• DOLAR
    7,6246
  • EURO
    8,8993
  • ALTIN
    458,15
  • BIST
    1,1669

Ara Tatilde Motivasyon Kaybına Dikkat

Çocuk Psikiyatrisi Uzman Dr. Ömer Uçur, ara tatil dönemi için çocuklar ve ailelere önemli uyarılarda bulundu. Özellikle 1’nci sınıf öğrencilerinin zor oluşan okul motivasyonlarını kaybetmemeleri adına velileri uyaran Uçur, yaşça daha büyük öğrenciler için ise okuma önerisinde bulundu

Ara Tatilde Motivasyon Kaybına Dikkat

Çocuk Psikiyatrisi Uzman Dr. Ömer Uçur, ara tatil dönemi için çocuklar ve ailelere önemli uyarılarda bulundu. Özellikle 1’nci sınıf öğrencilerinin zor oluşan okul motivasyonlarını kaybetmemeleri adına velileri uyaran Uçur, yaşça daha büyük öğrenciler için ise okuma önerisinde bulundu

Yarı dönemlik eğitim maratonunun ardından öğrenciler bugün karnelerini alarak yarıyıl tatiline giriyor. Özellikle ilkokul öğrencileri için önemli uyarılarda bulunan Uzman Dr. Ömer Uçur; velilerin bu dönemde çocuklarıyla vakit geçirmelerini ve tatil sonunda okul motivasyonlarının devam etmesi için belirli programlar oluşturarak çocuklarını kitap okumaya teşvik etmeleri gerektiğine vurgu yaptı.

OKUL MOTİVASYONU KAYBEDİLMEMELİ

Bir yıllık eğitim öğretim maratonunda; ilkokul, ortaokul, lise düzeyi için genel bir kanaat vermenin zor olduğunu belirten Uçur, her yaş grubu için ara tatil döneminin olumlu ve olumsuz yanları olabileceğini söyledi. Uçur; “Tatil özellikle birinci sınıf öğrencileri için zor bir süreç. Malum okula adaptasyon sürecindeler. Birinci dönem adaptasyon sürecinde yeterli oluyor ve tabii ki ara vermek gerekiyor.  Bu aranın birinci sınıf öğrencilerinin adaptasyonunu bozmayacak şekilde geçmesi lazım. Bu ne demek? Çocuk tamamen koptuğunda, ikinci dönem yeniden bir adaptasyon süreci yaşamak zorunda kalır. Bu nedenle çocukların bu süreçte okumaktan, okulla ilgili şeylerden tamamen kopmaması gerekiyor. Çoğu çocuk birinci sınıfın ilk döneminde okuma yazmaya geçiyor.  Bu arayı tamamen okulda öğrendiklerinden ayrı aktivitelerle geçirirse,  elde ettiği deneyimlerinden uzaklaşabilirler” dedi. Uçur; Bu yaş grubundaki çocukların okuldaki alışkanlıklarından uzaklaşmaması adına tatil sürecince okulda yaptığı faaliyetlere benzer etkinliklerde bulunmalarının adaptasyonlarının devam etmesi adına önemli olduğuna vurgu yaptı.

İlkokul 2, 3  ve 4’uncu sınıfta adaptasyon sorununun çok fazla olmadığına değinen Dr. Uçur; Bu öğrencilerinde yine okul sorumluluklarından tamamen kopmadan sosyal etkinlikler ve ailesiyle yapacağı aktiviteler ile tatillerini geçirmelerinin faydalı olacağını söyledi.

Dr. Uçur, birlikte vakit geçirme kültürü olmayan ailelerde çocukların vakitlerinin çoğunu evde geçirdiğini, bu süre zarfında da telefon, tablet, televizyon ve bilgisayara yoğun vakit harcadıklarına dikkat çekerek; Ailelerin çocuklarına bu konuda kural koymakta zorlandıklarını söyledi. Uçur; “Baba çalışıyor, ailece yapılan bir aktivite de yok dolayısıyla çocuk genelde evde oluyor. Evin içerisinde de bir program olmayınca doğal olarak, televizyon, tablet, telefona yöneliyor. Kimi aileler kural koymakta zorlanırken kimisi de “çocuk tatile girdi tableti vereyim” diye düşünüyor. Çocuk sabah kalkınca eline aldığı tableti akşam yatana kadar elinden düşürmüyor. Gerçekten tatilinin tamamını bu şekilde geçiren çocuklar var” dedi.

ALIŞKANLIKLAR DEĞİŞTİRİLMEMELİ !

Tatil döneminde çocukların okul döneminde kazanılan alışkanlıklarının değiştirilmemesi gerektiğinin önemini vurgulayan Dr. Uçur “Normalde 9’da uyuyan çocuk, tatilde gece 1-2’ye kadar oturuyor ve alıştığı düzen bozuluyor. Bu durum hem sağlığı hem de okula tekrar adaptasyon sağlaması noktasında sorun yaşatabiliyor” ifadelerini kulandı.

Tatil döneminde ders çalışmak veya kitap okumak istemeyen çocuklar için ailelerin yaklaşım tarzlarını değiştirmesi gerektiğini ve oluşturacakları programın gözlerini korkutmaması gerektiğini dile getiren Uçur; “Okunmuş kitapları değiştirerek yeni kitaplar almalıyız. Daha önce aldığımız kitaplar zamanla sıradanlaşır. Kitap seçerken basit ve göz korkutucu olmamasına dikkat etmeliyiz.  Bu sayede okulla ilgili bağlantı devam eder ve okuldan kopmamış olunur” şeklinde konuştu.

OKUMA ALIŞKANLIĞI

Dr. Uçur; Ara tatil döneminde öğretmenlerce yüklü ödevler verilmesini kendilerinin de tavsiye etmediğini söyleyerek “Eskiden ödev verilirdi. Çocuk tatil döneminde de kendini ödev yükü altında hissederek tatili hissedemiyordu. Ama kitap okunması bir ders değil. Kitap, hayatımızın içine girmesi süreklilik arz etmesi gereken bir şey. Bizim halen gelişmiş bir okuma kültürümüz yok. Bu okuma ders odaklı olmasın, bence normalde okuduğu kitaptan farklı olsun. Gitsinler kitapçıya kendisi beğensin özellikle çocuk beğensin. Böylece pozitif bir motivasyon oluşacak ve bu motivasyonla kitabı bitirecek.

Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırılmasında ailenin rol model olması gerektiğine de vurgu yapan Uçur; “Herkesin evinde kitaplar vardır. Okumuyorsa bile elinde alsın, okuyormuş gibi yapsın ya da televizyon izlerken elinde tutsun. Çocuk elinde kitabı gördüğü zaman böyle bir yaşam kültürüne adapte oluyor. Bu görsel bilinçaltına yerleşiyor. Boş zamanlarında, vakti bol olduğu, yapacak bir şey olmadığı zamanlarda aklına ilk gelecek şeylerden birisi oluyor.

Önder HANELÇİ

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber