• DOLAR
    5,8156
    %0,11
  • EURO
    6,4385
    %0,13
  • ALTIN
    273,45
    %0,21
  • BIST
    7,6536
    %0,15

Bentli;  “Randevu Alamayan Bize Gelsin”

İl Sağlık Müdürü Doç Dr Recep Bentli, basın mensuplarının sorularını cevaplayarak sağlık sistemi ile ilgili şikâyetleri değerlendirdi. En fazla şikâyet konusunun MHRS randevu sistemi ile ilgili aldıklarını kaydederek, bu konunun da aile hekimlerine gidilmemesi ve sevk zincirine uyulmamasından kaynaklandığını söyledi

Bentli;  “Randevu Alamayan Bize Gelsin”

İl Sağlık Müdürü Doç Dr Recep Bentli, basın mensuplarının sorularını cevaplayarak sağlık sistemi ile ilgili şikâyetleri değerlendirdi. En fazla şikâyet konusunun MHRS randevu sistemi ile ilgili aldıklarını kaydederek, bu konunun da aile hekimlerine gidilmemesi ve sevk zincirine uyulmamasından kaynaklandığını söyledi

Sağlık İl Müdürü Doç. Dr. Recep Bentli, Bazı branş doktorlarının semt polikliniklerinde görevlendirilmesi nedeniyle zaman zaman randevu sisteminde kısa süreli aksaklıklar yaşandığının altını çizen Bentli, özellikle yaşlı ve dışardan gelen hastaların da geri gönderilmediğini söyledi. Konuyla ilgili basın mensuplarına açıklama yapan Bentli şöyle konuştu. “Özellikle bazı ana branşlarda MHRS randevularının çok geç olduğu kamuoyunda bazen söyleniyor. Biz bunu hasta hasta takip ediyoruz. Hasta takiplerimizde hangi, poliklinik randevusu uzuyorsa başhekimlik o arkadaşları topluyor daha fazla poliklinik açabileceğimiz bir durum varsa ona göre bir yol çiziyor. Bazı branşlarda bizim semt polikliniklerimizin fazla olması nedeniyle, belli bir kadromuz var. İki üç tane eksik olabiliyor. Bir dönem sonra atanacak olmalarına rağmen ondan önce ayrılmış doktorlarımız oluyor. Bazen doktor sayımız yetersiz olabiliyor ama ana branşlarda yetersiziz demiyoruz. Pütürge, Fırat, TOKİ ve Battalgazi olmak üzere 4 tane semt polikliniğimiz var. Bu randevu süresi uzayanların hepsinin de o semt poliklinikleri dahil hastaneyle birlikte 5 yerde ana branşlarımız çalışıyor.

Randevusuz gelen hiç bir hastayı geri çevirmiyoruz. Bazı doktorlar MHRS dışı hasta bakmayabiliyor çünkü yasal olarak diyor ki ben bir hastayı 8 Dk. Muayene edebilirim. MHRS’ ye göre 38-40 tane hasta dışında baktıramıyor.  Çoğu hekimler yardımcı oluyor. Şuan bakan en az 70-80 hastaya bakıyor. Genel itibariyle bütün hekimlerimiz özveriyle çalışıyor. MHRS’den randevu alamayan hasta hastaneye gittiği zaman hele de ilçeden geliyorsa, yaşlı ise kesinlikle geri çevrilmiyor. Garantisini verebilirim. Bana sosyal medyadan yazan hasta oluyor aynı gün randevusunu alıyoruz. Biz bu konuda iddia ediyoruz. Aynı gün randevu alamayan önce başhekime gitsin randevu alamazsa gelsin bizim yanımıza. Biz bir şekilde hekimlerimize hastalarımıza baktıracağız. Bunu suiistimal etmek doğru değil, özellikle yaşlı ve uzaktan gelmiş, bakıma muhtaç hastaları kesinlikle biz elimizden geleni yapıyoruz.

Hastanedeki yoğunluğun sebebi birinci basamağı hastalarımız kullanmıyor. Türkiye’de her bir hasta yılda 9 kez sağlık kuruluşlarına başvuruyor. Malatya’nın ortalaması da aynı. Türkiye ortalamasından birinci basamağa 3 kez başvururken bizde 2 kez 7 kez de ikinci ve üçüncü basamağa başvuruyor. İlimizde birinci basamağı kullanmamız Türkiye ortalamasının altında. İlimizdeki tanılara bakacak olursak Eğitim Araştırma Hastanesinde Üniversite Hastanesinde girilen tanılar %60-70’ı birinci basamakta da tedavi alabilecek hastalıklar. Kalan %30’luk dilimde zorluk yaşıyor. Acile günlük 3 bin başvuru var. Sadece bizim hastanemize, Üniversite Hastanesine 250 civarı. Asıl bizim en çok kafa yorduğumuz şeylerden biri birinci basamağa başvuru oranını artırmaya çalışıyoruz.

A. Vahap Kaygusuz

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber