• DOLAR
    6,2456
    % 7,42
  • EURO
    7,1336
    % 7,32
  • ALTIN
    236,1420
    % 0,14
  • BIST
    86.128,34
    % -1,16

Gece çikolata tüketmeyin!

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, gece çikolata tüketilmemesi konusunda ayirdi

Gece çikolata tüketmeyin!

Aksam saatlerinde tüketilen besinin uykuya birebir etkisi oldugunu ifade eden Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, "Sindirimi zor olan ve uzun süre mide barsakta kalan besinlerin yatmaya yakin tüketilmesi birçok saglik problemini de beraberinde getirmektedir." Diye konustu.

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, uykusuz birakan besinler ile ilgili olarak yaptigi bilgilendirmede sunlari kaydetti; "Kirmizi et: Eger aksam yemek saatiniz sekizden sonraya kaldiysa bunda kirmizi et tüketmeniz çok dogru bir tercih olmayacaktir. Sert yapisi ve protein içeriginin yüksek olmasi nedeni ile uzun süre tok tutan kirmizi et siz uyurken barsak sisteminizde olacaktir. Bu durumda uyku düzeninizde dengesizliklere neden olabilir.

Alkol: Fazla miktarda alkol almak iyi uyku ile eslestirilmesi genel inanci olsa da bu durum gerçek degildir. Alkol uyumaya neden olmakla birlikte uzun ve rahat bir uyku düzeni saglamaz. Alkol tüketilen günlerde genel olarak sig uyku ve gece boyunca birkaç uyanma meydana gelmektedir. Alkolü sik tüketmeyen kisilerde bu geceler genelde sinir bozucu bir döngü olusturur ve zaman içerisinde bagimlilik gelistirmesi nedeni ile sürekli alkol alimi söz konusu olabilir. Huzurlu bir uyku için alkolden kaçinilmalidir. Bitter çikolata: Günün her saati zevkle tüketilen çikolatayi kim yatmadan önce keyifle tüketmek istemez ki? Tüketilmesi keyifli gibi görünse de geceyi kaliteli uyku ile geçirmenizi engelleyen besinlerden birisi de bitter çikolatadir. Uyku kaçiran ve insana ektra enerji veren kafein bu çikolata içerisinde fazlasi ile bulunmaktadir. Hemen hemen tüm çikolatalar içerisinde bulunan kafein bulunur. Buna teobromin adi verilen uyaranda eklendiginde kalp ritminin hizlanmasi ile uykunuzun kalitesizlesmesi kaçinilmazdir.Beyaz çikolatalar içerisinde bu bilesenlerin daha az olmasi nedeni ile uyku kalitesine etkisi daha azdir.

Sarimsak: Genel olarak yatmadan önce içerisinde sarimsak olan besinlerin tüketiminden kaçiniriz. Bunun birçok sebebi olsa da asil temel nedeni uyku düzensizligi yapmasi be gece kalitesiz uyku geçirmeniz olacaktir. Sarimsagin uyku kaçirmasinin temel nedeni mide eksimesine neden olmasidir. Özellikle hassas midelerde sarimsagin reflü gibi problemlere neden olabilecegi unutulmamalidir.

Kahvaltilik Tahillar: Birçok insan günümüzde hizli tüketim için kahvaltilarda tahillara yönelse de bu besinler bazi durumlarda yüksek kalori içerigi olmadigi için gece yatmadan da tüketilmektedir. Uykunuzu kaçiran besinlerden birisi de kahvaltilik tahillardir. Yatmadan önce kan sekerinizin hizli yükselmesini saglayan tahillari tüketmek kalitesiz bir uykuya esdegerdir.

Seker Barlari: Gün içerisinde tatli ihtiyacini karsilamak için dönemsel olarak tükettigimiz seker barlari yine geceki uykunuza mal olan besinlerden birisidir. Yapilan bir çalismada uykudan önce bireylere seker barlari tükettirilmis ve 10 bireyden 7'sinin gece kâbus gördügü saptanmistir. Bu durum gece yatmadan yüksek miktarda alinan sekerin bu duruma neden olabilecegi sonucunu çikarmaktadir."

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber