• DOLAR
    6,8679
  • EURO
    7,7693
  • ALTIN
    397,44
  • BIST
    1,1307

Covid-19 Salgını Sonrasında Tüketici Davranışları Nasıl Olacak?

Çin’de ortaya çıkıp tüm dünyada mücadele konusu olan, gelenek ve göreneklerimizde köklü değişikliğe sebebiyet veren koronavirüs  normalleşme sonrasında da davranışlarımızda ve yaşam tarzımızda yarattığı etkisini devam ettirecek mi? İşte sorunun cevabı…

Covid-19 Salgını Sonrasında Tüketici Davranışları Nasıl Olacak?

Çin’de ortaya çıkıp tüm dünyada mücadele konusu olan, gelenek ve göreneklerimizde köklü değişikliğe sebebiyet veren koronavirüs  normalleşme sonrasında da davranışlarımızda ve yaşam tarzımızda yarattığı etkisini devam ettirecek mi? İşte sorunun cevabı…

GfK, 14-20 Nisan 2020 tarihleri arasında, Türkiye temsili 12 bölgede, ABC1 SES grubuna mensup 18-55 yaş arası 800 tüketici ile online olarak gerçekleştirdiği araştırma kapsamında, Covid-19 salgını sonrasında tüketici davranışlarının nasıl değişeceğini sorguladı. Yapılan araştırma sonucuna göre yaklaşık her 2 kişiden biri %48 corona salgını sona erdiğinde saç boyası, kesimi gibi kuaför ihtiyaçlarını evde kendilerinin karşılayacağını belirtiyor. Özellikle bu konuda kadınların erkeklere göre daha hassas olduğu görülüyor. Kadınların %55’i evde kendilerinin karşılayacağını belirtirken erkeklerin %40’ı bu ifadeye katılıyor. Yine her 2 kişiden biri (%52) alışverişlerini artık AVM içerisindeki mağazalardan değil cadde üzerindeki mağazalardan yapmayı tercih edeceğini belirtiyor. Bu oranın özellikle kadınlarda daha yüksek olduğu görülüyor. Kadınların %56’sı cadde mağazalarını tercih edeceğini belirtirken erkeklerde bu oran %47. Bu ifadeye katılmadığını belirtenlerin oranı yalnızca %15. Her 3 tüketiciden ikisi (%67) Corona salgını sona erdiğinde restoranlara, cafelere ve barlara daha seyrek gideceklerini düşündüklerini belirtiyorlar. Salgın bittikten sonra spor salonuna gitmek yerine online kanallara üye olarak evden spor yapmayı veya açık havada spor yapmayı tercih edenlerin oranı %58. Bunu tercih etmeyeceğini belirtenlerin oranı ise %16. Özellikle 18-24 yaş grubunda (%23) bunu tercih etmeyeceğini belirtenler 35-55 yaş grubuna (%13) oranla daha yüksek. Tiyatro, sinema ve konser gibi kültürel aktivitelere fiziksel olarak katılmaktansa uzaktan erişim ile katılmayı tercih edeceklerini belirtenlerin oranı %51. SES grupları kırılımında incelendiğinde özellikle A SES grubundaki (%61) kişiler, B (%48) ve C1 (%51) SES gruplarına oranla bu seçeneği daha çok tercih edeceklerini söylüyorlar.

Konu ile ilgili Malatyalılar ise “Esasen pandemi süreci biter bitmez eski alışkanlıklar yeniden başlayacak. Çünkü insan hemen unutuveriyor her şeyi bu pandemi sürecini de unutacağız yeniden eski hatalarımızı yapacağız. Çünkü yaptırımlar da çok bir etki yapmıyor varla yok arası bir şey.  Birde yılların getirdiği davranışlar kolay kolay değişmez sadece sekteye uğrar bu pandemi sürecinde de sekteye uğradı, süreç bitsin yine biz eski biz olacağız.” Dedi.

Hanife sarı

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber