• DOLAR
    4,7627
    % 4,08
  • EURO
    5,5858
    % 4,36
  • ALTIN
    198,5165
    % 0,23
  • BIST
    103.390,23
    % 1,47

Dev Çalistay Sona Erdi

Uluslararasi Toplu Tasimacilar Birligi (UITP) tarafindan organize edilen ve Malatya Büyüksehir Belediyesi Ulasim A.S. (MOTAS) ev sahipliginde gerçeklestirilecek olan "Uluslararasi Troleybüs Sistemleri Çalistayi" sona erdi

Dev Çalistay Sona Erdi

Dünyanin birçok kentinde troleybüs isletmeciligi yapan ve toplu ulasim hizmetleri konusunda karar vericilerden olan üst düzey yetkililer ile CEO’lardan olusan Uluslararasi Toplu Tasimacilar Birligi (UITP) Komitesi üyelerinin katildigi Uluslararasi Troleybüs Sistemleri Çalistayi'na 14 ülkeden 40 sehir ile Türkiye'den 130 belediyeden katilim oldu. Sabah saat 09.00'da baslayan Çalistay açilisinda yapilan konusmalarda, Malatya Büyüksehir Belediyesi tarafindan büyük bir cesaretle gerçeklestirilen Trambüs sisteminin çok önemli bir proje oldugunun alti çizildi. Yapilan konusmalarin ayni anda farkli dillere tercüme edildigi ‘Uluslararasi Troleybüs Sistemleri Çalistayi'nda ilk olarak konusan MOTAS Genel Müdürü Enver Sedat Tamgaci, Toplu tasima hizmetlerinin, agir hasta tasiyan bir saglik görevlisi titizligiyle yapilan bir hizmet oldugunu söyledi. Tamgaci, sehrin gelismisliginin toplu tasima hizmet kalitesi ile orantili oldugu bilinciyle ulasimda hizmet kalitesini en üst seviyeye çikarmak için gece gündüz çalistiklarini kaydetti. Yapilan arastirmalarda mevcut enerji kaynaklarinin zamanla yetersiz kalacagini veya tükenecegini gösterdigini belirten Tamgaci, "Bu yüzden sürdürülebilir ulasim adina Trambüs sistemi yapmaya karar verdik. Baskanimizin talimatiyla, belediyenin teknik kadrosuyla birlikte incelemelere basladik. Ulasim sistemleri hakkinda raporlar hazirladik ve baskanimiza ilettik. Bu raporlarda Malatya’nin yillara göre nüfus artis hizi da göz önünde tutularak, hiçbir zaman metro veya hafif rayli sitem ihtiyaci hasil olmayacagina karar verdik. Bunun yerine en uygun alternatif olarak troleybüs sisteminin Malatya için uygun olduguna karar verdik ve marka degeri olsun diye bunun adina Trambüs sistemi dedik. Sonuç olarak kentimizin cografik konumu ve fizik yapisi trambüs için en uygun sistemdir. Iste çalistayini yaptigimiz Treleybüs sistemi bu duyarlilikla alinmis bir karar sonucudur" dedi.
Ankara OSTIM Sanayisi Yönetim Kurulu Baskani Orhan Aydin ise yaptigi konusmada ‘Uluslararasi Troleybüs Sistemleri Çalistayi'nin çok önemli bir Çalistay oldugunu belirterek, yasanan mutlulugu paylasmak için Malatya'ya geldiklerini söyledi. Aydin, "Bu proje sadece bir Malatya projesi degil, Türkiye'nin projesidir. Türkiye'deki yerel yönetimlerimize bir örnek proje olduguna inandigimiz için buraya geldik. Türkiye'de rayli sistemler ve toplu tasima araçlarinin inanilmaz bir gelisme trendi var. Ve biz bunlarin hepsini yurt disinda saglamak durumundayiz. Bunun sonu olmadigini ve ülkemizin bunu hak etmedigini düsünüyoruz. Bunun kendi yerli imkanlarimizla yapilacagina inaniyoruz. Bunun yapilmamasi için de hiçbir engel olmadigini biliyoruz. Bugün Malatya'da alkisladigimiz bu projeyi görmüs olmaktan çok mutlu ve memnun olduk" diye konustuk.
Istanbul Büyüksehir Belediyesi IETT Genel Müdürü Mümin Kahveci ise yaptigi konusmada, Istanbul Büyüksehir Belediyesi'nin kisa sürede Troleybüsü hayata geçireceklerini söyledi. Istanbul Büyüksehir Belediyesi'nin 1950'li yillarda troleybüs hizmeti vermeye basladigini ancak alternatif teknolojileri denemek adina yillar sonra sebekeleriyle birlikte sistemden kaldirildigini belirten Kahveci, "Ama tekrar 1990 li yillardan sonra bu sistemlere geri döndük. Sebebi de son derece mantikli ve gerçekçi. Yaptigimiz isin ve ayni zamanda Malatya'nin bu projeyi seçmesi hakikaten basarisini da bir anlamda göstermis oluyor. Hem çevreci, hem de erisilebilir bir proje. Ayrica yüzde yüz tasarimi yerli mühendislerle yapilmis. Isletmesi de profesyonel isletmeciler tarafindan yapilan, aylardir da profesyonelce isletilen bir kurulusla bir sistemle karsi karsiyayiz. Biz de Istanbul'da benzer sistemleri hizla hayata geçiriyoruz. Bizim de 727 km gibi 2019 yilina kadar hayata geçirecegimiz rayli sistemlerimiz var. Ayrica troleybüsü de Istanbul’da çok kisa sürede hayata geçirecegiz. Onun fizibilite çalismalarini bitirdik. Önümüzdeki dönemde de bununla ilgili çalismalara baslayacagiz" seklinde konustu.
Malatya Büyüksehir Belediye Baskani Ahmet Çakir ise yaptigi konusmada, Malatya ile ilgili özet bilgiler verdi. Yurt disindan ve ülke genelinden ulasim konusunda yetkili kisilerin katilimi ile Malatya'nin tanitimina da katki sunuldugunu kaydeden Baskan Çakir, tüm katilimcilara tesekkür etti.
Büyüksehir statüsü ile birlikte her alanda oldugu gibi ulasim alaninda da sorunlarin çözümü için çalistiklarini ifade eden Çakir, "Sehirlerin bir bütün halinde gelismesi büyüksehir olarak büyük bir firsati dogurmus oldu. Merkezden sorumlu oldugumuz kadar kirsalin da saglikli bir çözüme kavusturulmasi düsünülmesi gerekiyor. Ülkemizin bütün illerinin de ayni etki altinda oldugu, kirsaldan kente göçün devam ettigi bir süreci yasiyoruz. Son 20 yildir kirsaldan kente asiri bir göç var. Kentte yasayan nüfus orani yüzde 65-70’leri buldu. Bizler sehrin imar ve altyapisindan oldugu kadar en önemli konulardan birisi olan ulasimdan da sorumluyuz. Merkezdeki ulasim genel ulasimin bel kemigi durumunda. Dolayisiyla bu sistem üzerinde biz uzun yillar çalistik. Malatya ulasimini hem ekonomik anlamda, hem de önümüzdeki yillardaki nüfus kriterlerini gözönüne alarak, Malatya'ya en uygun ve en ekonomik ulasim sisteminin hangisi oldugu noktasinda çalismalar yaptik. Netice itibariyle yapilan çalismalar neticesinde ortaya çikan sistemin troleybüs olduguna arkadaslarimizla birlikte karar verdik. Tabi yeni bir sistemin kurulmasi gerçekten inanilmaz bir muhalefet ve elestiri konusu oluyor. Arkadaslarimizla birlikte biz çok detayli bir çalisma yaptik. Bu çalismalar sirasinda UITP deki arkadaslarimiz bize yardimci oldular, öncülük ve rehberlik ettiler, onlara tesekkür ediyorum. Biz bunu çok detayli bir sekilde arastirdik ve fizibilite raporlarini ortaya koyduk. Netice itibariyle geldigimiz noktada fizibilite raporlarinin çok daha ötesinde verimli oldugunu söyleyebiliriz. Su anda araçlarimiz çalismaya basladi. Neticede belki hedeflemis oldugumuz yatirimi henüz tamamlamadik. Su anda birinci etapta dahi araç eksikligimiz var. Araç takviyesi yapmamiz gerekiyor, tercih son derece yüksek, yaptigimiz anketlerde yüzde 80'in üzerinde memnuniyetlik var. Bu da bize güç ve moral verdi" dedi.
Konusmalarin sonunda UITP Troleybüs Komitesi Baskani Sergei Korolkov Malatya Büyüksehir Belediye Baskani Ahmet Çakir'a plaket verdi.

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber