• DOLAR
    7,5575
  • EURO
    8,9826
  • ALTIN
    474,05
  • BIST
    1,1843

Aldatıcı Reklamlarla Ürün Satışına El Atıldı

Mevsim geçişlerinde veya özel günlerde birçok işyeri ve mağazada indirim reklamları göze çarpıyor. Toptan satış veya sezon sonu adıyla hayali rakamlardan indirim yapan fırsatçılar için yeni yasal düzenleme getirildi. Artık, Fiyatı düşen ürünlerde satışa sunulduğu ilk fiyatın yazılmaması gerekiyor. Yeni düzenlemeye uymayan kişi veya işyerlerine 10.476 TL ile 419.126 TL arası ceza uygulanacak.

Aldatıcı Reklamlarla Ürün Satışına El Atıldı

Mevsim geçişlerinde veya özel günlerde birçok işyeri ve mağazada indirim reklamları göze çarpıyor. Toptan satış veya sezon sonu adıyla hayali rakamlardan indirim yapan fırsatçılar için yeni yasal düzenleme getirildi. Artık, Fiyatı düşen ürünlerde satışa sunulduğu ilk fiyatın yazılmaması gerekiyor. Yeni düzenlemeye uymayan kişi veya işyerlerine 10.476 TL ile 419.126 TL arası ceza uygulanacak.

Ticaret Bakanlığı Kampanya fırsatçılarına karşı yeni yönetmelik yayınladı. İndirim yapıldığını belirterek aldatıcı reklam yapan işletmelere ceza yağacak. Bu uygulamalardan sadece mağazalar veya işyerleri değil, e ticaret yapan kişilerde sorumlu tutulacak.

Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından, yürütülen incelemeler neticesinde, özellikle internet siteleri üzerinden gerçekleştirilen kampanyalarda, ürünlerin, piyasa fiyatlarının çok üzerindeki bedellerden indirim yapılarak satışa sunulduğu, indirimin hangi ürünleri kapsayacağına yönelik tüketicilerde anlam karışıklığına yol açacak ifadelerle tanıtımların yapıldığı tespit edildiği aktarıldı.

Yine kurul tarafından, indirimin dönemine ilişkin bir bilgilendirme yapılmadığı, ürünlerin sürekli olarak indirimli fiyat ile satışa sunulduğu,  5’li-6’lı paketler halinde indirimli olarak satışa sunulan ürünlerin tek tek satın alındığında fiyatının daha düşük olduğu şeklindeki uygulamaların gerçekleştirildiği saptandı. Bu kapsamda Kurul tarafından Tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunmasını amaçlayan 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a dayanılarak çıkarılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinin “İndirimli Satış Reklamları” başlıklı maddesinde indirimli satışlara ilişkin reklam ve tanıtımlarda uyulması gereken esaslar düzenlendi. Buna göre, internet sitesi, afiş, broşür, kısa mesaj, satış yerleri içinde ve dışında yer alan ilanlar gibi mecralarda bir mal veya hizmete ilişkin indirim yapıldığını belirten bir ibare yer alması halinde; İndirimli satışın başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmesi zorunluluğu getirildi. – Hangi mal veya hizmetlerin indirimli satışa konu edileceği veya ne kadar indirim uygulanacağı hususlarında anlam karışıklığına yol açarak tüketicileri yanıltabilecek veya gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilmeyecek. Yapılan indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyatın esas alınması gerekmekte olup, indirimli satışa konu edilen mal veya hizmetlerin indirimden önceki fiyattan daha düşük fiyatla satışa sunulduğunun ispatı da reklam veren kuruluşa ait olacak.

KAMPANYALARDA SÜRE SINIRI

Diğer taraftan, indirimli satış kampanyalarının süreleri ile ilgili de düzenleme getirildi. Bu düzenlemeye göre, İndirimli satış kampanyalarının süresi; işyeri açılışı, devri, kapanışı, adres veya faaliyet konusu değişikliğinde üç ayı, tasfiye durumunda ise altı ayı geçemez,  Alışveriş festivalinin süresi bir yıl içinde altmış günü geçemez şeklinde düzenlenmiştir.

Ebubekir Atilla – ÖZEL HABER

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber