• DOLAR
    7,3006
  • EURO
    8,6690
  • ALTIN
    482,78
  • BIST
    1,1829

Gözlük Yapımları ve Şikayetler

Tüketici Hakları Derneği Malatya Şube Başkanı Zuhal Dişer, son zamanlarda gözlük reçetelerinin yapılması konusunda ciddi şikâyetler aldıklarını belirterek, konunun Sağlık Bakanlığı nezdinde gözden geçirilmesi talebinde bulundu. Bu konuda Dernek Başkanı Dişer gazetemizin sorularını cevaplayarak önemli açıklamalarda bulundu

Gözlük Yapımları ve Şikayetler

Tüketici Hakları Derneği Malatya Şube Başkanı Zuhal Dişer, son zamanlarda gözlük reçetelerinin yapılması konusunda ciddi şikâyetler aldıklarını belirterek, konunun Sağlık Bakanlığı nezdinde gözden geçirilmesi talebinde bulundu. Bu konuda Dernek Başkanı Dişer gazetemizin sorularını cevaplayarak önemli açıklamalarda bulundu

Gözlük yapımları konusunda ne gibi şikâyetler alıyorsunuz?

“Reçete edilen gözlük reçetelerin ücretleri doktor kontrolünden sonra ödensin. Son zamanlarda reçete üzerine yapılan gözlükler gerek odaklanma problemi gerek cam kalitesi yönünden kullanıcılar tarafından şikâyet konusu olmayı sürdürüyor. Hak arayacak kimse bulamadıklarını belirten kullanıcılar konu ile ilgili mevzuat düzenlenmesini bekliyorlar. Gerek SGK tarafından ödenen, gerek fark ücreti adı altında ödenen astronomik rakamlar kullanıcıları hem ekonomik yönden hem de sağlık yönünden rahatsız ediyor. Konuyla ilgili şikâyet edecek merci bulamadıklarından yakınan kullanıcılar, gerek cam kalitesi gerekse odaklanma kontrolünün hekimler tarafından yapılmadan ücret ödenmemesi talebinde bulunuyorlar.”

Bu konuda neler yapılmalı?

“Bu konuda ilimiz milletvekillerinden konuyu Sağlık Bakanlığı nezdinde gündeme getirilmesini talep ediyoruz. Vatandaşlarımız mağduriyetlerinin giderilmesi  konusunda destek bekliyorlar. Şikâyet edecek merci bulamadıklarından yakınan gözlük kullanıcıları sektörün kontrol edilmesini ve konuyu şikâyet edecek, şikâyet edilen konuyu değerlendirip karar verecek merci bulunmasını talep ediyorlar. Bize gelen şikâyetlerin en başında gözlük cam ve çerçeve fiyatlarının yüksek olması konusu geliyor. Gözlük almak için gözlükçülere giden vatandaşlar devlet tarafından belirlenen fiyatta cam ve çerçeve alamadıklarından yakınıyorlar.  Gözlükçüler tarafından devletin karşıladığı rakama ancak bu gözlükleri verebiliriz diye vatandaşa sundukları gözlükler ise cam ve çerçeve konusunda vatandaşı tatmin etmiyor.”

En çok hangi konular şikayete neden oluyor?

“Mecburen hastalar, gözlükçülerin önerdiği cam ve çerçevelere bakıyorlar. Sonuçta göz önemli bir organ. Hem göz sağlığı açısından hem hijyen açısından önemli. Bunun için de hastalar sunulan seçeneklere bakarak, cam ve çerçeve fark ücreti adı altında önerilen seçenekler içerisinden seçim yaparak gözlüklerini alıyorlar. Bu da ortalama olarak 600 ile 1000 TL arasında değişiyor. Buna rağmen gözlük tercih ediliyor. Temennimiz sorun olmaması ama asıl sorun bundan sonra başlıyor. Aldığımız şikâyetlerin başında gözlük camları ile alakalı şikâyetler yer alıyor. Kullanıcılar Mineral cam, organik cam, polikarbonat cam, antirefle cam, prograsif cam ve kolormatik camlar arasından seçim yaptıktan sonra gözlüklerini alıyorlar. Asıl sorun bundan sonra başlıyor. Kullanıcının kullanma seçenekleri sınırlı olduğundan hatalı bir seçimde elde edilen fayda azalıyor. Kullanıcılar zaman zaman görme bozukluğu yaşasa bile cam, çerçeve ve gözlükleri iade etme şansları pek bulunmuyor. Bu durumda da kullanıcılar, hem maddi, hem manevi hem de ekonomik olarak sıkıntı yaşıyorlar.”

Sorunlar nasıl çözülmeli. Bu konudaki önerileriniz nelerdir?

“Bu konuda tüketicilerimiz tarafından yoğun bir şekilde şikâyet alıyoruz. Sorunların çözümünü gözlüğü yazan hekimle istişare edilerek kontrol edilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Örneğin kullanıcı yazılan reçete ile yapılan gözlük ve camlarının ödemesini yapmadan önce doktor kontrolü yapıldıktan sonra ödemelerin yapılmasını istiyorlar. Göze uygun mu? Beklenen görme işlemini gerçekten karşılıyor mu? Bunlar kontrol edildikten sonra ödeme yapılmalı.  Bu konuya bağlı olarak gözlük sunanların komuyla ilgili eğitim almış olmaları gerekiyor. Hastaların gözlük seçimindeki başka bir konu ise birçok satış merkezinde çalışan elamanların herhangi bir sağlık eğitimi almadıklarını müşahede ediyoruz. Bunların da bir sınırı belirlenmeli. En önemli 5 duyu organlarımızdan birisi olan göz sağlığı ehil eller, uzman kişiler tarafından kontrol altına alınmalı. Vatandaşlar mağdur edilmemeli.”

A.Vahap Kaygusuz- Fatma Doğanay’ın Röportajı

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber