• DOLAR
    5,7417
    %0,40
  • EURO
    6,3324
    %0,20
  • ALTIN
    279,99
    %1,59
  • BIST
    100.237
    %-0,10

“Birden Bire Eski Beslenme Alışkanlıklarına Dönmeyin”

11 ayın sultanı Ramazan ayından sonra gelen bayramda beslenmeye dikkat çeken Uzman Diyetisyen Gözde Sultan Şahinoğlu, “Ramazan süresince alışılan beslenme düzeninden sonra birden bire eski beslenme alışkanlıklarına dönmek doğru değildir. Bu süreçte de öğün sıklığını yavaş yavaş arttırmak gerekmektedir.” Uyarısında bulundu. Bayramda yenilen tatlılardan kaynaklı alınan kilolar için de Şahinoğlu “Gün içerisinde kendinize bir porsiyon tatlı hakkı tanıyın ve bunun dışında ikram edilen atıştırmalıklardan uzak durmaya çalışın ramazan ayında alışılmış olan gece yemeklerini de tüketmemeye özen gösterin” dedi

“Birden Bire Eski Beslenme Alışkanlıklarına Dönmeyin”

Ramazan ayının sonunda bizi karşılayan bayramda beslenme konusunda vatandaşları uyaran Gözdeform Sağlıklı Yaşam ve Diyet Merkezi İşletme Müdürü Uzman Diyetisyen Gözde Sultan Şahinoğlu önemli açıklamalarda bulundu. Açıklamasında Şahinoğlu, “Ramazan süresince uzun süreli açlık, gece yemek yeme, fiziksel aktivitenin azalması ve uyku düzeninin bozulması gibi farklılıklar vücut metabolizmanızın değişmesine neden oldu. Ramazan süresince yaşanılan uzun süreli açlık nedeniyle metabolizma hızı bu süreçte yavaşlamaktadır. Ramazan sonrasında metabolizmanın yavaşlaması ve üzerine karşınıza çıkacak zengin bayram yemekleri ve tatlılar bu süreçte kilo alma riskinizi arttıracaktır. Ramazan süresince alışılan beslenme düzeninden sonra birden bire eski beslenme alışkanlıklarına dönmek doğru değildir. Bu süreçte de öğün sıklığını yavaş yavaş arttırmak gerekmektedir. Günde 2 veya 3 öğün tüketirken bayramda ve sonrasında 6 öğüne hemen değil yavaş yavaş öğünler eklenerek geçilmelidir. Bayram da misafirlikte ikram edilen şekerler veya çikolatalar farkında olmadan kilo almanıza neden olmaktadır. Gün içerisinde kendinize bir porsiyon tatlı hakkı tanıyım ve bunun dışında ikram edilen atıştırmalıklardan uzak durmaya çalışın. İkram edilen şerbetli tatlılar yerine tatlı ihtiyacınızı karşılamak için sütlü tatlıları veya dondurmayı tercih edebilirsiniz. Yaz dönemi su kaybımızın ve dolayısıyla suya olan ihtiyacımızın arttığı bir dönemdir. Ramazan ayı boyunca da az su tüketimine bağlı düşen su miktarınızı arttırmak için sık sık su tüketmeye özen gösterin. Ramazan süresince sahura kadar uyumamış olabilirsiniz ancak uyku düzeninizi de normale döndürmeye çalışın ve ramazan ayında alışılmış olan gece yemeklerini tüketmemeye özen gösterin. Egzersiz yavaşlayan metabolizmanızın çalışmasına katkı sağlayacaktır. Yemeklerden bir iki saat sonra yapacağınız egzersiz ile metabolizmanızın eski hızına dönmesine katkı sağlayın. Öğün saatlerinizin ve beslenme alışkanlıklarınızın düzenli olduğu, sevdiklerinizle beraber sağlıklı ve güzel bir bayram geçirmenizi dilerim.” İfadelerine yer verdi.

Hanife Sarı (Özel Haber)

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber