• DOLAR
    5,6855
    % 0,04
  • EURO
    6,4002
    % 0,25
  • ALTIN
    260,2279
    % -0,17
  • BIST
    99.806
    % 1,81

2023 Eğitim Vizyonu Masaya Yatırıldı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’ un açıkladığı vizyon belgesini ele alan Türkiye Küçük Millet Meclisi (TKMM) bir takım yenilikler getiren 2023 Eğitim Vizyonunu değerlendirdi

2023 Eğitim Vizyonu Masaya Yatırıldı

Büyükşehir Belediyesinin Fırat Toplantı Salonunda Türkiye Küçük Millet Meclisi (TKMM) Malatya şubesi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’ un 23 Ekim’de açıkladığı 2023 Eğitim Vizyon Belgesini değerlendirdi. Şube adına açıklama yapan Ali Turan: “Bugünkü toplantımızın gündemi öncelikle eğitim vizyonu ve eğitimin bundan sonraki 20-30 yıllık sürecini planlayarak bizlere sunmak. Bugün bu konuyu hep beraber konuşacağız. Düşüncelerimizi anlatacağız. İkinci gündemimiz ise engelsiz kent oluşumuyla ilgili, engelsiz bir kentin oluşturulması noktasında düşüncelerimizi anlatacağız.” ifadelerini kullandı. Ayrıca yapılan toplantıda söz konusu 2023 Eğitim Vizyon belgesi izletildi. 22 ana başlıktan oluşan belge vizyonun felsefesiyle başlıyor; temel politika, içerik ve uygulama, okul gelişim modeli, veliye dayalı yönetim, ölçme ve değerlendirme, insan kaynakları, finansman, teftiş ve kurumsal rehberlik, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, özel eğitim, yetenek, yabancı dil, dijital içerik, erken çocukluk, temel eğitim, orta öğretim, fen ve sosyal bilimler liseleri, imam hatip ortaokulları ve liseleri mesleki ve teknik eğitim özel öğretim ve hayat boyu öğrenme konularına odaklanıyor. Vizyon felsefesinden belge şunları aktarıyor: “2023 eğitim vizyonunun en temel felsefi önermesi, insanın ontolojik birlik ve bütünlüğü içinde yeniden ele alınması gerektiğidir. Belgede temel hedef ahlak telakkisine dayalı ve insanı merkeze konumlandıran bir varlık ve bilgi anlayışına hayat vermek olarak belirtiliyor. Temel politika başlığı altında söyleyenleri özetleyen cümleler şöyle, mizaç yetenek temelli bir tanıma yaklaşımı, kritik öneme sahiptir. Ana aktör öğretmendir. Öğretmen yönetmez gütmez; rehberlik ve ustalığını konuşturur. Öğretmenin bireysel farklılıklarını gözeten bir amaç yapı –davranış ilişkisi hedeflenmelidir.  Ezberi aktarma devri sona ermiştir. Öğretmen, sınıf, okul, ilçe, il ve merkez teşkilatı iç içe halkalar şeklinde, çocuğu destekleyen yönlendiriciler olmalıdır. Okul birimi şartlar dâhilinde olabildiğince özerkleştirilerek şahsiyet bulmalıdır. 2023 eğitim vizyonunun temel felsefe ve politikası kabaca böyle. Belge genel olarak şu yenilikleri getiriyor; Müfredat, çocukların ilgi, yetenek ve mizaçları doğrultusunda esnek, modüler ve uygulamalı olarak iyileştirilecek, zorunlu ders saatleri ve çeşitleri azaltılacak. Okullarda tasarım beceri atölyeleri kurulacak. Etkinlikler bilim, sanat, spor ve kültür odaklı yapılandırılacak.  Atölyelerin pilot örnekleri 2019-2020 yılında devreye girecek…”

>>Hanife Sarı

 

 

Sosyal Medyada Paylaşın:

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

BİR DE BUNLARA BAKIN

EN ÇOK OKUNANLAR
RESMİ İLANLAR
Bu sitede yayınlanan tüm materyalin her hakkı mahfuzdur.
Kaynak gösterilmeden alıntılanamaz.
Malatya Sonsöz Gazetesi | Tüm Hakları Saklıdır © 2018 malatya haber