• DOLAR
    5,8700
    % 5,72
  • EURO
    6,7341
    % 5,08
  • ALTIN
    227,9885
    % -0,35
  • BIST
    96.719,05
    % -0,48

BEDENIN ENERJI SAATLERI

BEDENIN ENERJI SAATLERI

Bedenimizin kullandigi bir Biyolojik Saat vardir. Bu saati biz ayarlayamayiz, ayarini degistiremeyiz ve bedenimizin de bizim belirledigimiz saate uymasini bekleyemeyiz. Çünkü bedenimiz zaman ayarlayici olarak yapay unsurlari kabul etmez.

Bedenimiz Günesin ve Ayin Dünya üzerindeki etkilerine göre hareket eder. Ülkemizde Ay ve Günes Saati kaç ise, o saate göre yasanmalidir. Yasanmalidir ki; bedenimiz Biyolojik Saati ile uyumlu olabilsin ve bizler de sabahlari yatagimizdan dayak yemis gibi kalkmayalim.
Günesin ve Ayin bizim bedenimize ve dünyada yasayan diger canlilarin bedenlerine her dakika ayri yansimalari ve etkileri vardir. Bedenimiz ancak bu Program ile yasar ise saglikli olur.
Gece Uykusunun hayatimizda vazgeçilemez bir yeri vardir. Gece ve gündüz uykusunu birbirine karistirdigimizda hangi olumsuzluklar ve saglik sorunlari ile karsilasacagimizi burada açiklamaya çalisayim.
Organlarimizin dinlendigi ve aktif olarak çalistigi farkli saatleri vardir. Örnegin her sabah saat 05.00 ile 07.00 arasi Kalin Bagirsagin çalistigi dönemdir. Sabah 05.00.te Gün Isigi Gümüs Rengi ile Dünyaya bir kez daha “merhaba” der ve ardindan kirmizi isiklariyla bedenimize güç gönderir.
Bu saatleri uykuda geçirenlerin damarlarindaki kanda pihtilasma olur. Beden uykuda oldugu için beyne kan akisi agir hareket edeceginden, kalp atislari normal seyrinde olmaz. Bu durumda da, karaciger islemlerini yerine getiremez ve kolesterol seviyesini yükseltir.
Bagirsaklar harekete geçmediginden ve Kalin Bagirsak bosaltim yapamadigindan, peklik meydana gelir. Bu saatler uykuda geçirildiginde, bagirsaklardaki su çekilerek bedene ter ve atik olarak birikir. Asiri kilo, ödem birikimi, ayak agrilari, romatizma, kireçlenme gibi sorunlarin yasanmasina neden olabilir.
Sabah 07.00 – 09.00 saatleri arasi, midenin çalistigi dönemdir. O saatler arasinda kahvaltimizi düzenli bir sekilde yaparsak, bu saatler bedenin kalori hesaplama saati oldugundan, aksama kadar yiyecek oldugumuz besinler vücudumuzda yaga dönüstürülmeden enerji olarak kullanilir.
Bir de Ögle Arasinda bedenin Dinlenme Saati vardir. Kislari 11.00 – 13.00 saatleri arasi, yazlari ise; 12.00 – 14.00 saatleri arasi Dinlenme Saati için çok uygun dönemlerdir. Bu saatlerde dinlenmeli ve kalbin düzenli çalismasina imkân tanimaliyiz. Bu vakitlerde mümkün oldugunca disari çikmamali, gün isigina maruz kalmamali, sakin bir ortamda kendimiz ile bas basa kalmaliyiz. Çünkü bu dönemlerde toplumla iç içe ve sorunlar üzerine yogunlasmis bir sekilde bulundugumuzda, kalp damarlarinda daralma ve stres ile birlikte kalp atislarinda düsme olur. Bu saatlerde disari çikmayip, özellikle de denize girmeyerek, ozon tabakasindan yansiyan ultraviyole isinlarin kanserojen etkilerinden ve cilt hastaliklarindan bedenimizi korumus oluruz.
Insan vücudundaki uyku ihtiyaci gün isigina göre ayarlanmali ki, Yaratanin dogal enerji kaynaklarindan istifade edebilelim. Gün isigina ve Bedenimizin Biyolojik Saatine göre belirledigimiz Ögle Uykusu Saatleri disinda uyunacak Gündüz Uykusu beden için zararlidir. Bu uyku bedenin rutubetini artirarak balgam seviyesini yükseltir. Nezle, Anjin, Romatizma ve ardindan da kireçlenmeye sebep olabilir.
Gündüz uykusunun, 4 tip beden yapisina farkli etkileri olur. Sinirleri gevseterek tembellige sebep olur. Atalarimiz “uyku uykuyu getirir.” diyerek bu konuyu bir cümleyle özetlemisledir. Cildin sararmasina neden olan gündüz uykusu, ayni zamanda cildin yaslanip, erken bozulmasina da neden olur.
Gece çalisan birçok kisi gün boyu kesintisiz uyumayi tercih edebiliyor. Hâlbuki günesin dogma ve batma dönemlerinde beden kesinlikle uykuda olmamali. Çünkü bu dönemlerden olan sabah saatlerinde bedene çok büyük enerji akimi olur. Bu vakti uykuda geçiren kisilerin bedenleri de olumsuz enerji alir. Gün Batimi saatlerini uykuda geçiren kisilerin ise, beyin faaliyetlerinde azalma, beyin sivilarinda düsme olur. Bu durum da hormon dengesini bozup, beden ile beyin arasindaki irtibati koparacagindan, kisinin bedenini stres ve birçok saglik sorunu ile bas basa birakir.
Peki, Gece Uykusu ne ise yarar? Gece Uykusu, ruhun ve bedenin dinlenmesini saglar. Kisiyi hayatin sorunlarindan, sorumluluklarindan ve gürültüsünden belli bir süre uzaklastirir. Sinir ve kaslardaki gerginligi giderir. Böylece bir rahatlama meydana getirir. Ancak Gece Uykusunun da Yaz ya da Kis Saati Uygulamasina göre degil, Günesin ve Ayin Saatine göre, Bedenin Biyolojik Saatine göre uyunmasi gerekir.
Kis Mevsimlerinde 21.00 ile 01.00 saatleri arasi, Yaz Mevsimlerinde ise 22.00 ile 02.00 saatleri arasi, bedenin dinlenme ve yenilenme zamanidir. Bu yüzden mümkünse bu saatleri uykuda geçirmek gereklidir. Eger Gece Nöbeti gibi zorunlu bir durum söz konusu ise; bu saatlerde isiga maruz kalmamaya kesinlikle dikkat edilmelidir.         
Sabahleyin uyandiginizda hiç uyumamis gibi yorgun ve uyusmus bir sekilde uyaniyorsaniz, bunun nedeni; kuru ve pis hava, nefes tekniginin uygulanmamasi ya da uyku zamaninin dogru planlanmamis olmasindandir.                     
Dogru zamanda uyumamak ve gece uykusuzlugu yasamak beyni zayiflatir, sindirimi, beden direncini ve sinirleri bozar. Kan damarlarda pihtilasir, normal olarak hareket edemez, bedende uyusukluga neden olur.
Bu gün bizlere hastane koridorlarinda çile çektiren birçok hastaligin Stresten kaynaklandigini biliyoruz. Hiç süphesiz Stres, neredeyse bütün hastaliklarin baslangicinin kaynagidir.
Stres Sinir Sistemini sarsar, bazen felce bile sebep olabilir. Genetik olarak hangi organlarimiz zayif ve hassas ise, Stres önce o organlarimizi vurur. Sonrasinda, diger organlarimiz da hastalanan organimizla baglantili olarak hasar görür.
Geceleri geç yatmak ve düzensiz yasamak, Hormon bozukluklarini da beraberinde getiriyor. Dünyada Koroner Kalp Hastaliklarindan sonra en fazla is gücü kaybina neden olan hastaliklardan biri de strestir.
Yukarida saydigimiz olumsuzluklardan korunabilmek için, bedenimizin Kullanma Kilavuzuna uyabilmemiz dilegiyle…        
 Saglikla kaliniz.
 
 
                                                                           Saliha AKKUS
                                                                         Bioenerji Uzmani
                                                                    akkussaliha@hotmail.com

 

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

Önceki Yazı
Sonraki Yazı

BİR DE BUNLARA BAKIN

Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber