Dâir Her Şey

21.4.2017 16:36:25

Nikâh hatıralarında modayı, ürün renklerini ve daha nicelerini konuştuğumuz Tuba Eligül, Nikâh şekerleri noktasında insanların tutumunu “Bunun usulü aslında her eve bir tanedir. Fakat bizim toplumumuzda nikâh şekeri ve bebek hediyeliklerinde her evden 3-4 kişi almak ister. Unutuyorlar ki onlar, onlarla paylaşılmak için yapıldı. Ama gücü 50 taneye yetmiştir ve bu elli hane demektir” sözleriyle eleştirdi

Facebook Paylaş Twitter Paylaş Haberi Yazdır

>> Hanife Sarı (Özel Haber)

Küçük küçük işlemleriyle dikkat çeken ve dekoratif olarak da kullanılabilen nikâh hatıraları veya nikâh şekeri o özel günü hatırlatmak amacıyla da insanlar tarafından tercih edilenler ve muhakkak yaptırılması gerekenler arasında kabul ediliyor. Bizde giderek ısınan havaya bağlı olarak nikâh şekerleriyle ilgili bu yıl bizi bekleyenleri Tuba Eligül ile konuştuk. “Ortalama son 3-4 yıldır nikâh şekeri veya nikâh hatıralarına olan talep giderek artıyor” diyen Tuba Eligül nikâh hatıraları için, “Malatya’ da da 2012-2013 yılından sonra bunlara ilgi arttı. Birçok kişi hatıra olarak kalsın diyor, o özel günün unutulmasını istemediği için bunu yapmak istiyor. Bu ürünlerde sürekli ön planda olan bir ürün bakıyorsunuz ki geri planda kalmış. Buraya gelen insanlar genellikle dolap süsü istiyor. Magnet olan bir ürün bir süre sonra atıldığını için işlevsel olan ürünleri daha çok tercih etmelerini tavsiye ediyoruz. Ama şöyle bir durum da var artık dengeler son zamanlarda değişti. İnsanlar magnetten uzaklaşıyor. Biz atılmasın diye çerçeveler ve işe espri katmak içinde anahtarlıklar tavsiye ediyoruz. Tırnak makasına kadar bunları üretiyoruz. Ancak bunlardan ziyade daha çok bilinen şeyler tercih ediliyor. Nikâh hatıralarından çok çocuklar için ürün seçeneği çok fazla. Artık her anne çocuğunun doğum hediyesinin olmasını istiyor. Önceden de yoktu bu tür şeyler o yüzden sonradan olağan gelen şeyler olduğu için insanlar özeniyor çocuğumun da hediyesi olsun diyor, alıyor veya yaptırıyor. Bazen de annelerden ziyade kardeşleri bu tür şeylerin yapılmasını istiyor. Bizim sektör aslında lükse giriyor. Ancak her insan en iyisini ister insanlarda bunu bir şekilde tatmak ve çevredekilerle paylaşmak istiyor.  Lüks grup olduğu için mali açıdan bütçesi dar olanları zorluyor bu da bizim mesleğin zor taraflarından. Gönül ister ki herkes istediğini alsın ama olmuyor. Bizim de giderlerimiz oluyor sonuçta. Düğün sezonu bahar yaz gibi nikâh sezonu hakkında da net bir zaman veremiyoruz. Kışın daha çok nikâhtan ziyade isteme, söz, nişan gibi şeyler oluyor bahar ve yaz aylarında bunlar artış gösteriyor. Gelenler genelde düğünü belirten ürünleri alıyor. Kokulu taş ve sabunu bilen insanlar var ama son zamanlarda bu işi yapanlar öyle bir arttı ki insanlara bu kokulu taş ve sabuna karşı bıkkınlık gelmiş. Erkek bebeklerde yine magnete yönelenler çok fazla onun dışında deniz temalı olanlar tercih ediliyor.  Kızlarda da şirin bebek bibloları tercih ediliyor. Farklı ürün talep eden insanların arttığını görüyoruz. Genellikle insanlar bütçelerine göre hareket ediyor. Erkekler genelde umursamıyor bu tür şeyleri çok nadirdir bunları umursayan” sözlerini kullandı.

“EV BAŞI DEĞİL, KİŞİ BAŞI OLDUĞU İÇİN İNSANLAR YORULUYOR”

Nikâh hatıraların da en çok giden renkleri de sıralayan Tuba Eligül, “Nikâh hatıralarında en çok tercih edilen renk mor ve pembe. Gelinlere özgü olduğu için bu renkler daha çok tercih ediliyor.  Yeni oluşmaya başlayan trende göre nikâh kıyafeti, nişanlık, söz kıyafeti nikâh süslerini etkiliyor. Nikâhlarda soft renkler, çok enteresan renkler kullanılmıyor. Daha naif ve cıvıl cıvıl renkler kullanılıyor. Bu senenin trendi dünyada bordo rengi. Bu renk çiçekler ve kıyafetlerde daha çok kullanılıyor. Kapı süslemesi, masa süslemesine çok fazla talep var. Nişan için masa süslemesini çok fazla istiyorlar. Butik pasta olayına dönüyorlar nişanda. Erkekler nikâh şekeri almaya gelince şeker bunun neresinde diyorlar, onu da kaliteli fiyatlardan çikolata alarak paketleri ona özel yaparak dengelemeye çalışıyoruz. Erkekler nikâha gelenlerin ağızları tatlansın istiyor. Kadınlar ise hatıra kalsın istiyor. Bu yüzden orta yolu bulmaya çalışıyoruz. Nikâh hatıralıklarında ortalama 50 adet gidiyor. Bu sayıyı azaltan da var, çoğaltan da var. Bunun usulü aslında her eve bir tanedir. Fakat bizim toplumumuzda nikâh şekeri ve bebek hediyeliklerinde her evden 3-4 kişi almak ister. Unutuyorlar ki onlar onlarla paylaşılmak için yapıldı. Ama gücü 50 taneye yetmiştir ve bu elli hane demektir. Bizim toplumumuzda ev başı değil de kişi başı olduğu için insanları yoruyor. Bu yüzden insanlar da sadece çok yakınlarımıza verelim diyorlar. Bize geldiklerinde pazarlık yapıyorlar ve bunu da en çok kadınlar yapıyor. Nikah hatıralarında fiyatlar 2 liradan başlar 15 liraya kadar gider. 700 ile 1000 arasında çeşitler var, kız çocuk, erkek çocuk, kına, nikâh olmak üzere. Elimizden geldiğince müşterilere yardımcı olmaya çalışıyoruz.  15 liralık ürünleri maddi durumu iyi olanlar da tercih etmiyorlar. Ortalama 3 lira ile 4 lira olan fiyatlar daha çok satılıyor” ifadelerine yer verdi. 

“KIYASLARA MARUZ KALIYORUZ”

Her meslekte olduğu gibi yaşanan bazı sorunlara da değinen ve sözlerine nikâh hatıralarıyla devam eden Tuba Eligül, son olarak şunları ekledi, “Türkiye’deki ve bizdeki ürünlerin birçoğu Çin’den geliyor. Bu durumda kargo ile bize geldiği için kargoda kayıplar yaşıyoruz. Bu gibi mesleğimizin ufak tefek cilveleri oluyor. İnternet üzerinden satılan nikâh hediyelikleri ürünler de var. Öyle ürünler var ki benim 3, 25’ten aşağıya hayatta veremeyeceğim ürün 1,25’e satılıyor. Müşteriler gelip bize gösteriyorlar internette bu kadar sizde neden pahalı diyorlar, kıyaslama yapıyorlar. Onların ucuza satmalarının nedeni vergileri yok, dükkân kiraları yok, çalıştırdıkları eleman yok.  Ama müşteriler internetten satışlara güvenemiyorlar. En iyisi görerek almak. Ayrıca insanlar merdiven altlarında yapılan ürünlerle bizi kıyaslıyorlar. Ayrıca mesleğimizde trendleri takip etmek zorundasınız. Trendlerde kolonya şişeleri, kahve kavanozları çok seviliyor. Çerçevelere, dekoratif ürünlere yöneliş var artık. Ağaç kütükleri de çok revaçta. Bildiğimiz ağaç kütüğü ama işlem görmüş hali. Dünya çapında doğallığa dönüş var. Lavantalar, papatyalar bu sene moda. Resim öğretmeni olduğum için çocuklarla hediyelikler yaparak bu işe başladım.  Bu iş çok dikkat istiyor. İnsanlar bunu evlerinde de yapabilir, olmayacak bir şey değil.  Benden farkı ne olabilir o kendi işini görebilecek kadarıyla yapar ama ben renk uyumuna dikkat ederim, ürünün ek parçalarının tamamına olan oranına bakarım ve sonuç itibariyle çıkan ürün daha iyi olur.  Bu işi severek yapmak lazım, aksi halde yapamazsınız. Klişeleşmiş renklerin dışına çıkmak istiyoruz bazen ama kullanılıp kullanılmayacağı tercih edilip edilmeyeceğinin garantisi yok o yüzden bu işe girmiyoruz.  Nikâhta bayan seçer erkek öder mantığı vardır. Nikâh şekerinde Yasin-i şerif dağıtmak isteyenler oldu. Ama aslında doğumlara ölümlere mevlitlere bunu hazırlayıp veriyoruz. Pleks aynalar var bunları tepsi olarak, ayna olarak kumlanıyorlar bu aynaların üzerine de dua isteyenler, şiir isteyenler oluyor. Pleks aynalar zaten lazer kesim yapılıyor. Ve evlerde müşterilerimiz bunları kullanıyor. El buketleri oluyor bayan için kabarık buketlerden ziyade elimizde bulunsun ve faza kaba olmasın diyenler var. Keseleri nikâhta tercih edenler çok az. Daha çok dekoratif kolonya şişeleri daha çok tercih ediliyor.”

Ulusal Gazeteler
21 Eylül 2017 Perşembe 1'inci Sayfamız
Spor Toto Süper Lig Puandurumu

 

Nöbetçi Eczaneler

Resmi ilanlar

Yazarlar