• DOLAR
    4,9891
    % -0,11
  • EURO
    5,8248
    % -0,02
  • ALTIN
    195,3311
    % 0,14
  • BIST
    97.210,57
    % 0,27

Diyetsiz kilo vermenin 10 formülü

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, mükemmel bir vücut için yapilmasi gerekenin yeterli ve dogru beslenmek oldugunu belirterek diyet yapmadan kilo vermenin püf noktalarini açikladi

Diyetsiz kilo vermenin 10 formülü


1- Düzenli Uyuyun;
Düzenli uyku kilo vermenin temelidir. Vücudunuz için yeterli olmayan uyku saatleri ertesi günü vücudunuzda ödem birikmesine neden olur. Bu durumda tarti üstünde kilonuzu fazla görürsünüz. Ayrica yapilan bilimsel çalismalar gece geç saatlere kadar oturanlar bireylerin daha fazla kalori aldigini ve uzun vadeli daha fazla kilo aldigi görülmüstür.

2- Sekeri Azaltin Hatta Mümkünse Kesin;
Basit sekeri dogdugumuz andan itibaren vücudunuzun en büyük düsmani olarak düsünebilirsiniz. Tüketmesi kesinlikle keyifli olan ama tüketim miktari ve sikligina her zaman dikkat etmek zorunda oldugunuz besindir. Sekeri tükettikçe vücudunuz daha fazla istemeye baslayacagini unutmayin. Bu durumda istenmeyen vücut sekline sahip olmaniza neden olacaktir. Eger kilo vermek istiyorsaniz ilk uzak durmaniz gereken besinlerin basinda sekerli besinler gelmektedir.

3-Yesil Çay ve Bol Su Için;
Yesil çay içerisinde bulunan katesin ile hem metabolizma hizlandirici etkisi hem de bagisiklik sistemini güçlendirici etkisi bulunmaktadir. Yesil çay bu etkisi ile hem iyi bir içecek alternatifidir hem de kilo vermenize yardimci olacaktir.
Su hem vücudunuzda siskinlik hissi veren hem de kilonuzun tarti üzerinde fazla çikmasina neden olan ödemin disari atilmasi için temel içecektir. Ayni zamanda yagin vücuttan atilmasi için gereklidir. Günde ortalama 2-2,5 litre su içmeniz gereklidir. Eger su içme aliskanliginiz yok ise bunun zaman içerisinde olusacagini unutmayin ve su içmekten hemen vazgeçmeyin.

4-Yemekleri Yavas Tüketin;
Yemek yerken ilk önce yemege basladiginiz saate bakmalisiniz. Ve yemeginizi ortalama 20 dakikada tüketmelisiniz. Çünkü algilama hizi çok hizli olan beynimizin tokluk hissini algilamasi yaklasik 20 dakika sürmektedir. Tempolu yenilen büyük porsiyonlar yerine keyifle yenilen küçük porsiyonlari tercih etmeniz ve yavas yemeniz daha az besin ile tokluk hissini yasayarak masadan kalkmanizi saglayacaktir.

5-Her gün Çorba Için;
Ögle veya aksam yemeklerinin bir ögününde yemek öncesi çorba tercih edin. Lif içerigi yüksek sebze çorbalari veya klasik çorbalarimiz olan tarhana, mercimek veya ezogelin çorbalari tokluk hissinizin daha çabuk olmasini saglayacaktir. Özellikle uzun süre aç kaldiktan sonra yiyeceginiz yemek öncesinde kesinlikle çorba tüketmeli direk olarak ana yemekten baslamamalisiniz. Çorbada en önemli husus ise hazir olmamasi ve içerisindeki tuz miktarinin çok yüksek seviyelerde olmamasidir.

6-Aksam Hafif Yemekler Tercih Edin;
Özellikle aksam yemeklerinde sebze gibi hafif besinleri tercih etmeniz diyet yapmasaniz dahi kilo vermenize yardimci olacaktir. Yag içerigi yüksek, soslu yemekleri tercih etmek yerine su ve lif içerigi yüksek kalorisi düsük mevsime uygun sebzeleri tercih etmeniz kilo kayiplari yasamanizi saglayacaktir.

7-Tam Tahillilari Seçin;
Günümüzde bir çok ürüne alternatif bulunabilmektedir. Makarna, pirinç ve ekmek çesitlerinde kepekli olanlari (kansizlik probleminiz yok ise) tercih edebilirsiniz. Ayrica ekmekte tam bugday, tam çavdarli alternatiflerde yine tercih edilebilir. Bu sekilde hem daha az besin tüketimi yapmis hem de daha uzun süre tokluk hissini hissedebileceksiniz. Ayrica bu alternatifleri tercih eden kolesterolü yüksek bireylerin kolesterol seviyelerinde zaman içerisinde düsmeler oldugu yapilan arastirmalar ile gösterilmistir.

8-Dogru Içecekleri Ilk Tercihiniz Olsun;
Evinimizde televizyon karsisinda bir seyler içme aliskanligi hepimizde vardir. Özellikle aksam saatlerinde hareketsiz kaldigimiz ve bol kalori aldigimizda kilo alimimizin oldugu görülür. Bunu engellemek için kendi içecegimizi kendimiz hazirlayabiliriz. Az seker eklenerek hazirlanmis limonata içerisine nane ve dondurulmus çilek ekleyerek keyifli bir içecek hazirlayabilirsiniz. Bu sekilde günde ortalama 450 kalori daha az almis olacak ve bir ay içerisinde alma riskiniz olan 2,5 kilodan kurtulmus olacaksiniz. Dogru içecek disinda dogru bardak seçimi de önemli ! Ülkemizde bardak konusunda herhangi bir standart bulunmamaktadir. Hazir içecekleri son zamanlarda daha büyük bardaklarda içmemiz günlük aldigimiz kalorinin artmasina neden oldu. Uzun boylu ve siska bardaklar yerine kisa ve genis bardaklari tercih etmelisiniz. Cornell üniversitesinde yapilan çalismada meyve suyu, soda veya diger içecekleri bu bardak ile tüketmemiz içeceklerden aldigimiz kalorinin %25 ile %30 arasinda düstügünü göstermektedir.

9-Daha dar kiyafetler tercih edin;
Mümkünse bedeninizi hafif sikan kiyafetler tercih etmelisiniz. Az da olsa kilo aldiginizda bunu hissetmeniz çok önemlidir. Bu sekilde psikolojik olarak rahatsizlik hissiyati olacagindan yediklerinize hemen dikkat etmeye baslarsiniz. Her bedenden kiyafetiniz var ise bol olan kiyafetlerinizi ihtiyaci olan birilerine armagan edebilirsiniz. Bir diger önemli husus sizi sikan ve nefes aldirmayacak kadar küçük kiyafet giymeniz anlamina gelmemelidir. Bu sekilde çok dar kiyafet giyildiginde vücudunuzun sekli zaman içerisinde istemediginiz sekilde degisecektir.

10-Porsiyonlari Küçültün;
Porsiyon küçültmek kilo vermek için yapabileceginiz en pratik adimdir. Ama bu hep söylenen "yediklerinin yarisini ye kilo verirsin" gibi sagliksiz bir kavramla karistirilmamalidir. Porsiyon küçültme tabaginizdaki sagliksiz olan besinleri çikarma, ayrica gün içerisinde tükettiginiz abur cuburdan uzak durma anlamina gelmelidir. Bu sekilde kilonuzun yavas yavas azaldigini göreceksiniz. (IHA)

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber